• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
3

احراز عنوان تولیدی نوع یک برای بیش از ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان

  • کد خبر : 1918
  • 14 آبان 1399 - 9:34
احراز عنوان تولیدی نوع یک برای بیش از ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان

از ۴ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان ایجاد شده در کشور، بیش از ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان به عنوان تولیدی نوع یک شناسایی شده‌اند.

به گزارش ایسنا شرکت‌های متقاضی که برای قرار گرفتن در فرایند شناسایی به مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری مراجعه می‌کنند، توسط کارگروه ارزیابی وابسته به این مرکز مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. شرکت دانش‌بنیان تولیدی نوع ۱ از بالاترین درجه فناوری برخوردار است.
شرکت دانش‌بنیان تولیدی نوع ۲ نیز در رتبه دوم قرار دارد و بیش از ۱۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان توانسته‌اند به عنوان شرکت دانش‌بنیان تولیدی نوع ۲ شناسایی شوند. شرکت‌های دانش‌بنیان با توجه به نیازهای کشور، در رشته های مختلفی، طبقه‌بندی می‌شوند.
حدود ۲۵۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه فناوری زیستی، کشاورزی و صنایع غذایی، ۳۰۰ شرکت نیز در بخش دارو و فرآورده‌های پیشرفته حوزه تشخیص و در حوزه ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته بیش از ۱۲۵۰ شرکت دانش‌بنیان فعال هستند.
شرکت‌های فعال در حوزه وسائل، تجهیزات و ملزومات پزشکی کمتر از ۲۵۰ شرکت و شرکت‌های فعال در رشته‌های برق و الکترونیک و فوتونیک و مخابرات، فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز بیش از ۱۰۰۰ شرکت هستند. بخشی از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در حوزه تجاری‌سازی خدمات فعالیت دارند. مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در تلاش است که سطح علمی شرکت‌های دانش‌بنیان را استفاده از برنامه‌های تشویقی ارتقاء دهد.
طیف وسیعی از خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌شود و این امر موجب شده تا تعداد شرکت‌های دانش بنیان از ۳۰ شرکت در ابتدای راه به بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ شرکت افزایش یابد.
بر اساس اعلام معاونت علمی، شرکت‌های دانش‌بنیان به ۴ دسته تولیدی نوع یک، تولیدی نوع ۲، نوپای نوع یک و نوپای نوع دو تقسیم می‌شوند و در حال حاضر بیش از ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان به عنوان تولیدی نوع یک شناسایی شده‌اند.
انتهای پیام

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=1918

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.