• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

آمار تولید پودر آلومینا در آلومینای ایران

  • کد خبر : 61866
  • 17 دی 1401 - 16:40
آمار تولید پودر آلومینا در آلومینای ایران

مدیرعامل شرکت آلومینای ایران واقع در شهرستان جاجرم گفت: در ۹ ماه امسال ۱۷۵‌هزار تن پودر آلومینا در این مجموعه صنعتی تولید شد که این میزان با مدت مشابه پارسال برابری می‌کند.

 تورج زارع اظهار کرد: آلومینای ایران در شهرستان جاجرم، واحد تولیدی منحصربه‌‌‌فرد و تنها تولیدکننده پودر آلومینا در کشور است که این محصول به عنوان ماده اولیه چهار واحد تولیدی از جمله ایرالکو، المهدی، سالکو و نیز تولید شمش در جاجرم به مصرف می‌‌‌رسد. وی تصریح کرد: در این مدت همچنین ۲۷‌هزار و ۵۰۰ تن شمش آلومینا در این مجموعه تولید شده است.

مدیرعامل شرکت آلومینای ایران واقع در شهرستان جاجرم درباره تامین مواد اولیه موردنیاز تولید پودر آلومینا گفت: آلومینای ایران برای تولید پودر سالانه به تامین یک میلیون تن بوکسیت به عنوان مواد اولیه نیاز دارد که ۱۰‌درصد این نیاز از طریق واردات تامین می‌شود.

توقف برداشت بوکسیت از معدن «تاش» سمنان

زارع با اشاره به توقف برداشت ماده معدنی بوکسیت از معدن تاش در استان سمنان گفت: برداشت بوکسیت از این معدن از چند سال گذشته با توجه به مشکلات اجتماعی متوقف شده و این مجموعه تولیدی در تامین ماده اولیه با مشکل روبه‌رو شده است.

وی خاطرنشان کرد: بوکسیت موردنیاز آلومینای ایران از سایر معادن تامین می‌شود اما برای ارتقای کیفیت ماده معدنی ناچار به واردات هستیم.

مدیرعامل شرکت آلومینای ایران درباره ورود بخش خصوصی برای تامین ماده اولیه موردنیاز آلومینای ایران گفت: آلومینای ایران ماده اولیه موردنیاز را از بخش خصوصی می‌خرد و در این باره امسال تاکنون ۱۱۵‌هزار تن بوکسیت از بخش خصوصی خریداری شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰ شرکت بخش خصوصی مواد اولیه موردنیاز آلومینای ایران را تامین می‌کنند افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال میزان خرید بوکسیت از بخش خصوصی به ۱۵۰‌هزار تن برسد.

زارع در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه قطعی گاز سبب بروز مشکل در تولید صنایع می‌شود گفت: محدودیت مصرف گاز در آلومینای ایران از اول دی ماه اعمال شده است که سوخت دوم جایگزین استفاده از گاز شده است.

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از ایرنا ، مدیرعامل شرکت آلومینای ایران خاطرنشان کرد: از مسوولان به‌ویژه وزارت نیرو انتظار می‌رود دغدغه قطعی و محدودیت مصرف گاز صنایع را حل کند زیرا قطعی گاز و اخلال در تولید به قطع به ضرر اقتصاد کشور است. آلومینیوم هیدروکسید Al (OH)3 در طبیعت به عنوان گیبسیت معدنی شناخته و برای تولید فلز آلومینیوم استفاده می‌شود. از این ماده معدنی برای تولید فرآورده‌های نسوز، مواد ساینده، سرامیک، شیشه، لعاب فلز و الکتروکوراندوم نیز استفاده می‌شود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=61866

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.