• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

پیش‌بینی رشد مصرف برق و احتمال خاموشی مجدد در هفته آینده

  • کد خبر : 15729
  • 07 خرداد 1400 - 12:41
پیش‌بینی رشد مصرف برق و احتمال خاموشی مجدد در هفته آینده

رجبی مشهدی گفت: پیش بینی می شود هفته آینده به دلیل گرم شدن هوا، میزان مصرف برق در کشور به ۵۷ هزار مگاوات افزایش یابد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر ممنوعیت استخراج رمز ارز از ابتدای خرداد تا پایان شهریور ماه گفت: حدود  ۳۲۰ مگاوات از شبکه برق سراسری  توسط استخراج کنندگان مجاز رمزارز استفاده می شود که در گذشته  فعالیت آن ها فقط در ساعات اوج مصرف متوقف می شد اما با دستور رئیس جمهور تا شهریورماه مجاز به فعالیت نیستند.

او ادامه داد: تعداد مراکز مجاز استخراج رمز ارز در کشور  ۳۵ تا ۴۰ مرکز  است که ما با آن ها مشکلی نداریم چراکه  مدیرت مصرف را خودشان انجام می‌دادند. حدود ۲ هزار مگاوات برق از سوی غیر مجاز‌ها استفاده می شود که حدود ۳۵۰ مگاوات آن شناسایی و برخورد شده است.

رجبی مشهدی در خصوص دلایل شناسایی سخت این واحدهای غیرمجاز بیان کرد: این مراکز به صورت پراکنده در کشور هستند که در ۶ ماه اخیر به سرعت رشد کرده اند. برخی از آن ها در کنار  یک صنعت و یا در کانکس فعالیت می کنند که روند شناسایی را سخت می کند.

او ادامه داد: تنها بخشی از کمبود  برق به استخراج غیر مجاز رمزارز بر می گردد و دلایل دیگری هم دارد.

سخنگوی صنعت برق گفت: از سال گذشته ۱۹ درصد میزان مصرف برق رشد داشته که معادل ۸ هزار و ۶۰۰ مگا وات بوده است و ۲ هزار مگاوات آن مربوط به استخراج رمز ارز می شود.

رجبی مشهدی گفت: تولید هر بیت کوین معادل ۱۰۰ سال  مصرف برق یک خانه می شود.

او افزود: امسال مخازن آب نیروگاه‌های برق آبی کاهش یافته و منجر به کاهش تولید برق شده است و دمای هوا زودتر از موعد افزایش یافته و منجر به افزایش استفاده از دستگاه های سرمایشی شده است.

این مقام مسئول در خصوص احتمال قطعی برق در روزهای آینده توضیح داد: این مسئله به رعایت همه مشترکان اعم از خانگی و صنعتی بستگی دارد . تلاش ما  این است که خاموشی ها را به حداقل برسانیم و در صورت بروز مشکل ، قطعی برق را از قبل اطلاع رسانی کنیم.

او افزود: هفته آینده دمای هوا افزایش می یابد و در تهران به ۳۸ درجه هم می رسد بنابراین مردم باید در مصرف برق مدیریت داشته باشند.

رجبی مشهدی بیان کرد: به ازای هر یک درجه افزایش دما  ۱۲۰۰ مگاوات به مصرف برق اضافه می شود و پیش بینی می کنیم اوج مصرف برق در هفته آینده  به ۵۷ هزار مگاوات برسد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=15729

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.