• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

همه اصناف باید تا ۳۰ مهر واکسن کرونا بزنند

  • کد خبر : 26885
  • 20 مهر 1400 - 14:52
همه اصناف باید تا ۳۰ مهر واکسن کرونا بزنند

وزیر کشور از مهلت ۱۰ روزه برای واکسینه شدن مشاغل و اصناف مرتبط با مردم خبر داد و گفت: وزارت بهداشت باید تایید کند که این جمعیت ۳ میلیون نفری واکسن زده‌اند و می‌توانند در محل کسب حاضر شوند.

به گزارش رویداد خبر به نقل از  ایرنا، احمد وحیدی روز سه شنبه پس از نشست قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا در جمع خبرنگاران گفت: یکی از موضوعات کاملا متصور و بسیار مهم، نگرانی از بروز پیک ششم است. بنابراین همه مراقبت کنیم تا وارد پیک ششم نشویم چون حتما آثار بسیار سوء و برای مردم گرفتاری ایجاد خواهد کرد.  

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در ادامه از مردم خواست که هر چه سریع‌تر واکسینه شوند و گفت: واکسینه شدن به معنای رعایت نکردن شیوه‌نامه‌ها نیست‌ و همه باید پروتکل‌ها را رعایت کنند.

وحیدی افزود: در نشست امروز وضعیت کرونای برخی استانها به تفکیک رسیدگی و قرار شد برخی استانها که دچار مشکلات هستند، مسوولان و دانشگاههای علوم پزشکی این استانها بیشتر مراقبت کنند.  

وی با بیان اینکه در این نشست درباره رفع طرح محدودیت و انجام طرح سکوی هوشمند بحث شد، گفت: نرم افزاری که در مراکز چند استان آزمایش شد اجرا شد، این پلتفُرم با کمی وقفه وصل می شد که قرار شد این مشکل رفع شود.

همه اصناف مرتبط با مردم تا ۳۰ مهر باید واکسینه شوند

وحیدی درباره رفع طرح محدودیت و انجام طرح سکوی هوشمند، گفت: باز شدن اصنافی که مستقیم با مردم سروکار دارند از یک تاریخ به بعد منوط به دریافت واکسن شده است.

وزیر کشور با بیان اینکه نیمی از اصناف هنوز واکسن دریافت نکرده اند، افزود: وزارت بهداشت باید تایید کند که این جمعیت ۳ میلیون نفری واکسن زده و این دسته از اصناف می‌توانند در محل کسب و کارشان حضور داشته باشند.

وحیدی خاطرنشان کرد: آمادگی داریم روزانه ۳ میلیون نفر را واکسن بزنیم و در این راستا اصناف برای دریافت واکسن تا ۱۰ روز دیگر فرصت دارند.  

وی همچنین با اشاره به واکسن دانش آموزان و بازگشایی مدارس در سطح یک و ۲، گفت: ۵۰۰ مرکز برای واکسن دانش آموزان وجود دارد.

وحیدی ادامه داد: درباره اثربخشی واکسنها باید گفت که واکسن‌های ساخت داخل خود را در ارزیابی‌ها خوب نشان داده‌اند و تمایل خوبی برای دریافت این واکسن در استان‌ها وجود دارد همچنین تزریق واکسن خارجی هم انجام می‌شود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=26885

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.