• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

آغاز عملیات احداث خط لوله گاز ۳۰ اینچ نور- کلارآباد

  • کد خبر : 53396
  • 09 شهریور 1401 - 14:27
آغاز عملیات احداث خط لوله گاز ۳۰ اینچ نور- کلارآباد

عملیات احداث خط لوله انتقال گاز ۳۰ اینچ نور- کلارآباد از پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص)، در آیینی که روز سه‌شنبه (۸ شهریورماه) با حضور مسئولان محلی و مدیران قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در شهر نوشهر برگزار شد عملیات احداث خط لوله انتقال گاز ۳۰ اینچ نور- کلارآباد، احداث ایستگاه کنترل فشار نور و تعویض کلاس خط لوله ۳۰ اینچ سرخس نکا آغاز شد.

مدیرعامل موسسه نیروگستر قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در خصوص اجرای خط لوله انتقال گاز ۳۰ اینچ نور- کلارآباد اظهار داشت: این خط لوله به عنوان خط دوم ۳۰ اینچ شمال کشور به طول ۷۵ کیلومتر توسط هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی قرارگاه اجرا خواهد شد و هدف از اجرای آن ایجاد منبع متناسب ذخیره‌سازی گاز در زمان اوج مصرف در سطح استان مازندران و همچنین حفظ پایداری انتقال گاز در صورت بروز مشکل عملیاتی برای هر یک از خطوط فعلی و جدید عنوان شده است.

گلپور افزود: عدم رعایت حریم اختصاصی مسیر خط لوله و ساخت ابنیه‌های مسکونی و تجاری در محدوده حریم و همچنین عبور تأسیسات شهری از مسیر خط لوله از اهم موانع و مشکلات اجرای این پروژه است.

وی ضمن اشاره به توان اجرایی قرارگاه در این حوزه گفت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) با بیش از سه دهه فعالیت در عرصه سازندگی کشور، طراحی و اجرای بیش از ۶۰۰۰ کیلومتر خط انتقال نفت و گاز را در خشکی، دریا و مناطق صعب‌العبور، طبق استانداردهای فنی به اتمام رسانده است. طراحی و اجرای خطوط انتقال نفت خام و فرآورده‌ای نفتی، طراحی و اجرای خطوط گاز در دریا و خشکی، طراحی و اجرای ایستگاه‌های تقویت فشار گاز و تلمبه‌خانه‌های نفتی از توانمندی‌های دیگر قرارگاه در این عرصه است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=53396

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.