• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

هدف‌گذاری پرتفوی ۴۰ هزار میلیارد تومانی در سال ۱۴۰۲

  • کد خبر : 69110
  • 19 اردیبهشت 1402 - 17:08
هدف‌گذاری پرتفوی ۴۰ هزار میلیارد تومانی در سال ۱۴۰۲

نایب‌رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل بیمه ‌دانا با تأکید بر رشد چشمگیر بیمه دانا در سال گذشته، از هدف‌گذاری پرتفوی ۴۰ هزار میلیارد تومانی برای سال‌جاری خبر داد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط‌عمومی بیمه‌دانا، دکتر رضا جعفری در چهلمین گردهمایی مدیران ستادی و شعب این شرکت در شهر شیراز، طی سخنانی به تحلیل و ارزیابی صنعت بیمه‌ کشور، چالش‌های حاکم بر این بازار، بررسی عملکرد بیمه‌ دانا در سال‌گذشته و راهبردهای آینده، مهم‌ترین اقدامات انجام شده، فرصت‌ها و تهدیدها، راهبردهای‌کلان و نیز انتظارات هیات‌مدیره از کارکنان این شرکت پرداخت.
 وی با تحلیل وضعیت بیمه‌کشور، منطقه و جهان و همچنین مقایسه حق بیمه تولیدی آنها اظهار داشت: رشد حق بیمه تولیدی در حوزه بیمه‌های زندگی در مقایسه با کشورهای پیشرفته جهان بسیار پایین است و امیدواریم با اعمال سیاست‌های تاثیرگذار و برنامه‌های توسعه‌ای، به سهم بیشتری دست یابیم.
 مدیرعامل بیمه‌دانا، از رشد ۱۳۸ درصدی این شرکت در شاخص حق بیمه تولیدی در سال گذشته که نسبت به متوسط صنعت رشد چشمگیری داشته خبر داد و ابراز امیدواری کرد: روند رو به رشد فعالیت‌های این شرکت در سال‌جاری با قوت و شتاب بیشتری تداوم یابد.
 رضا جعفری، تحقق اهداف راهبردی صنعت بیمه را در گرو اصلاح و به‌روزرسانی مقررات، آیین‌نامه‌ها و قوانین بیمه در کشور دانست و از صاحب‌نظران امر خواست در این حوزه با اصلاح قوانین، دستِ شرکت‌های بیمه را در توسعه فعالیت‌های بیمه‌گری باز نگه دارند.
وی، هوشمند‌سازی فعالیت‌های بیمه‌گری در بیمه‌دانا و صنعت بیمه کشور را در گرو حمایت، تعامل، و هم‌افزایی نهاد ناظر و کلیه دست‌اندرکاران فعال در این صنعت دانست و اظهار داشت: پاشنه آشیل صنعت بیمه در حوزه بهره‌برداری از تکنولوژی‌های نوین است و این حوزه نقش پررنگی در افزایش ضریب نفوذ بیمه دارد، بنابراین ضرورت دارد برنامه جامع و مدونی در این خصوص تدوین و عملیاتی شود.
ایشان سپس به بررسی عملکرد بیمه ‌دانا در سال گذشته پرداخت و ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های همه کارکنان ستاد، صف و شبکه فروش، از صدرنشینی این شرکت در شاخص فروش در سال ۱۴۰۱ خبر داد و افزود: سال گذشته با تولید حق بیمه‌ای در حدود ۲۱ هزار میلیارد تومان و پرداخت حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان خسارت به بیمه‌گذاران، کارنامه درخشانی از خود در صنعت بیمه کشور ثبت کردیم.
 وی، تقویت حوزه سرمایه‌گذاری، توجه بیشتر به بیمه‌های اموال و مسئولیت، تقویت شبکه فروش و نمایندگان و هم‌افزایی دست اندرکاران را لازمه پیشرفت صنعت بیمه عنوان کرد و در ادامه به مهم‌ترین اقدامات انجام شده این شرکت در طی سال گذشته اشاره کرد.
 دکتر جعفری، افزایش توانگری مالی شرکت، هوشمند‌سازی خدمات بیمه‌ای، تقویت بخش ستادی و شبکه فروش،  مولدسازی منابع مالی، توسعه بازار و گسترش فعالیت‌های برون‌مرزی را از مهم‌ترین فعالیت‌های شرکت در سال گذشته برشمرد و نقش مدیریت روابط‌عمومی را درخصوص دنبال کردن فعالیت‌های مستمر در رشد و تقویت برندینگ شرکت ارزشمند و اثرگذار دانست.
 وی با اشاره به راهبردهای کلان این شرکت، رسیدن به سهم ۱۵ درصدی بازار تا پایان سال ۱۴۰۳ را، چشم انداز ایده‌آل بیمه‌ دانا عنوان کرد و افزود: تقویت برند و اعتبار شرکت، جذب بازارهای جدید، قبولی بیمه اتکایی از نهاد ناظر، توسعه بیمه‌گری تکافل، تقویت سرمایه‌گذاری و اعمال سیاست‌های راهبردی در بیمه‌های اموال و خرد،  از مهم‌ترین برنامه‌های سال جاری بیمه دانا محسوب می‌شود.
مدیرعامل بیمه ‌دانا در بخش پایانی اظهارات خود ضمن تقدیر و تشکر از تمامی ارکان شرکت بابت کسب افتخارات و موفقیت‌های به‌دست‌آمده در سال گذشته، خواستار نهادینه شدن تکریم ارباب رجوع و احترام به مشتری، به ویژه معلمان عزیز و پرتلاش کشور شد.

