• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
0

آمادگی ارگان هاو نهادهای کیش برای میزبانی شایسته از گردشگران نوروزی

  • کد خبر : 8528
  • 13 بهمن 1399 - 16:34
آمادگی ارگان هاو نهادهای کیش برای میزبانی شایسته از گردشگران نوروزی

مدیر اجتماعی سازمان منطقه آزادکیش از برنامه ریزی گسترده و تلاش جمعی برای پذیرایی مطلوب از گردشگران کیش درنوروز ۱۴۰۰ خبرداد.

 به گزارش رویداد خبربه نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزادکیش، شیردل مدیر اجتماعی این سازمان دراولین جلسه کمیته فرهنگی و اجتماعی ستاد نوروزی که صبح امروز دوشنبه با حضور نمایندگان برخی کمیته های ستاد نوروزی و بعضی ادارت و نهادهای کیش درسالن اجتماعات معاونت فرهنگی و اجتماعی برگزارشد ضمن تاکید بر ضرورت آماده سازی جزیره کیش برای پذیرایی ازگردشگران گفت: خوشبختانه در سایه رعایت ضوابط بهداشتی و نظارت های همه جانبه شرایط جزیره کیش درحال حاضر مناسب است و امید می رود با استمرار این روند در تعطیلات نوروز هم میزبان گردشگران زیادی باشیم.

وی با بیان اینکه همه بخش های دولتی و خصوصی باید تلاش کنند تا خدمات مطلوبی به هموطنان ارائه شود اظهار داشت : درجهت تقویت تعاملات میان بخشی ، پس از تجمیع نیاز بخش های مختلف در جهت کسب آمادگی درهمه حوزه ها جلسات متعددی برگزارمی شود.

شیردل افزود:به همت کادردرمان وسلامت جزیره کیش و اهتمام سازمان ها، ادارت و نهادها و بخش خصوصی در رعایت کامل ضوابط و آماده سازی فضای جزیره کیش برای استقبال از نوروز ۱۴۰۰ و هموطنان عزیز در آمادگی کامل خواهیم بود.

سلمانی در این جلسه از برنامه ریزی گسترده شرکت عمران، آب و خدمات برای زیباسازی فضای شهری، آماده سازی مراکز اقامتی و پذیرایی ویژه گردشگران نوروزی خبر داد و گفت : در راستای تقویت فعالیت های فرهنگی در اماکن اقامتی و کمپ های نوروزی امسال سیستم های صوتی جهت پخش اذان درمصلای کیش تعبیه شده است.

وی پیشنهاد کرد بسته های فرهنگی حاوی کتاب های ادعیه و سجاده در بین گردشگران کمپ های نوروزی توزیع شود.

سعید یکه دهقان مدیر بازاریابی معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه جزیره کیش درسایه جلب اعتماد هموطنان درزمینه رعایت ضوابط بهداشتی درماه های اخیر رونق چشمگیری را در گردشگری تجربه کرده است گفت: رویدادهای نوروزی۱۴۰۰، جشن ها و برنامه های متعددفرهنگی و اجتماعی ترتیب داده شده و چنانچه شرایط ملی ناشی از شیوع کرونا به گونه ای رقم بخوردکه امکان سفر برای هموطنان فراهم باشد بی تردید نوروز امسال فضای بسیارشاد و مفرحی درانتظارگردشگران جزیره کیش خواهد بود.

حائری نماینده مدیریت فرهنگی و آموزشی منعطف بودن برنامه های فرهنگی را مهم ترین مشخصه برنامه های نوروز ۱۴۰۰ عنوان کردو گفت: اجرای تمام برنامه هادر فضای بازبوده و با هدف حفظ فاصله اجتماعی واجتناب ازمتمرکز بودن برنامه ها جدول زمان بندی و مکان برگزاری برنامه ها به دقت تنظیم می شود.

