• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
0

پیش نشانگر زلرله توسط پژوهشگر ایرانی اختراع شد

  • کد خبر : 33581
  • 06 دی 1400 - 11:07
پیش نشانگر زلرله توسط پژوهشگر ایرانی اختراع شد

سامانه پیش نشانگر زلزله توسط پژوهشگر و مخترع ایرانی در کنفرانس ملی آینده پژوهش مدیریت بحران زلزله رونمایی شد.

به گزارش رویداد خبر ، فرهاد سمندری معطوف کارشناس شبکه ، پژوهشگر حوزه بلایای طبیعی و مخترع سامانه پیش نشانگر زلزله ، در این کنفرانس ملی که مصادف با روز زلزله ویرانگر بم برگزار گردید ، ضمن ارایه طرح و مزیت های رقابتی این اختراع دانش بنیان گفت : سیستم پیش نشانگرهای زلزله از طریق شبکه کامپیوتری با استفاده از رفتار و الگوی ذهنی حیوانات میتواند وقوع زلزله را اعلام نماید

سمندری اظهار داشت : این اختراع با کمک مخلوقاتی مثل مار و سگ خلاٴ دانش بشری را در مورد پیشبینی زلزله مرتفع میسازد .

وی ادامه داد : همانطور که می دانیم بعضی از مخلوفات الهی با قدرت ناشناخته ای قادر به حس زلزله از چندین ساعت قبل می باشند. این در حالی است که ؛ مارها قدرت شنوائی ندارند ولی با قدرت بسیار بالای حس لامسه قادرند ریزترین امواج ارتعاشی را حس کنند و از حکمت الهی این گونه از جانوران لانه خود را در داخل زمین حفر میکنند و ساعتها قبل از وقوع زلزله متوجه خطر شده و خانه خود را ترک میکنند.

مخترع سامانه فوق خاطرنشان کرد : ماهی ها ، سگ ها و چندین جانور دیگر نیز ، خیلی زودتر ازقدرت فعلی دانش بشری میتوانند زلزله را اعلام دارند .
وی اشاره کرد : در زلزله رودبار که ۳۵۰۰۰ نفر کشته شدند، یک روز قبل از وقوع زلزله صیادان چندین برابر همیشه صید داشتند و این فراوانی گویای این واقعیت بود که ماهی ها چندین ساعت قبل متوجه وقوع زلزله شده بودند.

در پایان مراسم ، فرهاد سمندری یادآوررشد : اختراع میتواند با بکارگیری جانوران و استفاده از علوم مهندسی پزشکی – هوش مصنوعی وشبکه کامپیوتری زلزله را ساعت ها قبل از وقوع پیش بینی نماید.
کنفرانس ملی آینده پژوهی مدیریت بحران زلزله ، با بررسی سرفصل های مدیریت بحران و مشارکت های مردمی ، زلزله و مسوولیت های اجتماعی ، آینده پژوهی مدیریت بحران زلزله ، لزوم توانمند سازی لایه های مختلف جامعه و لزوم اطلاع رسانی حداکثری این موارد به کار خود پایان داد .

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=33581

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.