• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

آمادگی لازم برای اجرای سریع نوسازی بافت‌های فرسوده وجود دارد

  • کد خبر : 2680
  • 27 آبان 1399 - 10:28
آمادگی لازم برای اجرای سریع نوسازی بافت‌های فرسوده وجود دارد

بندرعباس- رویداد خبر – استاندار هرمزگان گفت: با همکاری مناسب مردم ساکن در بافت های فرسوده و همچنین تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده، آمادگی لازم جهت اجرای سریع طرح‌های نوسازی بافت فرسوده در استان وجود دارد.

فریدون همتی شامگاه دوشنبه در حاشیه نشست ستاد بازآفرینی شهری و شورای مسکن هرمزگان که با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار داشت: رفع موانع و مشکلات نوسازی بافت فرسوده با تصمیمات اتخاذ شده در این نشست، با جدیت ویژه پیگیری و در اجرای این طرح‌ها تسریع خواهد شد.

وی با اشاره به حمایت وزارت راه و شهرسازی از پروژه نوسازی بافت فرسوده در هرمزگان، گفت: نوسازی بافت فرسوده از اولویت‌های بسیار مهم استان است و برای نوسازی محله چاهستانی‌ها و سایر محله‌های بافت فرسوده، نیاز به زمین است و باید بخشی از زمین‌های ۳۵۰ هکتاری برای نوسازی محله چاهستانی‌ها اختصاص یابد که در این نشست این موضوع مطرح و تصمیماتی در این خصوص گرفته شد.

همتی با اشاره به طرح احداث شهر جدید مکران در جاسک و شهرک مسکونی و گردشگری دوتیس در بندر چارک ، گفت: برای ساخت و ساز این دو طرح نیاز به مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی است و هفته آینده این طرح‌ها در این شورا مطرح می‌شوند.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: برای ساخت شهرک‌های جدید در جزایر هرمز، لارک و بوموسی نیز با مشارکت بخش خصوصی آمادگی داریم.

بافت‌های فرسوده و تهدیدهای حول آن همواره از دغدغه‌های مدیران و مسؤولان بوده که این امر در دولت تدبیر و امید مورد توجه ویژه قرار گرفته و با اجرای طرح بازآفرینی شهری گامی بلند در جهت نوسازی این بافت‌ها و رفع آن برداشته شده است.

هدف اصلی در اجرای طرح بازافرینی شهری حفاظت و صیانت از افرادی است که در سکونت گاه‌های نامناسب و ناکارآمد با بافت‌های ضعیف و مشکل دار و فرسوده شهری زندگی می‌کنند و در مواجهه با حوادث طبیعی و غیر طبیعی با خطر روبرو هستند.

اجرای طرح بازآفرینی شهری در هرمزگان به منظور نوسازی و بازسازی بافت‌های فرسوده از سال ۹۶ بنا به دستور رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی از شهر بندرعباس و محله چاهستانی ها آغاز شده است.

محله چاهستانی های بندرعباس دارای ۱۰۶ هکتار وسعت است و افزون بر سه هزار و ۳۰۰ خانوار در آن ساکن هستند.

این طرح هم اکنون در شهرهای دیگر هرمزگان از جمله میناب، جاسک، رودان، حاجی آباد، بندر لنگه، کنگ، بستک و بندرخمیر نیز در دست اجرا است.

استان هرمزگان دارای ۲ هزار و ۳۹۱ هکتار بافت فرسوده شهری است که شهر بندرعباس از این نظر بیشترین سهم را دارد و سکونتگاه‌های غیر رسمی آن ۴۳ درصد است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=2680

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.