• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

نگاهی به بهبود شاخص‌های بانکی در بانک سینا

  • کد خبر : 58621
  • 29 آبان 1401 - 17:00
نگاهی به بهبود شاخص‌های بانکی در بانک سینا

گزارش عملکرد شش‌ماهه نخست سال جاری بیانگر رشد مطلوب شاخص‌های مهم بانکداری در بانک سیناست.

در شرایطی که مبلغ سپرده‌های بانک سینا طی این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد ۱۱ درصدی مواجه بوده، جذب سپرده‌های بدون هزینه این بانک حدود ۲۸ درصد رشد داشته است. این موضوع از آن جهت مهم است که جذب سپرده بدون هزینه، نقش بسزایی در کاهش قیمت تمام‌شده پول در بانک دارد.
این بانک همچنین در وصول مطالبات خود از سایر بانک‌ها و موسسات اعتباری، موفقیت چشمگیری داشته است. در حالی که مجموع این مطالبات در پایان سال گذشته سه هزار و ۹۶۱ میلیارد ریال برآورد شده بود، این رقم در پایان شهریورماه سال جاری به عدد ۸۳۸ میلیارد ریال رسیده و کاهش ۷۹ درصدی را تجربه کرده است که این موضوع تزریق نقدینگی به بانک و در نتیجه افزایش قدرت تسهیلات و خدمات‌دهی را به همراه دارد.
بانک سینا طبق بودجه سال ۱۴۰۱ برای هر سهم ۲۹۵ ریال سود پیش‌بینی کرده و طبق بودجه فصلی تا پایان شهریورماه می‌بایست ۱۴۷ ریال آن تحقق پیدا می‌کرد، اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که این بانک در پایان شهریورماه بابت هر سهم ۱۵۰ ریال سود محقق کرده است. به عبارت دیگر، حدود ۵۱ درصد سود پیش‌بینی‌شده سالانه بانک در شش ماهه ابتدای سال تحقق یافته است.
مجموع درآمدهای کارمزدی این بانک نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۹ درصد رشد داشته که بیانگر اهتمام بانک به افزایش سهم درآمدهای غیرمشاع است. از مبلغ سه هزار و ۸۱۵ میلیارد ریال درآمدهای کارمزدی، مبلغ یک هزار و ۱۸۴ میلیارد ریال مربوط به صدور و تمدید ضمانتنامه‌ها بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۹ درصد رشد داشته است و این بخش از فعالیت‌های بانک را می‌توان یکی از وجوه تمایز آن برشمرد.
درآمدهای مشاع این بانک نیز در پایان شهریورماه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد افزایش داشته است که ۸۴ درصد این درآمدها را سود تسهیلات اعطایی تشکیل می‌دهد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=58621

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.