• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
4

آخرین پالایشگاه پارس جنوبی زمستان امسال به مرحله تولید گاز می‌رسد

  • کد خبر : 23054
  • 12 شهریور 1400 - 18:37
آخرین پالایشگاه پارس جنوبی زمستان امسال به مرحله تولید گاز می‌رسد

تجارت گردان – وزیر نفت از تکمیل ردیف نخست فاز ۱۴ پارس جنوبی تا زمستان امسال خبر داد و گفت: فاز ۱۴ به عنوان آخرین فاز پارس جنوبی امسال به مرحله تولید گاز می‌رسد.

به گزارش تجارت گردان به نقل از  خبرنگار مهر، جواد اوجی صبح جمعه در بازدید از فازهای پارس جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توفیق داشتیم اولین سفر کاری را به استان بوشهر و منطقه عسلویه داشته باشیم و از فازها و پتروشیمی‌ها بازدید کردیم و از سکوهای بهره‌برداری هم بازدید کردیم.

وی ادامه داد: در این سفر وضعیت و مشکلات و چالش‌ها را بررسی کردیم و نشست خوبی را با مدیران مجموعه داشتیم و آخرین وضعیت تعمیرات پروژه‌ها و چالش‌ها مطرح شد و تصمیمات خوبی اتخاذ شد و قول دادند نهایت تلاش را کنند تا بهره‌برداری حداکثری صورت گیرد.

وزیر نفت با بیان اینکه در موضوع تأمین سوخت زمستانی کشور دغدغه داریم افزود: دوستان نهایت همکاری و تلاش را برای افزایش تولید داشته‌اند و جا دارد که تشکر کنیم از مجموعه صنعت نفت که در این زمینه اقدامات خوبی داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه تعمیرات اساسی فازهای مختلف پارس جنوبی رو به پایان است خاطرنشان کرد: ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز که معادل ۷۰ درصد کل گاز کشور است در این منطقه تولید می‌شود.

اوجی اضافه کرد: فاز ۱۴ آخرین پالایشگاه پارس جنوبی است و قول دادند که اولین ردیف آن در فصل زمستان به بهره برداری می‌رسد که نقش مهمی در کمک به تأمین گاز زمستانی خواهد داشت.

وی بیان کرد: در حوزه نیروهای کارگری دغدغه‌هایی وجود دارد و همه تلاش ما هم برای رفع مشکلات معیشتی این عزیزان است و امیدواریم مسائل مردم حل شود. دولت برای حل این مشکلات برنامه دارد.

وزیر نفت با اشاره به نگاه ویژه صنعت نفت به محیط پیرامونی گفت: یکی از تعهدات اصلی خود را مسئولیت اجتماعی می‌دانیم و برای تحقق عدالت در این زمینه تلاش ویژه‌ای داریم.

وی اظهار داشت: تصمیمات خوبی برای افزایش نیروهای بومی در پارس جنوبی صورت گرفته است و قطعاً ما هم دنبال افزایش توانمندی نیروهای بومی هستیم که هم برای استان خوب است و هم برای صنعت.

اوجی افزود: وزارت نفت دوره‌های مهارت‌افزایی را در این زمینه افزایش داده و امیدواریم شاهد بکارگیری نیروهای بومی در عرصه صنایع نفت و گاز و پتروشیمی باشیم.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=23054

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.