وی با بیان اینکه برنامه های نوروزی کیش در قالب جنگ های شاد، گروه های موسیقی محلی ، استیج های خیابانی و جشنواره های متنوع برگزارمی شود افزود : بهره مندی ازهنرمندان بومی در برنامه های نوروزی امکان تغییر زمان برنامه ها را ممکن می سازد و چنانچه به دلیل شرایط ناشی ازکرونا ناچار به تغییر و تاخیر برخی برنامه ها باشیم مشکلی بوجود نمی آید.

دکتر نادعلی نژاد رییس بیمارستان کیش نیز تقویت تعاملات بین بخشی را مهم ترین رکن درارائه خدمات مطلوب به هموطنان عنوان کرد و اظهار داشت : بیمارستان کیش نیز با برنامه ریزی های دقیق آماده ارائه خدمات به گردشگران است و درتعطیلات نوروز زمینه حضورمتخصصان رشته های مختلف رافراهم می کند.

وی با اشاره به انجام تمهیدات لازم و ارتباط باسازمان انتقال خون برای تامین نیازهای ضروری بیماران درتعطیلات نوروزگفت: امسال نیز با نظر سنجی های دوره ای و برگزاری جلسات منظم جهت پایش نتایج نظرسنجی ها ، برای افزایش رضایتمندی مراجعان ازخدمات بیمارستان تلاش خواهیم کرد.

نادعلی نژاد افزود: در ماه های ابتدایی امسال به دلیل جو روانی ناشی ازشیوع کرونا آمارمراجعان به بیمارستان کاهش یافته بود که با جداسازی بخش های درمانی و تخصصی، تغییر در روند ارائه خدمات و اعتماد سازی ساکنان و گردشگران با آسودگی خاطر ازخدمات بیمارستان کیش استفاده می کنند.

رییس بیمارستان کیش با بیان اینکه برگزاری مانور قطع برق در روزهای آتی در بیمارستان کیش یکی از برنامه های تقویت سطح آمادگی این مرکز درمانی است اظهارداشت: آمبولانس های بخش فوریت های پزشکی بیمارستان کیش هم برای ارائه خدمات به گردشگران نوروزی درآمادگی کامل هستند.

عبداله علیخانی معاون جمعیت هلال احمرکیش نیز با اشاره به تعامل خوب جمعیت هلال احمر و بیمارستان کیش ازاستقرار ۲پایگاه دائمی این جمعیت دربندرگاه و فرودگاه کیش خبر داد و اظهارداشت: در صورت اعلام نیاز آمادگی داریم تا با افزایش شمار پایگاه های هلال احمر در مصلای کیش ، پارک مرجان و حتی بندرچارک درخدمت هموطنان باشیم.

نماینده اداره مخابرات کیش هم با اشاره به تلاش این مرکز مخابراتی برای افزایش پهنای باند جهت سهولت بهره مندی گردشگران از اینترنت و راه اندازی چهار سامانه خدماتی خبر داد و گفت : سامانه۲۰۲۰برای رفع ایرادات اینترنت، ۲۰۱۱۷ خرابی تلفن ثابت، ۲۰۰۰ پرداخت قبوض تلفن ثابت و ۹۹۹۰برای خدمات مشترکین همراه اول راه اندازی شده است.

نماینده اداره دامپزشکی کیش نیز از بازدیدهای متعددو نظارت گسترده برعملکردسردخانه هاو انبارهای موارد پروتئینی درکیش با هدف سلامت عرضه موادگوشتی درنوروز ۱۴۰۰ خبرداد.

اطلاع رسانی گسترده درخصوص برنامه های نوروزی و لزوم توجه گردشگران برای تمهیدات سفری ایمن، تجمیع و پایش اطلاعات ضروری جهت درج دربروشورهای اطلاع رسانی و توزیع آن بین گردشگران درمبادی ورودی، ذخیره سازی آب و برق ، شیفت بندی نانوایی ها و تامین آرد موردنیاز ساکنان وگردشگران ازدیگرموارد مطرح شده دراین نشست بود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=8528

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.