دکتر سید داود حسینی، عضو هیات‌مدیره: مدیریت بهینه‌ ریسک و اجرای سیاست‌های راهبردی در سال‌جاری
دکتر سید‌داود حسینی عضو هیأت ‌مدیره‌ بیمه ‌دانا در این گردهمایی طی سخنانی، به کسب رتبه نخستِ این شرکت در شاخص حق بیمه تولیدی در بین شرکت‌های بیمه خصوصی کشور، در سال گذشته اشاره کرد.
ایشان اظهار داشت: این شرکت امانت‌دار ۴۵ میلیون نفر سهامدار سهام عدالت است و ما مکلف هستیم با مدیریت بهینه‌ ریسک و اجرای سیاست‌های راهبردی، اهداف شرکت را به خوبی محقق سازیم.
 وی با اشاره به اینکه هیات‌مدیره شرکت در سال گذشته ۱۰۸ مصوبه داشته است، از تلاش‌های همه کارکنان شرکت تقدیر و خواستار تقویت حوزه بازاریابی و شبکه فروش، مشتری‌مداری، وصول مطالبات و توجه به حوزه بیمه‌های اموال و مسئولیت شد و افزود: به منظور رفع نیازها و مطالبات مشتریان، مدیریت ارتباط با مشتری ایجاد شده تا در کنار سایر مدیریت‌های ستادی، به انجام عملیات لازم در خصوص رفع نیازها و مطالبات مشتریان و بیمه‌گذاران بپردازد.

ابراهیم عباسی، عضو هیأت‌مدیره: توجه بیشتر به بیمه‌های عمر و زندگی
 دکتر ابراهیم عباسی، عضو هیأت‌مدیره شرکت نیز در سخنانی، به عوامل موفقیت سازمان‌ها در کشور اشاره کرد و اثرگذاری نقش مشتری و سرمایه فکری را از مهمترین ابزارهای موفقیت سازمان‌ها برشمرد.
وی، رشد و افزایش قیمت سهام بیمه ‌دانا در بازار سرمایه را ناشی از اجرای برنامه‌ها و راهبردهای کلان شرکت از سوی مدیرعامل، توجه به سرمایه‌های فکری و ریسک‌پذیری ایشان، مزیت رقابتی بیمه ‌دانا، تقویت برندینگ شرکت این شرکت دانست و خواستار توجه بیشتر به بیمه‌های عمر و زندگی، هوشمند‌سازی فعالیت‌های بیمه‌ای و تسریع در جمع‌آوری اطلاعات لازم در شرکت شد.

سجاد سیفلو، عضو هیأت مدیره: ارتقاء سرمایه انسانی، اثرگذار در تثبیت وضعیت موجود 
دکتر سجاد سیفلو، عضو هیات‌مدیره بیمه ‌دانا نیز با ابراز خرسندی از حضور در این گردهمایی، کسب رتبه نخست بیمه‌دانا در بین شرکت‌های بیمه خصوصی کشور را یادآور شد و افزود: اکنون زمان آن است که این وضعیت را در صنعت بیمه حفظ و تثبیت کنیم.
 وی همچنین افزود: ارتقاء سرمایه انسانی، تکمیل‌کننده و اثرگذار در تثبیت وضعیت موجود است که در این خصوص، مدیران ستاد و صف‌، نقش و رسالت تاثیرگذاری بر عهده دارند.

