• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
0

آشنایی با خواص شیر قهوه

  • کد خبر : 25214
  • 01 مهر 1400 - 8:08
آشنایی با خواص شیر قهوه

شیرقهوه یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی‌هاست. خواص شیر قهوه بستگی به مقدار مصرف افراد در طول روز دارد. درصورتی‌که در مصرف آن زیاده‌روی نشود، به افزایش تمرکز، رفع خستگی و کاهش اشتها کمک می‌کند.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، کسانی که شیر کمتر مصرف می‌کنند، با افزودن شیر به قهوه از فواید کلسیم آن بهره می‌برند. در صورتی‌که اسید معده شما زیاد است و موقع خوردن قهوه تلخ معده‌ درد می‌شوید، اضافه کردن شیر به کاهش اسید معده کمک می‌کند. اگر از علاقمندان به نوشیدن قهوه قبل از خواب هستید، برای جلوگیری از بی‌خوابی به فنجان خود شیر اضافه کنید.

شیر قهوه چه فوایدی دارد؟

خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد
دیابت نوع ۲ یک بیماری خاموش است که در حال میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به آن مبتلا هستند. این بیماری بر اثر افزایش سطح قند خون ناشی از مقاومت به انسولین یا کاهش توانایی ترشح انسولین در بدن به وجود می‌آید. تحقیقات نشان می‌دهد، افرادی که به صورت منظم قهوه می‌نوشند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را به میزان قابل توجهی کاهش می‎دهند.

از کبد شما محافظت می‌کند
کبد عضوی شگفت انگیز است که صدها عملکرد بسیار مهم را انجام می‌دهد. چندین بیماری شایع در درجه اول کبد را تحت تأثیر قرار می‌دهد، از جمله هپاتیت، بیماری کبد چرب و بسیاری دیگر. بسیاری از این شرایط می‌تواند منجر به سیروز (التهاب شدید کبدی) شود، که در آن کبد شما تا حد زیادی توسط بافت اسکار جایگزین می‌شود.

مانع بروز آلزایمر می‌شود
معمولا افراد بالای ۶۵ سال به این بیماری مبتلا می‌شوند. طبق تحقیقات انجام شده، خطر ابتلا به بیماری آلزایمر در کسانی که قـهوه مصرف می‌کنند، بیش از ۶۵ درصد کمتر است. بنابراین این فایده قهوه بسیار مهم و قابل توجه برای بزرگسالان و کهنسالان است.

بروز سکته مغزی را کاهش می‌دهد
اغلب ادعا می‌شود که کافئین می‌تواند فشار خون شما را افزایش دهد. این ادعا صحیح است، اما تنها با افزایش به میزان ۳-۴ میلیمتر جیوه، که اثر ناچیزی است و اگر مرتباً قهوه بنوشید معمولا از بین می‌رود. با این حال اگر دچار بیماری فشار خون هستید باید با مشورت پزشک خود قهوه بخورید.

شادی آور است
طبق مطالعه‌ای که از سوی دانشگاه هاروارد انجام شد و در سال ۲۰۱۱ به چاپ رسید، زنانی که هر روز ۴ فنجان یا بیشتر قهوه یا شیر قهوه می‌خوردند، ۲۰ درصد کمتر دچار افسردگی می‌شدند و شادتر از دیگران هستند. بنابراین یکی از خواص قهوه این است که شادی آور است.

 خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد
سرطان یکی از مهمترین دلایل مرگ و میر در جهان است. این ویژگی با رشد سلول کنترل نشده در بدن به وجود می‌آید. به نظر می‌رسد شیر قهوه در برابر دو نوع سرطان محافظت می‌کند: سرطان کبد و روده بزرگ. سرطان کبد سومین علت اصلی مرگ افرادی است که دچار سرطان می‌شوند، در حالی که سرطان روده بزرگ در رده چهارم قرار دارد.

مطالعات نشان می‌دهد که افراد قهوه خور تا ۴۰ درصد ریسک ابتلا به سرطان کبد را کاهش داده‌اند. طبق تحقیقی که بر روی ۴۸۹۷۰۶ نفر انجام شد، خطر ابتلا به سرطان روده‌ی بزرگ در کسانی که روزانه ۴ یا ۵ فنجان قهوه می‌خوردند، ۱۵ درصد کمتر بود. بنابراین یکی از مهمترین خواص قهوه این است که دشمن انواع سرطان است.

باعث افزایش متابولیسم می‌شود
آیا نیاز به تقویت سوخت و ساز بدن خود دارید؟ به شما توصیه می‌کنیم به فواید قهوه توجه کنید. در یک مطالعه قدیمی انجام شده آمریکایی مشاهده شد که نوشیدن قهوه باعث خواهد شد که متابولیسم بدن به واسطه افزایش مقدار تپش قلب بهبود پیدا کند.

زمانی که بدن شما خون بیشتری به سمت اندام‌ها و سلول‌های می‌فرستد، این ارگان‌ها مصرف انرژی و کالری بیشتری هم از خود خواهند داشت. افزایش متابولیسم یکی از روش‌های لاغری است.

با افسردگی مبارزه می‌کند
افسردگی یک اختلال روانی جدی است که باعث کاهش قابل توجه کیفیت زندگی می‌شود. متاسفانه این بیماری در جهان بسیار رایج شده است و در کشوری مانند ایالات متحده بیش از ۴ درصد از مردم به این بیماری دچار هستند. اگر شما هم با خوردن یک یا دو لیوان قهوه در طول روز احساس شادی بیشتری می‌کنید حتماً دلیلی برای آن وجود دارد، در مطالعه انجام شده طی سال ۲۰۱۳ مشخص شد که نوشیدن قهوه باعث کاهش التهاب‌های عصبی و بهبود روند درمان افسردگی می‌شود. این بررسی روی هزاران زن و مرد انجام شده است و شما به آن می‌توانید اعتماد کنید.

منبع غنی آنتی اکسیدان است
مطالعات مختلف نشان می‌دهد آنتی اکسیدان موجود در قهوه به میزان قابل توجهی بالاست. و شاید تعجب کنید که بشونید میزان آنتی اکسیدان موجود در قهوه از میوه‌ها و سبزیجات بیشتر است و شاید به توان گفت بعد از آب مهمترین و سالم‌ترین نوشیدنی موجود در جهان است. بنابراین اگر در رژیم غذایی خود یک یا دو فنجان قهوه در روز نوش جان کنید می‌توانید از این خاصیت فوق‌العاده آن نیز بهره‌مند شوید.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=25214

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.