• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
3

هیچ محدودیتی برای بیمه همگانی قائل نیستیم

  • کد خبر : 33129
  • 29 آذر 1400 - 17:37
هیچ محدودیتی برای بیمه همگانی قائل نیستیم

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، فلسفه ایجاد این سازمان از منظر حاکمیتی را فراهم شدن فرصت برابر برای بیمه شدن همه مردم برشمرد و گفت: حدود ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر شاغل فاقد بیمه در کشور داریم که باید این افراد از خدمات بیمه برخوردار باشند.

به گزارش رویداد خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر میرهاشم موسوی در نخستین جلسه هم اندیشی مدیران بیمه ای که با تمرکز راهبردی بر موضوع” بررسی راهکارهای توسعه بیمه ای و پوشش بیمه اجتماعی همگانیبرگزار شد، با تسلیت ایام شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا(س) افزود: امیدوارم این نشست الگوی تحولی این سازمان را بیشتر روشن کند و با ایجاد یک فهم مشترک دستیابی به این مهم حاصل شود.
وی با اشاره به سه مفهوم مورد نظر در مدیریت جدید سازمان تامین اجتماعی گفت: تحول، عدالت و اعتماد سه مفهوم مورد توجه ماست و تمامی فعالیت های این سازمان بر اساس آن مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. رویکرد تحولی را در برنامه ها با چارچوب عدالت دنبال می کنیم تا اعتماد حاصل شود.
موسوی،بررسی راهکارهای پوشش بیمه ای و پوشش بیمه اجتماعی همگانی را از راهبردهای کلان در سازمان تامین اجتماعی عنوان و خاطرنشان کرد: فرصت های منحصربه فردی در این سازمان وجود دارد که از آن باید برای رسیدن به هدف والای تامین اجتماعی که همان ایجاد رفاه عمومی و آسایش برای آحاد مردم است، استفاده کنیم.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: تحقق این راهبرد اصلی عملیاتی نمی شود مگر اینکه یک پیوستگی منطقی با اجرا و عمل داشته باشد. در این جلسه نظرات مدیران استان ها را دریافت می کنیم تا در تدوین رویکرد تحولی از آنها بهره بگیریم.
وی گفت: تکلیف ما است که شرایط تحت پوشش قرار گرفتن و استفاده از خدمات سازمان تامین اجتماعی برای همه مردم در دسترس باشد. فقط تامین منابع مدنظر نیست بلکه از منظر رفاه عمومی، سازمان تامین اجتماعی یک دستگاه حاکمیتی است که باید رفاه عمومی و امنیت اجتماعی را افزایش دهد.
موسوی خاطرنشان کرد: طبق اصل ۲۹ قانون اساسی، تامین اجتماعی حق همگانی و عمومی و تکلیف دولت عنوان شده است و از این رو حق دسترسی بیمه شدن نباید محدود شود و هیچ محدودیتی برای این حق همگانی قائل نیستیم.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه برای فراهم ساختن حق همگانی بیمه برای عموم مردم باید برنامه مشخص داشته باشیم، ادامه داد: باید وظیفه همه بخش های مختلف این سازمان به طور واضح تعیین شده باشد. شاخص ها و معیارهای ارزیابی شفاف تعریف شده باشد.
موسوی گفت: از منظر کلان کشور نیز تامین بیمه برای همه مردم یک ضرورت است تا در مخاطرات و آسیب ها مورد حمایت قرار گیرند. تامین اجتماعی نیز باید در تامین امنیت اقتصادی و اجتماعی برای ذینفعان فعال تر باشد.
وی، اولویت بخشی به هوشمندسازی و استفاده از فناوری های نوین در طرح تحولی ایجاد رفاه عمومی برای آحاد مردم مورد تاکید قرار داد و گفت: از رویکرد سنتی به سمت رویکرد تحولی حرکت می کنیم. فناوری در حرکت تحولی پیشران است و باید توسعه خدمات غیرحضوری را به جدیت پیگیری کنیم.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: در تغییر تحولی هدایت منابع و افزایش اختیار مدیران مورد تاکید است. همچنین نکته ای که نباید از آن غافل شویم این است که چه کارهایی نباید در این مسیر انجام دهیم و باید از ایجاد موانع در مسیر پیشگیری کنیم.
موسوی تصریح کرد: نسخه واحدی برای طرح های تحولی نمی توان نوشت بلکه باید اقتضائات استانی را نیز مورد ملاحظه قرار دهیم.

وی گفت: برای حرکت تحولی توسعه بیمه برای آحاد مردم در حوزه اطلاع رسانی و روابط عمومی نیاز به اصلاح ارتباط داریم. ارتباط با افکارعمومی، همکاران سازمانی و حاکمیت بازنگری شوند. همچنین برای اثربخشی طرح های تحولی مشوق های لازم دیده شود.
معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی نیز در این نشست با قدردانی از تلاش ها و زحمات همکاران در سراسر کشور گفت: طرح های بزرگ و تاثیرگذاری در یک سال گذشته در این سازمان پیاده سازی شد. برنامه های تحولی دیگری هم برای سال جاری و سال آینده در دستور کار است.

مهرداد قریب افزود: تاکید بر تحول صرفاً برای خلق منابع بیشتر نیست بلکه هدف اصلی تامین اجتماعی ارائه با کیفیت خدمات است. در ایجاد تحول، همزمان خلق منابع جدید، مدیریت مصارف و رضایتمندی ذینفعان را پیگیری می کنیم.
وی، افزایش منابع، بهینه سازی مصارف و ارتقای کارآمدی و روان سازی فعالیت ها را از راهبردهای کلان معاونت بیمه ای سازمان تامین اجتماعی برشمرد و گفت: در همه این حوزه ها باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم. در روان سازی امور تاکید ما بر هوشمندسازی و دیجیتالی کردن فعالیت ها است که در نتیجه آن افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها را شاهد خواهیم بود.
قریب با اشاره به اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی اظهار داشت: از سال های گذشته بیمه برای زنان خانه دار، دانشجویان، کارفرمایان و … در دستور کار بوده اما به نظر می رسد فعالیت ها در این زمینه باید بیشتر شود. در یکی و دوماه گذشته با اطلاع رسانی بیشتر و توسعه آی تی بیمه زنان خانه دار نزدیک دو برابر رشد داشته است.
وی گفت: کمیته راهبری گسترش پوشش بیمه ای در سازمان تامین اجتماعی با مشارکت واحدهای محتلف تشکیل شده و در این کمیته دستورالعملی تهیه و به زودی به تمامی استان ها ابلاغ می شود.

در این جلسه مدیران کل تامین اجتماعی استان های سراسر کشور نیز به بیان مطالب خود پرداختند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=33129

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.