• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

احداث یک میلیون مترمکعب مخزن ذخیره آب در استان‌های دارای تنش آبی

  • کد خبر : 26559
  • 17 مهر 1400 - 15:06
احداث یک میلیون مترمکعب مخزن ذخیره آب در استان‌های دارای تنش آبی

سخنگوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: با احداث یک میلیون مترمکعب مخزن ذخیره آب در استان‌های دارای تنش آبی، مشکل تامین آب در این شهرها برطرف می‌شود.

.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، حمید رضا کشفی با اشاره به اینکه این مخازن در حال ساخت هستند افزود: کمبود مخزن ذخیره آب در کشور سبب می‌شود آب شرب تولید شده بلافاصله به شبکه تزریق شود این درحالی است که با احداث و تکمیل مخازن، آب تولید شده در این مخازن ذخیره شده و در زمان‌های بحران می‌توان از آب آن‌ها بهره برداری کرد.

وی با اشاره به اینکه در صورت تأمین اعتبار، این طرح پیش از تابستان سال آینده تکمیل می‌شود گفت: از اواسط تابستان امسال با ابلاغ انجام شده از سوی سازمان برنامه و بودجه اجرای این طرح در استان‌های دارای تنش آبی کلید خورد که امیدواریم تا پیش از تابستان سال آینده تکمیل شود.

سخنگوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به کاهش مصرف آب به دلیل کاهش دمای هوا ادامه داد: از سال گذشته برای تاب آوری بیشتر در تأمین آب پروژه‌ای آغاز شده است که امیدواریم با تأمین اعتبار به سرانجام برسند تا بتوان پایداری فعلی آب را در کشور حفظ کرد که البته این موضوع به میزان بارندگی‌های امسال نیز بستگی دارد.

کشفی ارتقا کیفی منابع آب را نیز یکی از پروژه‌های مؤثر در تأمین مطمئن آب دانست و گفت: درحال حاضر ۳۰ درصد از چاه‌های تأمین آب به دلیل افزایش غیر استاندارد املاح از مدار تولید خارج شدند که با اجرای طرح ارتقا کیفی منابع آب، می‌توانیم این منابع را به مدار تولید بازگردانیم.

وی تکمیل رینگ انتقال آب را از دیگر طرح‌های در دست اجرا دانست و گفت: با اجرای طرح رینگ انتقال آب در شهرهای مختلف کیفیت و فشار آب در سطح شهر یکسان خواهد شد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=26559

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.