• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

پس‌انداز ولی هدفمند

  • کد خبر : 52397
  • 30 مرداد 1401 - 16:15
پس‌انداز ولی هدفمند

بلوبانک در جدیدترین به‌روزرسانی اپلیکیشن خود دو قابلیت جدید «رند» و «هدف» را به سرویس بلوباکس اضافه کرد. این قابلیت‌ها به کاربران امکان می‌دهد تا ضمن پس‌انداز بیشتر، مدیریت بهتری بر روی باکس‌های خود داشته باشند.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بلوبانک، سرویس جدید بلوباکس در اردیبهشت ماه سال جاری معرفی شد. بلوباکس همانند یک صندوق نگهداری پول عمل می‌کند و این امکان را به کاربران می‌دهد تا یک یا چند باکس را بر اساس نیاز بسازند و مبلغی را به عنوان پس‌انداز در این باکس‌ها داشته باشند. مبالغ واریز شده در باکس‌ها در زمان تراکنش‌های بانکی دست نخورده باقی می‌ماند و حتی پس از اتمام موجودی هم همچنان درون باکس‌ها حفظ می‌شود. باکس‌های ایجاد شده تنها از طریق حساب بلوبانک کاربران قابلیت شارژ شدن دارد و فرد دیگری نمی‌تواند از سایر حساب‌ها پولی را به باکس‌ها واریز کند. تمامی تراکنش‌های واریز و برداشت از باکس‌ها به شکل آنی و بدون کارمزد انجام می‌شود.

رند شدن خریدها

زمانی که خریدهای نقدی بیشترین رواج را داشت و هنوز کارت‌های بانکی و شیوه‌های خرید آنلاین توسعه پیدا نکرده بود، پول‌های خرد یکی از مشکلات خریداران بود. این پول‌ها که معمولا به شکل سکه یا اسکناس‌های کوچک و کم‌حجم بودند ارزش زیادی نداشتند و بسیاری ترجیح می‌دادند تا به جای نگهداری این پول‌ها در جیب یا کیف پول، آنها را داخل یک قلک یا صندوق بیندازند. همین مبالغ نه‌چندان باارزش در مدت زمانی چند ماهه به مبلغی قابل توجه تبدیل می‌شد و می‌توانست گره‌ای از مشکلات مالی افراد را برطرف کند.

حالا و در زمانی که بیشتر خریدها با کارت‌های بانکی اتفاق می‌افتد دیگر این شکل از پس‌انداز امکان‌پذیر نیست. به همین دلیل بلوبانک در به‌روزرسانی جدید خود قابلیت «رند» شدن تراکنش‌های خرید را طراحی کرده است. در این قابلیت با هر خریدی که انجام می‌دهید مبلغ خرید به سمت بالا رند شده و پول بیشتری از حساب شما برداشته می‌شود. این مبلغ اضافه بلافاصله در داخل باکس‌هایی که قبلا و در طول هفته مشخص کرده‌اید، می‌نشیند تا به شکل خودکار در هر خریدی، مقداری از سرمایه مالی خود را پس‌انداز کنید.

شما می‌توانید مبلغ رند شده را به طور  دلخواه بر روی مضرب ۵ یا ۱۰ هزار تومان تنظیم کنید. به طور مثال اگر مضرب رند شده را روی ۵ هزار تومان تنظیم کنید در یک خرید ۲۳ هزار تومانی، مبلغ ۲۵ هزار تومان از حساب شما کسر می‌شود و ۲ هزار تومان به باکس واریز می‌شود. حالا اگر در همان خرید، مضرب رند شده را روی ۱۰ هزار تومان تنظیم کنید، ۳۰ هزار تومان از حساب شما برداشته می‌شود و هفت هزار تومان به داخل باکس‌ می‌نشیند. با استفاده از این قابلیت پس از گذشت مدتی، سرمایه‌ای قابل توجه در باکس‌ مشخص‌ شده پس‌انداز می‌شود.

هدف‌گذاری

تعیین هدف یکی از اصلی‌ترین راهکارها برای رسیدن به آرزوها و برنامه‌های طراحی شده است. با داشتن یک هدف مشخص می‌توانید آن را روزانه یا هفتگی و ماهانه بررسی کنید و میزان تحقق آن را به طور دائم زیرنظر داشته باشید.

در به‌روزرسانی جدید اپلیکیشن بلوبانک، قابلیت تعیین «هدف» به بخش بلوباکس اضافه شده تا به راحتی بتوانید برای هر باکس، هدف مشخصی را تعیین کنید و مدیریت بهتری بر روی میزان پس‌انداز خود داشته باشید. با رسیدن باکس‌ها به هدف تعیین شده، این موضوع به اطلاع شما می‌رسد. پس از به هدف رسیدن باکس‌ها همچنان می‌توانید مبالغی را به آنها واریز کنید و یا با تغییر هدف، به سمت قدم‌های بزرگ‌تری گام بردارید.

بلوباکس قابلیت نوآوارنه بلوبانک برای کمک به مدیریت سرمایه‌ مالی کاربران است و با ارائه فضایی مجزا از حساب اصلی امکان نگهداری مبالغ مازاد را بدون نگرانی از بابت خرج شدن آنها در تراکنش‌ها روزانه می‌دهد.

برای ایجاد بلوباکس نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ یا کارمزدی نیست و داشتن حساب فعال در بلوبانک کفایت می‌کند. شما می‌توانید با یک حساب بلوبانک، تا ۱۰ باکس بسازید و حساب خود را در ۱۰ باکس متفاوت مدیریت کنید.  

بلوبانک، نئوبانک ایرانی وابسته به بانک سامان است که اواخر سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را با هدف پاسخگویی به نیازهای بانکی هموطنان، به ویژه قشر جوان، شروع کرد. این نئوبانک، با ارائه خدماتی تماما آنلاین و از طریق اپلیکیشن، توانسته با نوآوری، سطح جدیدی از خدمات بانکی را به ایرانیان ارائه دهد. بلوبانک که از ابتدا با استقبال خوبی رو به رو شده بود، حالا با بیش از یک میلیون کاربر از سراسر ایران، در تلاش است تا با خدمات تازه خود، پاسخگوی نیازهای بیشتری از مشتریانش باشد. 

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=52397

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.