• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
6

هیچ شرایطی باعث توقف فعالیت بنادر کشور نشده است

  • کد خبر : 864
  • 27 مهر 1399 - 13:42
هیچ شرایطی باعث توقف فعالیت بنادر کشور نشده است

بندرعباس- رویداد خبر – مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوردی گفت: تاکنون هیچ شرایطی باعث حتی یک ساعت توقف و رکود بنادر تجاری کشور نشده و تمامی فعالیت‌ها در اسکله‌ها و بنادر به صورت شبانه روزی و بدون وقفه برای بارگیری انواع محموله‌های صادراتی و تخلیه محموله‌های وارداتی در جریان است.

 به گزارش روابط عمومی بنادر ودریانوردی، محمد راستاد روز یکشنبه در بازدید از ترمینال‌های کانتینری و فله مجتمع بندری شهید رجایی افزود: با وجود تمامی تحریم‌ها و تهدیداتی که به صورت ناعادلانه و غیرقانونی بر کشور ما تحمیل شده و تلاش‌هایی که برای ایجاد مشکل در زمینه فعالیت‌های بندری کشور ما صورت می‌گیرد اما روند حمل و نقل و تجارت دریایی کشور در همه بنادر فعال و در حال انجام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآورشد: از ابتدای سالجاری تاکنون در تمامی بنادر تجاری کشور که در مجموع دارای ظرفیت ۲۴۶ میلیون تن بوده،  بیش از ۷۰ میلیون تن تخلیه و بارگیری انواع کالا صورت گرفته است.

راستاد بیان داشت:در بنادر هرمزگان نیز بویژه بندر شهید رجایی به عنوان بندر اصلی کشور فعالیت‌ها بی‌وقفه ادامه دارد و از ابتدای سالجاری تاکنون افزون بر ۳۶ میلیون تن تخلیه و بارگیری کالا و ۶۷۰ هزار تی.ای.یو  تخلیه و بارگیری کانتینر صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌ها و طرح‌های توسعه‌ای در بنادر کشور بیشتر در چارچوب برنامه زمان‌بندی صورت گرفته، درحال اجرا هستند و به واسطه این سرمایه گذاری‌ها ظرفیت‌های جدیدی در بنادر کشور ایجاد خواهدشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: بخشی از این سرمایه گذاری‌ها توسط سازمان بنادر و دریانوردی برای ایجاد زیربناها و زیرساخت‌های بندری انجام شده و بخش قابل توجهی از آن نیز سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در راستای ایجاد روبناها و تجهیزات بندری است.

راستاد اظهارامیدواری کرد: تعداد قابل توجهی از این طرح‌ها تا پایان سالجاری به بهره برداری برسند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با همراهی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از بخش‌های مختلف عمرانی، نفتی و سرمایه گذاری بندر شهید رجایی از جمله روند احداث ساختمان مرجع دریایی، پایانه کانتینری و روند تخلیه و بارگیری کالا در بزرگترین بندر تجاری کشور بازدید کرد و در جریان آخرین فعالیت ها و طرح‌های این بندر قرارگرفت.

راستاد در ادامه جهت بررسی روند ارائه خدمات در بندر امام خمینی(ره)، استان هرمزگان را به مقصد خوزستان ترک کرد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=864

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.