• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

پست بانک ایران در سال گذشته بیش از ۷ هزار ۳۳۱ میلیارد ریال به شرکت های دانش بنیان تسهیلات پرداخت کرده است

  • کد خبر : 69094
  • 19 اردیبهشت 1402 - 16:22
پست بانک ایران در سال گذشته بیش از ۷ هزار ۳۳۱ میلیارد ریال به شرکت های دانش بنیان تسهیلات پرداخت کرده است

در اولین روز نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ فرهاد بهمنی عضو هیات مدیره بانک در فروم حکمرانی در عصر دیجیتال در مورد نقش صندوق‌های سرمایه‌گذاری در توسعه کسب و کارها، گفت: پست بانک ایران در سال گذشته بیش از ۷ هزار ۳۳۱ میلیارد ریال به شرکت های دانش بنیان تسهیلات پرداخت کرده است.

به گزارش رویداد خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، بهمنی با اشاره به تشکیل اداره کل طرح های نوآورانه در بانک برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و نوآور گفت: پذیرش استارت آپ هایی که با شرکت های زیر مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار داد امضا کرده اند و قبول دارایی های نامشهود این شرکت ها به عنوان وثیقه بخشی از برنامه هایی حمایتی پست بانک ایران از این شرکت ها است. 
وی با اشاره به صدور ۸۶۸ فقره ضمانت‌نامه برای شرکت های دانش بنیان در سال ۱۴۰۱، افزود: این تعداد ضمانت‌نامه به مبلغی بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال صادر شده است.
عضو هیات مدیره در بخشی از سخنان خود بحث تامین مالی را یکی از مهمترین چالش های پیش روی استارت آپ های نوپا اعلام کرد و گفت: این شرکت های در مراحل مختلف رشد خود به سرمایه گذاری نیاز دارند و بانک ها در مراحل نهایی رشد و گسترش این شرکت ها در سرمایه گذاری آنها مشارکت می کنند‌.
وی، استفاده از صندوق های سرمایه گذاری ریسک پذیر و جسورانه را یکی دیگر از منابع تامین مالی این شرکت ها دانست و تصریح کرد: این صندوق در مراحل مختلف رشد استارت آپ ها می توانند در آنها سرمایه گذاری موثر داشته‌ باشند.
بهمنی تنوع در سبد سرمایه گذاری، مدیریت حرفه ای و تنوع استراتژی را از مزایای این صندوق ها برای تامین مالی استارت آپ های نوپا معرفی کرد و ادامه داد: با سرمایه گذاری این صندوق ها پس از رشد کامل استارت آپ، سرمایه گذار از این شرکت خارج می شود‌.
عضو هیات مدیره با تاکید بر  اینکه این صندوق های سرمایه گذاری موجب ارتقا سطح نوآوری، ارتقا بهره وری، افرایش دانش عمومی ‌و رقابت ‌‌‌پذیری می شوند، اظهار کرد: نتیجه رشد صندوق های سرمایه گذاری رشد اقتصادی در سطح کلان است.
وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف حکومت ها حکمرانی خوب است، افزود: شفاف سازی، پاسخگویی و اثر بخشی حکومت ها بر پایه فناوری اطلاعات مسیر است و همه دنیا به این سمت در حرکت هستند و در کشور ما نیز این حرکت آغاز شده ولی هنوز جای کار بسیاری وجود دارد.
 

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=69094

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.