• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

احداث کارخانه تولید چراغ های روشنایی LED

  • کد خبر : 18261
  • 14 تیر 1400 - 8:23
احداث کارخانه تولید  چراغ های روشنایی LED

معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از آغاز عملیات اجرایی ساخت کارخانه تولید انواع چراغ روشنایی LED ضد انفجار در منطقه ویژه اقتصادی شیراز خبر داد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از ایدرونیوز، محسن صالحی نیا با  بیان اینکه پروژه در قالب  سرمایه گذاری مشارکتی ایدرو و طرف خارجی ( jv)  در حال انجام است ، گفت : انواع لامپ های LED ضد انفجار  از محدوده  ۳۰ وات تا ۲۰۰ وات محصولات تولیدی این واحد صنعتی است که در فرایند ساخت آنها  از  فناوری روز  بهره گرفته می شود و کاربری های مختلف صنعتی و عمومی دارند.

صالحی نیا  برآورد سرمایه گذاری این طرح را ۴۰۰  میلیارد ریال  و زمان بهره برداری  این واحد صنعتی را آذر ماه امسال  اعلام کرد .

رئیس ایدرو با اشاره به اینکه در این طرح انتقال دانش فنی نیز اتفاق خواهد افتاد ، تصریح کرد :  ظرفیت  نهایی تولید سالانه  این کارخانه  ۱۹۰ هزار شعله  انواع چراغ های روشنایی  ضد انفجار است که این میزان تولید حدود ۱۴ هزارمگاوات ساعت در سال کاهش مصرف را در پی دارد .

به گفته صالحی نیا  ، بهره برداری از این واحد صنعتی  موجب  صرفه جویی ارزی   یک میلیون دلاری ناشی از کاهش واردات این محصول می شود.

امروزه با توجه به روند روز افزون مصرف برق ،  انواع چراغ های روشنایی   LED  به علت بازدهی بالا و مصرف برق پایین روز به روز بیشتر مورد توجه قرار می گیرد .

دلیل اصلی استفاده از چراغ روشنایی  LED   بهره وری انرژی بالا در مقایسه با دیگر تکنولوژی های چراغ خیابانی از جمله سدیم فشار بالا  (HPS) و متال هالید ( MH) است .

عمر هر شعله چراغ LED حدود ۵ برابر لامپ های کم مصرف فلورسنتی است که میزان مصرف انرژی الکتریکی آن  یک چهارم لامپ های کم مصرف است .

علاوه  بر مصرف بسیار پایین انرژی ، قابلیت انتخاب طیف نور از ۳۰۰ تا ۶۰۰۰ درجه کلوین ،  قابلیت نصب در معابر خیابانی یا بزرگراهی  ، توزیع نور مطابق با استاندارد روشنایی ، قابلیت سازگاری با سیستم های سولار و خورشیدی ، عمر طولانی قطعات مصرفی ، سازگاری اب محیط زیست  و… ار جمله مزایای چراغ های روشنایی ضد انفجار ) ( LED   است .

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=18261

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.