• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

هرمزگان رتبه دوم تولید فولاد کشور را دارد

  • کد خبر : 44415
  • 11 اردیبهشت 1401 - 10:52
هرمزگان رتبه دوم تولید فولاد کشور را دارد

حسن خلج‌طهرانی در دیدار با امام جمعه بندرعباس، با اشاره به این نکته که متقاضی سرمایه‌گذاری در بخش صنایع معدنی و فلزی و پتروشیمی وجود دارد، اظهارداشت: شرایط استان هرمزگان به خصوص بندرعباس برای سرمایه‌گذاری بسیار مطلوب است چراکه از نظر امکانات شهری، وجود نیروی متخصص، دریا، فرودگاه، اتصال به خطوط ریلی و … شرایط خوبی را دارد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه خلیج فارس ،حسن خلج‌طهرانی بندرعباس را دروازه توسعه کشورهای آسیای میانه دانست و تصریح کرد: کشورهای آسیای میانه نگاه ویژه‌ای به بندرعباس دارند؛ چراکه این شهرستان از ظرفیت‌های بی‌بدیل و خوبی در حوزه سرمایه‌گذاری برخوردار است و همین امر، بندرعباس را به یکی از بهترین نقاط کشور برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس گفت: استان هرمزگان با ظرفیت تولید بیش از ۴.۵ میلیون تن فولاد رتبه دوم در کشور را دارد و این قول را می‌دهیم که پس از راه‌اندازی طرح‌های فولادی که در حال اجرا است، بندرعباس به رتبه اول تولید فولاد کشور تبدیل شود.

خلج‌طهرانی با اشاره به وسعت پنج هزار هکتار منطقه ویژه خلیج‌فارس، خاطرنشان کرد: سال گذشته با وجود تمام محدودیت‌ها و چالش‌ها، بیش از یک میلیارد دلار صادرات از منطقه ویژه انجام شده است که شاخص قابل قبولی در شرایط تحریم محسوب می‌شود.

وی، با بیان این نکته که ۱۲ هزار نفر به صورت مستقیم در منطقه ویژه خلیج فارس در حال فعالیت هستند، افزود: با هدف‌گذاری انجام شده می‌توان ارتزاق بیش از ۱۰۰ هزار نفر در استان هرمزگان را به صورت‌های مستقیم و غیر مستقیم تامین کرد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس با اشاره به دغدغه نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در خصوص ایجاد نیروگاه‌های اختصاصی صنایع، گفت: در راستای مدیریت تولید و مصرف برق در استان هرمزگان شرکت‌های فولاد هرمزگان و فولاد کاوه جنوب کیش در حال احداث نیروگاه‌های ۵۰۰ و ۱۰۰۰ مگاواتی هستند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=44415

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.