• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

آغاز بهره برداری رسمی از واحدهای ۳، ۴، ۵ گازی نیروگاه ایران LNG به دستور وزیر نفت

  • کد خبر : 54031
  • 16 شهریور 1401 - 10:17
آغاز بهره برداری رسمی از واحدهای ۳، ۴، ۵ گازی نیروگاه ایران LNG به دستور وزیر نفت

بهره برداری رسمی از واحدهای سوم، چهارم و پنجم گازی نیروگاه سیکل ترکیبی شرکت مایع‌سازی گاز طبیعی ایران به دستور وزیر نفت آغاز شد.

هم‌زمان با هفته دولت، آیین بهره برداری واحدهای سوم، چهارم و پنجم گازی نیروگاه ایران ال ان جی برگزار شد و این واحدها به صورت رسمی توسط جواد اوجی، وزیر نفت، افتتاح شد. همچنین جواد اوجی از تلاش‌های گروه مپنا در احداث و راه اندازی واحدهای مربوطه تقدیر به عمل آورد.
دانش فنی و تولیدی بومی، حضور نیروی انسانی توانمند و متخصص و همچنین تلاش‌های بی‌وقفه گروه مپنا و شرکت نیرپارس و سایر شرکت‌های فعال در این طرح مورد ستایش عبدالحسین بیات، رئیس هیئت مدیره صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و هادی امیرشقاقی، مدیرعامل شرکت مایع سازی گاز طبیعی ایران قرار گرفت.تکمیلِ نصب، انجام تست‌های پیش راه اندازی و راه اندازی و قرار گرفتن سه واحد گازی در مدار تولید در کمتر از یک سال از دیگر مواردی بود که مورد توجه واقع شد.  

مراحل تست و راه‌اندازیِ پست گازی ۴۰۰ کیلوولت این نیروگاه نیز انجام شده و پس از صدور مجوز دیسپاچینگ، برق‌دار می‌شود. دو واحد باقیمانده بخارِ نیروگاه ایران ال ان جی در راستای بهره‌برداری تمامی ظرفیت هزار و ۱۳۰مگاواتی این نیروگاه، طی دو سال آینده تکمیل و راه‌اندازی خواهد شد.

شایان ذکر است واحد سه این نیروگاه شهریور ماه ۱۴۰۰، واحد چهارم در اردیبهشت ماه سال جاری و واحد پنجم گازی نیز طی تیر ماه ۱۴۰۱ سنکرون شده بود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=54031

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.