• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
0

اجتهادی در برنامه صف اول شبکه خبر: رشد ۶۸۱ درصدی فروش کالا/ حراج اموال تملیکی الکترونیکی می شود

  • کد خبر : 57599
  • 12 آبان 1401 - 19:38
اجتهادی در برنامه صف اول شبکه خبر: رشد ۶۸۱ درصدی فروش کالا/ حراج اموال تملیکی الکترونیکی می شود

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با حضور در برنامه صف اول شبکه خبر سیما به تشریح اقدامات و برنامه های پیش روی این سازمان پرداخت.

سید عبدالمجید اجتهادی با بیان اینکه در دولت سیزدهم شاهد تحولات خوب و موثری در این سازمان هستیم، اظهارداشت: در این دوره در بحث تعیین تکلیف کالاها در انبارهای سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی شاهد ساماندهی های کاربردی بودیم که ارزش ریالی فروش کالا در هفت ماهه منتهی به پایان مهر امسال در مقایسه با همین مدت در سال گذشته رشد ۶۸۱ درصدی دارد.

وی افزود: در همین مدت ۱۳ هزار میلیارد تومان کالا تعیین تکلیف شد که رشد ۷۰ درصدی را نشان می دهد و رشد ۴۷۰ درصدی انهدام کالاهای سریع الفساد، سریع الاشتعال، بهداشتی تاریخ گذشته و غیرقابل مصرف را هم نظاره گر بودیم.

اجتهادی در ادامه بیان داشت: در این مدت زمانی، رشد ۲۲۶ درصدی ارزش پرونده های فروش را داشتیم و ۱۶ هزار مترمربع ساماندهی و قفسه بندی انبارها را انجام دادیم و ظرفیت انبارها را ۴۳ درصد افزایش دادیم.

وی حضور ریاست محترم جمهور در انبارهای این سازمان در سال گذشته را نقطه عطفی در تاریخ سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی معرفی کرد و گفت: حضرت آیت الله رئیسی اولین رئیس جمهوری است که به بحث این سازمان ورود کرد و با سه دستور، مطالبات اصلی را مطرح کردند.

اجتهادی افزود: اصلاح ساختار و قانون سازمان و ساماندهی انبارها و تعیین تکلیف کالاها از مهم ترین محورهای مطالبات رئیس جمهور بود که به همت سازمان امور اداری و استخدامی ظرف سه ماه ساختار جدید سازمان مصوب و ابلاغ شد.

وی ادامه  داد: یکی از مشکلات اصلی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی ساختار معیوب سازمانی و ساختار حاکم بود که مربوط به سال ۱۳۷۰ و زمان تشکیل این سازمان بود که در ستاد کشور ساختار اصلاح و اجرایی شد و در تمام استان های کشور نیز در حال انجام است که هرمزگان به اداره کل ارتقا یافته و دیگر استان ها نیز چنین خواهند شد.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از ارسال زودهنگام و در روزهای آینده لایحه اصلاح قانون تأسیس سازمان با لحاظ نظرات رئیس محترم قوه قضاییه به مجلس شورای اسلامی خبر داد و بیان داشت: تا سال ۱۳۹۲ فقط موضوعات مربوط به کالاهای متروکه را در سازمان ساماندهی می کردیم که از این تاریخ تا امروز، وظایف و مأموریت ها بیش از ۷ برابر شده ولی در قوانین لحاظ نشده است که در این لایحه به صورت جامع، بسیاری از مشکلات و موانع رصد شده و با اعمال نظرات کارشناسی تدابیر لازم اندیشیده شده که نیازمند مساعدت مجلس شورای اسلامی در اعلام وصول، رسیدگی و تصویب آن هستیم.

وی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی را سازمانی معرفی کرد که زیرمجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی است و تصریح کرد: این سازمان مجمع عمومی دارد که وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی رئیس و وزرای کشور ودادگستری، دادستان کل کشور و رئیس سازمان برنامه و بودجه اعضای آن هستند و با ترکیب هیئت مدیره و هیئت عالی نظارت اداره می شود و به عنوان شرکتی دولتی بسیاری از مأموریت های دولتی را بر عهده دارد.

