• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

هسته گزینش بانک صنعت و معدن، به رتبه” بسیار خوب” از هیات عالی گزینش دست یافت

  • کد خبر : 34471
  • 15 دی 1400 - 12:40
هسته گزینش بانک صنعت و معدن، به رتبه” بسیار خوب” از هیات عالی گزینش دست یافت

هسته گزینش بانک صنعت و معدن توانست با عملکرد مطلوب و کسب امتیاز ۹۴ درصد در خصوص عملکرد سال ۱۳۹۹ به رتبه “بسیار خوب” دست پیدا کند.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط‌ عمومی بانک‌ صنعت و معدن، در جلسه هسته گزینش این بانک که با حضور مدیرعامل، مدیر هسته گزینش و اعضای آن روز گذشته چهاردهم دیماه برگزار شد، دکتر مهری ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و سردار دل ها شهید قاسم سلیمانی و تبریک پانزدهم دیماه سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل گزینش به کارکنان گزینش از زحمات بی شائبه آنان در این حوزه مهم و حیاتی بانک، عنوان داشت: حفظ کرامت انسانی و آبروی افراد مسأله ای است که باید نخستین اولویت و سرلوحه امر گزینش باشد و همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند، میزان در گزینش، حال فعلی افراد است و هدایت جاهلان منظور نظر اصیل است و لازم است از ورود به حریم خصوصی افراد اجتناب شود و باید همواره نگاه حمایتی داشته باشیم.
وی در ادامه بیان داشت: تأکید بر رعایت قانون گزینش در بررسی ها و اجتناب از اعمال نظر و سلیقه شخصی، اصلی است که باید در همه مراحل گزینش مد نظر قرار گیرد.
دکتر مهری افزود: آموزش های مرتبط با گزینش باید اثربخش و هدایتگر باشد و بد نیست که از افراد صاحب نظر در این حوزه نیز دعوت به عمل بیاوریم که برای همکاران جنبه یادگیری داشته باشد و در امور پژوهشی باید نخست آسیب شناسی کنیم و سپس وارد عمل شویم و پژوهش ها باید متناسب با موضوعات حوزه گزینش و کاربردی برای سازمان باشد.
مدیرعامل بانک تأکید کرد: باید بر روی گزینش افراد، پیش از ورود به سازمان تمرکز کنیم و اینطور نباشد که نیرویی که وارد مجموعه شده پس از گذشت مدت زمانی که به فعالیت مشغول است،گزینش شود و در کارگروهی که می بایست به همین منظور تشکیل گردد، بررسی کارشناسانه صورت بگیرد و به دلایل توجیهی، اثربخشی و شایسته گزینی توجه ویژه ای مبذول شود.
دکتر مهری با اشاره به دریافت رتبه “بسیار خوب” با امتیاز ۹۴ درصد هسته گزینش این بانک از هیأت عالی گزینش از دکتر محمد میرزائی و همه همکاران هسته گزینش قدردانی کرد.
در این نشست حمید محمد میرزائی مدیر هسته گزینش این بانک، گزارشی از عملکرد این مدیریت را ارایه نموده و اظهار داشت: در هسته گزینش به دنبال اثبات شایستگی های افراد در سه حوزه اعتقادی، اخلاقی و سیاسی هستیم.
وی سپس به تشریح ساختار گزینش در کشور اشاره کرد و افزود: در رأس گزینش کشور، مقام ریاست جمهوری قرار دارند و پس از آن به ترتیب هیأت عالی گزینش، هیأتهای مرکزی گزینش دستگاهها و در نهایت هسته های گزینش هستند که وظیفه اجرای قانون و مقررات گزینش را بر عهده دارند.
دکتر محمد میرزائی با بیان خلاصه ای از تاریخچه گزینش در کشور تصریح کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی و صدور فرمان انحلال گزینش در سال ۶۱ و تصویب قانون گزینش در سال ۷۴ بنابر فرمان امام خمینی( ره)، هیأت هایی از افراد صالح، متعهد، فاضل و صاحب اخلاق کریمه و متوجه به مسائل روز تشکیل و بر اساس معیارهای هفتگانه احراز صلاحیت در ماده ۲ قانون مزبور، گزینش افراد برای استخدام در سازمان های مختلف آغاز شد.
وی ادامه داد: بر اساس مقررات حاکم بر امر گزینش، هرگونه پرداخت به افرادی که مراحل گزینش را طی نکرده اند، غیر قانونی می باشد و در صورت پرداخت، گزینش ها موظف هستند افراد خاطی را به مراجع قانونی معرفی و تصویر مکاتبات خود را برای هیأت عالی گزینش ارسال نمایند.
مدیر هسته گزینش بانک خاطرنشان کرد: اجرای بندهای گزارش بازرسان هیأت عالی گزینش در دستور کار قرار دارد و اظهار امیدواری کرد، با حمایت و موافقت مدیرعامل محترم بانک، نمودار سازمانی مناسب هسته گزینش پس از تدوین، مصوب گردد.
گفتنی است، در پایان این نشست، دکتر مهری مدیرعامل این بانک ضمن استماع نظرات اعضاء و کارکنان هسته گزینش، نکات بسیار ارزشمندی را در خصوص دیدگاه همکاران بانک، نحوه اجرای قانون گزینش و فرآیندهای آن مطرح نمود و از همکاران هسته گزینش خواست تا نسبت به امر خطیر گزینش همواره رویکرد مثبت، دقیق و مؤثری داشته باشند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=34471

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.