• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

آمار تسهیلات دهی حوادث غیرمترقبه در یکسال

  • کد خبر : 8423
  • 12 بهمن 1399 - 12:39
آمار تسهیلات دهی حوادث غیرمترقبه در یکسال

رییس هیات مدیره بانک مسکن کارنامه تسهیلات دهی حوزه حوادث غیرمترقبه از «فجر ۹۸ تا فجر ۹۹» را تشریح کرد.

به گزارش رویداد خبر، نادر قاسمی، رییس هیات مدیره بانک مسکن ضمن تبریک ایام فرخنده فجر انقلاب اسلامی، با بیان اینکه یکی از مهم ترین محورهای تسهیلاتی پیش بینی شده در بسته اعتباری بانک مسکن، پرداخت تسهیلات به آسیب دیدگان ناشی از حوادث غیرمترقبه در کشور است، به پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه در چند سال اخیر در چندین نوبت وقوع زلزله در غرب کشور و همچنین وقوع سیل گسترده در ابتدای سال ۹۸، خسارات وسیعی را به واحدهای مسکونی هموطنان وارد کرد، یکی از مهم ترین محورهای تسهیلاتی پیش بینی شده برای سال گذشته و امسال، اعطای تسهیلات به متقاضیان آسیب دیده در جریان وقوع این حوادث ناگوار بود.

وی ادامه داد: با توجه به آنکه حوادث غیرمترقبه طی یکسال گذشته، سطح وسیعی از استان های کشور را درگیر کرده، بنابراین بررسی کارنامه عملکرد یکساله بانک مسکن در حوزه پرداخت تسهیلات برای جبران خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه (از ابتدای دهه فجر سال گذشته تا ابتدای دهه فجر سال جاری) نشان می دهد مجموعا به ۲۹ استان کشور بابت جبران این خسارات مطابق با تقاضاهای دریافت شده در مدیریت شعب استان ها، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت صورت گرفته است.

قاسمی در عین حال با بیان اینکه از جمله مهم ترین انواع این تسهیلات مربوط به خسارات ناشی از وقوع سیل، زلزله و…. بوده است، تصریح کرد: مطابق با آمار به دست آمده طی بازه زمانی مذکور، مجموعا ۱۳ هزار و ۲۲۳ فقره تسهیلات بابت جبران خسارات حوادث غیرمترقبه از سوی مدیریت شعب بانک مسکن به متقاضیان اعطا شده است. به طوریکه ارزش ریالی این تسهیلات بالغ بر ۳۱۸ میلیارد و ۵۴۲ میلیون تومان بوده است.

وی به بالاترین آمار پرداخت تسهیلات این حوزه در میان استان های کشور اشاره کرد و افزود: باتوجه به آنکه طی یکی دو سال اخیر برخی از استان های کشور به طور گسترده با حوادث ناگواری همچون سیل و زلزله مواجه بوده اند، بنابراین به طور طبیعی در این استان ها حجم تقاضا و میزان تسهیلات پرداختی در این استان ها نسبت به سایر شهرها و استان های کشور بالاتر بوده است. بنابراین از میان ۲۹ استانی که در لیست دریافت تسهیلات حوادث غیرمترقبه قرار داشته اند به ترتیب استان های خوزستان، آذربایجان غربی،کرمانشاه، لرستان و مرکزی بیشترین میزان دریافت تسهیلات به لحاظ تعداد را داشته اند.

وی با تاکید بر آنکه مطابق با پیش بینی های انجام شده روند تشکیل پرونده و پرداخت تسهیلات به این گروه از متقاضیان با توجه به حساسیت موضوع با حداقل زمان موردنیاز پیگیری شده است، گفت: مطابق با آمار به دست آمده از مدیریت شعب استان های مذکور، از ابتدای دهه فجر سال گذشته تا ابتدای دهه فجر سال جاری، در استان خوزستان مجموعا یک هزار و ۸۱۱ فقره، در استان آذربایجان غربی یک هزار و ۶۰۹ فقره، در استان کرمانشاه یک هزار و ۵۹۹ فقره، در استان لرستان یک هزار و ۴۰۳ فقره و در استان مرکزی مجموعا ۶۵۶ فقره تسهیلات حوزه حوادث غیرمترقبه پرداخت شده است.

رییس هیات مدیره بانک مسکن با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به سیل زدگان و زلزله زدگان کشور در سه بخش بازسازی، تعمیر و خرید لوازم خانگی در مناطق شهری و روستایی پیش بینی شده است، گفت: بیشترین رقم ریالی پرداخت شده در قالب تسهیلات مربوط به استان کرمانشاه بوده که معادل ۴۷ میلیارد و ۹۹۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بوده است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=8423

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.