• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
6

اتوبوس برقی گروه صنعتی ایران‌خودرو رونمایی شد

  • کد خبر : 41587
  • 22 اسفند 1400 - 13:13
اتوبوس برقی گروه صنعتی ایران‌خودرو رونمایی شد

‎مراسم رونمایی از اتوبوس برقی ایران‌خودرو دیزل با حضور مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، مشاور وزیر کشور در امور فناوری و معاون ایدرو در توسعه صنایع حمل و نقل برگزار شد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از ایکوپرس- پروژه اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل که براساس استراتژی‌های کلان گروه صنعتی ایران خودرو و بر پایه اتوبوس شهری آتروس توسعه یافته، با نام تجاری ای-آتروس (e-Atros) معرفی شده است.
این اولین اتوبوس برقی گروه صنعتی ایران خودرو است که مطابق با استانداردهای بین‌المللی و فناوری‌های روز جهان به تولید رسیده و امروز در مراسمی، به عنوان پرقدرت‌ترین اتوبوس برقی ساخت داخل و با بالاترین ظرفیت باتری، به بازار حمل و نقل عمومی کشور معرفی شد.
‎بر این اساس، در این محصول از بهترین برندهای جهانی موتورهای الکتریکی با توان حداکثری ۴۷۵ اسب بخار و گشتاور حداکثری ۳۵۰۰ نیوتن متر بهره گرفته شده تا عنوان پرقدرت‌ترین اتوبوس برقی ساخت داخل را به خود اختصاص دهد.
‎اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل در عین حال از بهترین برندهای جهانی باتری بهره می‌برد که با ظرفیت ۳۵۰ کیلووات ساعت، بالاترین ظرفیت باتری را در میان اتوبوس‌های برقی ساخت کشور داشته و با کالیبراسیون انجام شده بر روی محصول به منظور استفاده بهینه باتری، امکان پیمایش ۲۵۰ کیلومتر با هربار شارژ را خواهد داشت که از این نظر نیز پیشتاز است.
‎این محصول با بهره‌مندی از پرقدرت‌ترین موتور بازار و امکان بالاروی از شیب ۲۰ درصد به صورت ممتد و همچنین به کارگیری آخرین فناوری‌های مورد استفاده در اتوبوس‌های برقی در بخش ایمنی، آسایش و راحتی راننده و مسافران، به طور کامل برای استفاده در شرایط مختلف مسیرهای حمل و نقل شهری، آماده است.
‎اتوبوس برقی ایران‌خودرو دیزل که می‌تواند سهم بزرگی در هوشمندسازی حمل‌ونقل عمومی کشور ایفا کند، از ویژگی‌هایی همچون طراحی بدنه و شاسی یکپارچه (مونوکوک)، ارتباط با مرکز داده، بازیابی انرژی، سامانه نمایشگر پیشرفته و سامانه خنک‌کاری برخوردار است.
‎یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های تولید این محصول در شرکت ایران خودرو دیزل علاوه بر برخورداری از بزرگ‌ترین خط تولید اتوبوس در خاورمیانه، طراحی و ساخت کاملا بومی این محصول بر مبنای پلتفرم اتوبوس دیزلی آتروس است که باعث افزایش سرعت در تولید محصول نهایی و عرضه آن به مشتری خواهد شد.
‎بر اساس بررسی‌های انجام شده، استفاده از اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل برای جایگزینی ناوگان فرسوده حمل و نقل شهری، منجر به کاهش مصرف سوخت سالانه ۴۰ هزار لیتر به ازای هر دستگاه اتوبوس با میانگین پیمایش ۸۰ هزار کیلومتر در سال و همچنین کاهش انتشار سالانه ۲.۳ تن گاز آلاینده به ازای هر اتوبوس خواهد شد.
‎با توجه به سازگار بودن طراحی این محصول با استانداردهای جهانی، امکان اخذ مجوز و تاییدیه‌های بین‌المللی به منظور صادرات این اتوبوس به دیگر کشورها نیز وجود دارد و هزینه پایین تعمیر و نگهداری آن برای مصرف‌کنندگان، اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل را به گزینه‌ای جذاب برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهرها تبدیل کرده است.
‎اتوبوس برقی شرکت ایران خودرو دیزل با دستان توانمند کارگران و کارشناسان ایرانی تولید شده و برنامه‌ریزی لازم برای خودکفایی و ساخت داخل این محصول در دستور کار قرار گرفته است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=41587

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.