• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

آب تهران سالم است/ ممکن است برخی از مناطق مطلوبیت نداشته باشند

  • کد خبر : 58130
  • 22 آبان 1401 - 9:03
آب تهران سالم است/ ممکن است برخی از مناطق مطلوبیت نداشته باشند

بختیاری گفت: آبی که وارد شبکه می‌شود کاملاً سالم و در چهارچوب استاندارد قرار دارد،در برخی از مناطق یک یا دو چاه دچار مشکلی شده و نشت پیدا کنند می تواند علت طعم بد آب در برهه ای از زمان باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدت زمانی بود که برخی از مناطق تهران طعم آب تغییر کرده بود و مردم از این مساله گلایه داشتند، اما جریان چه بود؟ آیا آب تهران ناسالم است، محمدرضا بختیاری مدیر عامل آبفای تهران در رابطه با این موضوع به مهر می‌گوید: علاوه بر آزمایشگاه مرجع تهران که پیشرفته‌ترین آزمایشگاه‌های خاورمیانه است و مورد استناد بسیاری از کشورهای دنیا است، روزانه ۳۵۰ ایستگاه آزمایشگاه در تهران به صورت آنلاین آب تهران را کنترل می‌کنند.

وی افزود: آبی که وارد شبکه می‌شود کاملاً سالم و در چهارچوب استاندارد قرار دارد، ممکن است در برخی از مناطق یک یا دو چاه دچار مشکلی شوند و نشت پیدا کنند و حتی در برخی از اوقات مشاهده شده که ساختمان از نظر تأسیسات داخلی دچار مشکل شده است و با مراجعه به ما متوجه این موضوع می‌شوند. گاهی اوقات هم زنگ زدگی، و….. منجر به بروز چنین مسائلی می‌شود ولی آب خود پایتخت در اقصی نقاط تهران کاملاً سالم است.

بختیاری در خاتمه با اشاره به اینکه سالم بودن آب و مطلوبیت آن دو مقوله متفاوت از یکدیگر هستند، اضافه کرد: یک بحث مطلوبیت وجود دارد و یک بحث سلامت در تمامی نقاط آب کاملاً سالم است و ممکن است در برخی از نقاط آب کیفیت بالاتری داشته باشد اما آبی که وارد شبکه می‌شود کاملاً سالم است. در گذشته مناطق خط انقلاب به بالا از آب سد و پایین خط انقلاب از آب چاه استفاده می‌کردند. یکی از اقداماتی که در سال‌های اخیر صورت گرفت همین احداث رینگ تهران بود. رینگ تهران باعث شد بسیاری از مناطق جنوبی تهران از آب سد به جای آب چاه استفاده کنندبه عبارتی اکنون کیفیت بسیاری از مناطق جنوب تهران قابل مقایسه با ۶-۷ سال گذشته نیست و با اتمام این رینگ که تا ۱۴۰۵ پیش بینی شده است تمامی مناطق تهران از یک آب استفاده می‌کنند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=58130

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.