• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
5

نسخه جهانی هواوی P50 پرو ۲۲ دی رونمایی خواهد شد

  • کد خبر : 34793
  • 19 دی 1400 - 9:13
نسخه جهانی هواوی P50 پرو ۲۲ دی رونمایی خواهد شد

حساب رسمی توییتری هواوی در مالزی در جدید‌ترین توییت خود اعلام کرد که گوشی پرچمدار‌ هواوی در زمینه عکاسی، هواوی پی ۵۰ پرو در ۱۲ ژانویه ۲۲ دی معرفی خواهد شد. سری گوشی‌های پی ۵۰ ماه‌ها قبل در چین معرفی و عرضه شدند، اما مشخصات مدل‌های جهانی و چین متفاوت است.

نسخه جهانی هواوی P50 پرو با اسنپدراگون ۸۸۸ ۴G

نسخه بومی P50 Pro که سال ۲۰۲۱ در چین عرضه شد از چیپست Kirin 9000 5G بهره می‌برد. این چیپست ساخت هواوی از تکنولوژی ساخت ۵ نانومتری برخوردار بوده و توسط TSMC ساخته شده است. از سال ۲۰۲۰ با تغییراتی که در قوانین صادرات ایالات متحده انجام گرفت و به دنبال آن تراشه‌سازانی که از فناوری آمریکایی برای تولیدات خود استفاده می‌کردند نمی‌توانستند این قطعات را به هواوی بفروشند، حتی اگر تراشه‌ها توسط خود هواوی طراحی شده باشند.

بنابراین هواوی در تولید و تامین چیپست‌های Kirin 9000 5G برای گوشی های خود ناکام ماند و تصمیم گرفته است از کوالکام اسنپدراگون ۸۸۸ برای گوشی‌های جهانی خود استفاده کند. چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ از فناوری ۴G پشتیبانی می‌کند و هواوی مجوز استفاده از آن را دارد. این چیپست توسط سامسونگ و با بهره‌مندی از تکنولوژی ۵ نانومتری ساخته می‌شود.

تغییر عمده دیگر برای نسخه بین المللی گوشی هواوی پی ۵۰ پرو جایگزینی سیستم عامل هارمونی ۲ با هواوی EMUI 12 است. قابلیت‌های دیگر این گوشی شامل نمایشگر اولد ۶٫۶ اینچ با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز، و رزولوشن ۲۷۰۰×۱۲۲۸ است. دوربین دوگانه اصلی هواوی پی ۵۰ پرو رزولوشن ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 را دارد و از قابلیت OIS برای فیلم‌برداری بدون لرزش استفاده می‌کند.

این گوشی یک دوربین ۴۰ مگاپیکسلی سیاه سفید با دیافراگم f/1.6، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی Ultra-Wide با دیافراگم f/2.2 و دوربین ۶۴ مگاپیکسلی تله‌فتو نیز با دیافراگم f/3.5 و پشتیبانی از OIS را دارا است. در جلو، گوشی نیز از یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی حفره دار با پشتیبانی از دیافراگم f/2.4 بهره می‌برد. باتری گوشی ظرفیت ۴۳۶۰ آمپر ساعت را دارد و در ۶۶ وات شارژ می‌شود. شارژ وایرلس با ۵۰ وات صورت می‌پذیرد.

نسخه جهانی گوشی تاشو پی ۵۰ پاکت هم در راه است؟

انتظار می‌رود هواوی همزمان گوشی تاشو دیگری با نام P50 Pocket در تاریخ ۲۲ دی رونمایی کند. دو گوشی اول تاشوی هواوی Mate X و Mate XS رو به بیرون بسته می‌شدند در حالی که گوشی Mate X2 همانند گلکسی Z Fold 3 رو به داخل جمع می‌شود.

ایالات متحده هواوی را تحریم کرده است و این کمپانی را تهدیدی برای امنیت ملی خود عنوان کرده است. آن‌ها هواوی را متهم به همکاری نزدیک با دولت چین کرده‌اند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=34793

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.