• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
3

آذربایجان شرقی می تواند هاب تولید دارو و صادرات محصولات دارویی کشور باشد/ توسعه و نوسازی واحدهای سیمانی در دستور کار قراردارد

  • کد خبر : 50299
  • 01 مرداد 1401 - 12:15
آذربایجان شرقی می تواند هاب تولید دارو و صادرات محصولات دارویی کشور باشد/ توسعه و نوسازی واحدهای سیمانی در دستور کار قراردارد

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در بازدید از شرکت های تابعه شستا در آذربایجان شرقی گفت: صنعت تولید داروی کشور ما ۹۰ درصد داخلی است . فلذا این صنعت باید روزآمد و کارآمد شود و بهره وری آن ارتقا یابد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از شستا رسانه، ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با حضور در آذربایجان شرقی در بازدید از این شرکت های تابعه شستا در این استان، مسائل و مشکلات آنها را از نزدیک بررسی کرد.

مدیرعامل شستا در بازدید از شرکت تولیدی، صنعتی و دانش بنیان کلرپارس بر توسعه بیشتر این شرکت تاکید کرد و افزود: شعار ما در شستا حرکت به سمت توجه به بنیان های اقتصاد مقاومتی است. شرکت کلرپارس می تواند در این زمینه هم به جهت تولیدات انبوه و هم به جهت صادرات و هم در حوزه مباحث دانش بنیان جزو مصادیق مسلم اقتصاد مقاومتی باشد ‌.

وی افزود: صنعت تولید داروی کشور ما ۹۰ درصد داخلی است . فلذا این صنعت باید روزآمد و کارآمد شود و بهره وری آن ارتقا یابد.

بازیان در ادامه با حضور در شرکت های دارویی زهراوی و شهید قاضی از لازمه های رونق اقتصاد دانش بنیان و صادرات گفت و تشریح کرد: با توجه به وجود واحد های تولیدی دارویی در آذربایجان شرقی ، این منطقه می تواند هاب تولید دارویی کشور و هاب صادرات محصولات دارویی کشور باشد. این موضوع نیازمند دیپلماسی منطقه ای است .

وی در بخشی از سفر خود به کارخانه سیمان صوفیان رفت . این کارخانه نخستین و بزرگ ترین کارخانه تولید کننده سیمان در شمال غرب کشور است.
وی در بازدید از این کارخانه گفت: برنامه کلی ما در شستا توجه و تمرکز بر توسعه و نوسازی واحد ها هست تا بتوانیم علاوه بر اینکه این میزان تولیدی که از مجموعه کارخانه های سیمان می گیریم کاهش پیدا نکند، بلکه بر توسعه محصول نیز فکر می کنیم .

شایسته ذکر است ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی به همراه معاونین و مدیران عامل هلدینگ‌های تابعه شستا در روز سفر دوم خود از شرکت های دارویی، سیمانی و کارخانه شرکت نفت پاسارگاد ، صنایع خاک چینی ایران و نیروگاه حرارتی تبریز نیز بازدید به عمل آوردند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=50299

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.