 رئیس هیئت مدیره سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در ادامه با بیان اینکه سازمان در حوزه تشخیص هیچ دخالتی ندارد، گفت: بر مبنای قانون تاسیس سازمان، کالاهایی که به هر نحوی به تملک دولت در می آید به سرپرستی سازمان نگهداری می شود، کالاهایی که از طریق قاچاق، ضبط، مصادره و موارد دیگر چه منقول و چه غیرمنقول باشد در سرپرستی  و مدیریت سازمان قرار دارد تا محاکم قضایی، تشخیص و چگونگی اقدام را بیان کند.

اجتهادی ساماندهی انبارها را از اولویت های سازمان و مورد مطالبه رئیس جمهور بیان کرد و افزود: ما به دنبال نگهداری کالا نیستیم و در پی کاهش کالاهای قاچاق، رسوبی و متروکه هستیم و بر اساس رسالتی که قانونگذار بر عهده ما گذارده که حافظ حقوق دولت و امین اموال ملت می باشیم، درصدد اجرای انبارداری هوشمند هستیم که نمونه آن را در هفته دولت سال جاری با حضور وزیر اقتصاد در خوزستان به بهره برداری رساندیم.

وی ادامه داد: در ماه های آینده همه انبارهای ملکی، امانی و استیجاری سازمان در سراسر کشور را ساماندهی و تجهیز خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه درآمدهای سازمان اموال تملیکی در مقایسه با درآمدهای دولت و بودجه هایی که دولت هزینه می کند، بسیار ناچیز است، گفت: هدف سازمان کسب درآمد نیست بلکه سرپرستی و مدیریت کالاهای در اختیار تا تعیین تکلیف محاکم قضایی است.

اجتهادی فلسفه امحای فنی خودروهای لوکس را به فلسفه قانون مبارزه با قاچاق مرتبط دانست و افزود: موتور و گیربکس این خودروها در اختیار چند دانشگاه برتر فنی قرار می گیرد تا بهره برداری و آموزش های لازم صورت گیرد و به تولیدات داخلی هم کمک شایانی شود.

رئیس هیئت مدیره سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در خصوص برگزاری دو مزایده فوق العاده فروش خودروهای خارجی رسوبی اظهارداشت: این مزایده ها که در آنها ۱۰۴۰ خودرو در معرض فروش گذاشته و افزون بر ۳۵۰۰ میلیارد توان به خزانه کشور واریز شد در بستر سامانه تدارکات الکترونیک دولت(ستاد) که زیر مجموعه وزارت صمت است با نظارت مستقیم دستگاه های نظارتی و قضایی انجام و در آنها نزدیک ۳ میلیون نفر بازدید کرده و بیش از هفده هزار نفر برای شرکت در این مزایده ها امضای الکترونیک دریافت کردند.

 وی گفت: این مزایده ها در شفاف ترین و سالم ترین وضع ممکن برگزار شد که از همکارانم، فعالان رسانه ای و خبرنگاران و صدا و سیما که در تبلیغات و فضاسازی جامعه تلاش کردند، تشکر می کنم.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از برگزاری حراج الکترونیک در آینده ای نزدیک خبر داد و بیان داشت: مزایده  اموال منقول و غیرمنقول را در بستر سامانه الکترونیک دولت برگزار می کنیم که در بحث حراج حضوری نیز بزودی این نوع حراج را الکترونیکی خواهیم کرد.

اجتهادی در خصوص دسترسی به پنجره خدمات واحد دولت گفت: در این موضوع به هرآنچه قانونگذار برای ما متصور شده عمل کردیم و بخش قاچاق سامانه اموال تملیکی را نیز در روزهای قبل رونمایی کردیم که بزودی استقرار و دیگر مراحل آن نیز انجام خواهد شد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=57599

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.