• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

کسب بهترین نسبت هزینه‌های بیمه‌گری به حق بیمه صادره در بین تمام شرکتهای بیمه‌گری

  • کد خبر : 26650
  • 18 مهر 1400 - 12:58
کسب بهترین نسبت هزینه‌های بیمه‌گری به حق بیمه صادره در بین تمام شرکتهای بیمه‌گری

بیمه دی در دو سال گذشته نسبت هزینه های بیمه گری به حق بیمه صادره به گونه ای بود که رتبه نخست را بین ۲۳ شرکت کسب کرده‌است.

به گزارش رویداد خبر به نقل از بانکداری ایرانی، در سال ۱۳۹۸ نسبت هزینه بیمه گری به حق بیمه صادره شرکت بیمه دی ۲درصد بود. به دلیل تورم های موجود در بخش های مختلف اقتصادی ، در سال گذشته این نسبت به ۵ درصد رسید.

زمانی می توان به رقم ۵ درصدی نسبت هزینه بیمه دی پی برد که بدانیم دو مساله مهم را بدانیم.

نخست اینکه نسبت هزینه های بیمه گری به حق بیمه صادره کل صنعت به صورت میانگین، ۱۳ درصد است و پایین ترین نسبت هم به شرکت بیمه سامان با رقم ۱۸ درصد تعلق دشته است.

دوم اینکه بدانیم هزینه های زیادی در این صنعت وجود دارد و باید بدانیم که چه هزینه هایی در شرکت های بیمه در خصوص هزینه بود بیمه وجود دارد.

در صنعت بیمه هزینه های زیادی وجود دارد. بخشی از این هزینه به بیمه گذار اختصاص دارد و برخی دیگر به بیمه گر اختصاص دارد. هزینه صدور، هزینه بیمه، هزینه بیمه اضافی، هزینه بیمه برگشتی، هزینه بیمه عایده نشده و حق بیمه ، هزینه بیمه مازاد، هزینه بیمه شده در بیمه اموال، هزینه خسارت، هزینه های بیمه ای عملیاتی، هزینه کارشناسی، هزینه خسارات معوق، هزینه استهلاک، هزینه ذخیره خسارت معوق، هزینه خسارت واقع شده اما پرداخت نشده و هزینه خسارت واقع شده این هزینه ها در شرکت های بیمه مرسوم بوده و بعضا رقم نسبت هزینه را بالا می برد.

تشریح هزینه‌های موجودبه زبان ساده برای درک شاهکار بیمه دی در خصوص کنترل هزینه های موجود:

هزینه صدور: تمامی هزینه های مرتبط با صدور بیمه نامه مانند تبلیغات،بازاریابی،کارمزد و غیره هزینه صدور حساب می شوند.
هزینه بیمه: مبلغی است که بیمه گزار بابت خرید بیمه نامه به شرکت بیمه پرداخت می نماید.
هزینه بیمه اضافی : مبلغی است که بیمه گر بابت قبول ریسک یا خطر اضافی و یا تمدید بیمه نامه با سرمایه بیشتر ، از بیمه گزار دریافت می نماید.
هزینه بیمه برگشتی: قسمتی از حق بیمه که به دلیل فسخ بیمه نامه یا کاهش خطر ویا کاهش سرمایه ، به بیمه گزاربرگشت داده می شود.
هزینه بیمه عاید نشده و ذخیره حق بیمه:نسبتی از حق بیمه ها که مربوط به طول مدت اعتبار بیمه نامه ها در دوره مالی بعد میباشد و به حساب درآمد سال بعد منتقل میگردد.
هزینه بیمه مازاد : به معنای آن است که از بیمه گذار به علت موقعیت ویژه وی ، بیشتر ازمیانگین رشته بیمه مربوط، حق بیمه دریافت شود.
هزینه بیمه شده (در بیمه اموال) :ارزش واقعی شی مورد بیمه بوده یا مبلغی است که بیمه‌گر تعهد می‌کند در صورت وقوع حادثه تا آن میزان به بیمه‌گذار یا ذینفع قرارداد بیمه خسارت بپردازد
هزینه خسارت: مبالغی که بیمه گر در پی وقوع خسارت میابد پرداخت نماید و یا وجوهی که به موجب شرایط قرار داد بیمه پس از وقوع حادثه برای بیمه شده میپردازد.
هزینه‌های بیمه ای (عملیاتی): مجموع یا تفاضل هزینه خسارت سهم نگهداری و هزینه (درآمد ) کارمزد و کارمزد منافع سهم نگهداری به علاوه خالص سایر هزینه‌های بیمه ای است.

هزینه های کارشناسی بیمه:هزینه هایی که موسسه بیمه به منظور ارزیابی موردبیمه قبل از صدور بیمه نامه و همچنین پس از خسارت متحمل خواهد شد.
هزینه خسارت: هزینه وقوع حوادث مورد بیمه (هزینه خسارت)، مهمترین هزینه شرکت‌های بیمه ایست.
هزینه خسارت واقع شده:جمع تمامی خسارت پرداخت شده در طی دوره به همراه هزینه های رسیدگی به این خسارت پس از تعدیل لازم در مورد ذخیره انتظارات معوق ابتدا و انتهای دوره
هزینه خسارت واقع شده اما پرداخت نشده:خسارات ناشی از حوادث بیمه شده ای که قبل از پایان دوره مالی اتفاق افتاده است و به نمایندگی بیمه اعلام نشده است.
هزینه خسارات معوق: شامل خساراتی است که موسسه بیمه در پایان سال مالی پرداخت نکرده است و باید در سال آتی پرداخت نماید.
هزینه ذخیره خسارت معوق:ذخیره ای که بیمه گر برای تسویه خسارت نگهداری میکند.مثل: خسارتی که تا پایان مالی اعلام شده ولی پرداخت نشده است.خسارتی که هنوز مبلغ آن ارزیابی و تعیین نشده است.خسارتی که واقع شده اما هنوز به بیمه گر اعلام نگردیده است.
هزینه استهلاک: چنانچه بعد از حادثه و تعویض یا تغییر اموال آسیب دیده ، بیمه گذار در وضعی بهتراز قبل از حادثه قرار گیرد، مبلغی از خسارت ها به صورت هزینه استهلاک کسر می شود . این کار باعث جلوگیری از سوء استفاده از بیمه و ایجاد حوادث عمدی می شود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=26650

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.