احمد جوادی‌پور، قائم‌مقام مدیرعامل: تصمیم‌گیری و اثرات آن بر بهره‌وری سازمان
دکتر احمد جوادی‌پور، قائم‌مقام مدیرعامل در روز دوم چهلمین گردهمایی سراسری مدیران ستادی و شعب این شرکت در شهر شیراز، ضمن تشکر و قدردانی از زحمات مدیران ستادی و اجرایی شرکت، به تشریح برخی مسائل فنی، بازاریابی و مدیریتی پرداخت. 
ایشان در خصوص فروش و توسعه بیمه تکافل، ارائه خدمات پرداخت خسارت به صورت یکپارچه و بدون درنظر گرفتن واحد صدور بیمه نامه، افزایش پرتفوهای اموال و مسئولیت مدنی، نهادینه نمودن آموزش‌های بیمه‌های اموال و مسئولیت و ترویج مدیریت دانش، استفاده حداکثری از ظرفیت شبکه فروش اعم از نمایندگان و کارگزاران، توسعه بخش کنسرسیوم و تعامل با سایر شرکت‌ها در این خصوص، ارائه نرخ و شرایط متناسب با شرایط منطقه ایی، تعامل تنگاتنگ مدیران ستادی و مدیران اجرایی و موارد دیگر رهنمودهایی را ارائه نمودند.
در پایان، به نقش تصمیم‌گیری و اثرات آن بر بهره‌وری سازمان اشاره نمودند. ایشان انواع سبک‌های تصمیم‌گیری همچون منطقی، شهودی، وابسته، آنی و اجتنابی را تشریح نمودند و مدیران را از سبک اجتنابی به شدت بر حذر نمودند.

پنل‌های تخصصی برگزار شده در گردهمایی مدیران ستادی و روسای شعب
در چهلمین گردهمایی مدیران ستادی و روسای شعب بیمه ‌دانا در شهر شیراز، پنل تخصصی توسعه ‌بازار در رشته‌‌های اتکایی (حمید علیجانی)، مسئولیت (سیدمسعود حسینی)، اتومبیل (علیرضا صمدی)، آتش‌سوزی (علی رضایی)، مهندسی، انرژی و خاص (وحید شریفی)، حمل‌ونقل، کشتی و هواپیما (حمیدرضا امینی) و علی پارسامنش (سرپرست مرکز رسیدگی به دیات) با حضور منصور حسینی معاون فنی بیمه‌های اموال و مسئولیت و همچنین پنل برنامه‌های توسعه بازار و مدیریت ریسک در رشته‌‌های عمر و پس‌انداز (بهنام بهنام‌فر)، عمر و حوادث گروهی (علیرضا رنجبر) و درمان (دکتر محمدحسن تدینی) با حضور وحیدرضا باختری معاون فنی بیمه‌های اشخاص برگزار شد و اعضای حاضر در پنل، به بحث و تبادل‌نظر در خصوص برنامه‌ها و راهبردهای  موثر درآینده پرداختند.

ارائه گزارش کارگروه‌ها
در این گردهمایی همچنین کارگروه‌های بیمه‌های اموال و مسئولیت، بیمه‌های اشخاص، مالی و اقتصادی، ساختمان و تدارکات، آموزش و فاوا و وصول مطالبات و ریسک نیز به دبیری حسن‌حاجی‌صفری، اکبر فاضلیان، محسن‌کریمی، اباذر نوروزی و جهانبخش‌حسینی برگزار و در پایان گردهمایی نتایج آن برای حاضرین تشریح شد.
در این گزارش‌ها مهمترین مسائل و مشکلات طرح شده از سوی رؤسای شعب و شبکه فروش مورد بحث و بررسی اعضای گروه قرار گرفت و مقرر شد در کوتاه‌ترین زمان ممکن، مسایل و چالش‌های موجود بررسی و پیگیری شود.

بیانیه پایانی گردهمایی
در پایان چهلمین گردهمایی سراسری مدیران ستادی و روسای شعب بیمه ‌دانا که روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت‌ماه جاری در شهر شیراز برگزار شد، بیانیه‌ای قرائت شد که طی آن، شرکت‌کنندگان پایبندی خود را به اجرای برنامه‌های ابلاغی استراتژیک شرکت از سوی مدیرعامل اعلام کردند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=69110

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.