• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
0

پرداخت وام بلاعوض خسارت سیل به واحد‌های مسکونی

  • کد خبر : 51450
  • 15 مرداد 1401 - 9:51
پرداخت وام بلاعوض خسارت سیل به واحد‌های مسکونی

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: پیشنهاد پرداخت وام بلاعوض به خسارت دیدگان سیل اخیر ارائه شده است.

به گزارش رویداد خبر به نقل از صدا و سیما؛ اکبر نیکزاد در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده روستا‌های فیروزکوه خاطرنشان کرد: منازل شخصی که در مسیر آب قرار داشتند و تخریب شدند مجدد در همان محل ساخته نمی‌شوند و زمینی برای تامین واحد به مالکان در نقطه دیگر واگذار خواهد شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین از عملیاتی شدن پرداخت تسهیلات ۲۰۰میلیون تومانی مسکن روستایی خبر داد و گفت: بر اساس دستور رئیس جمهور پرداخت وام تسهیلات مسکن روستایی به میران ۲۰۰ میلیون تومان با سود ۵ درصد آغاز شده است.
وی ادامه داد: تسهیلات مسکن روستایی ۲۵ آبان سال ۱۴۰۰ با مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان مصوب شد و اکنون به دستور رئیس جمهور عملیاتی شده است.
نیکزاد با اشاره به شرایط تسهیلات اظهار داشت: بازپرداخت این وام ۲۰ سال تعیین شده و ضمانت آن به صورت سفته زنجیره‌ای سه نفره دریافت می‌شود.
وی توضیح داد: دستور پرداخت تسهیلات به تمام شعبات بانک مسکن ابلاغ شده و عملکرد سازمان برنامه و بودجه با وجود بار سنگین مالی در شرایط فعلی قابل تقدیر است.
نیکزاد گفت: متقاضیان برای دریافت تسهیلات به شعبه‌های بانک مسکن مراجعه کردند و امور مربوط به تشکیل پرونده انجام و به بانک‌های عامل ارسال شده است و طی چند روز آینده پرداخت آغاز خواهد شد.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در سال ۱۳۸۴ حدود ۷ درصد از واحد‌های مسکونی روستایی نوساز بود و طی ۱۶ سال درصد واحد‌های مسکونی مقاوم و نوساز در روستا‌ها به ۵۰ درصد رسید.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=51450

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.