• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

نامگذاری دو شعبه بانک تجارت به نام شهیدان فخری‌زاده و دل‌آذر

  • کد خبر : 8765
  • 16 بهمن 1399 - 16:04
نامگذاری دو شعبه بانک تجارت به نام شهیدان فخری‌زاده و دل‌آذر

همزمان با ایام دهه فجر و در آغاز چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دو شعبه بانک تجارت در استان قم به نام شهید فخری زاده و شهید دل آذر مزین شد.

 به گزارش رویداد خبربه نقل از روابط عمومی بانک تجارت به پاس سه دهه خدمت و ایثار دانشمند برجسته فیزیک و مجاهد خستگی‌ناپذیر عرصه‌های علم و فناوری شهید فخری زاده و جان فشانی و رشادت سردار شهید دل آذر در جبهه های دفاع مقدس، همزمان با روز «۱۶ بهمن روز مجاهدت انقلابی، کرامت انسانی و ایثار و شهادت طلبی» در دهه فجر، دو شبعه بانک تجارت در استان قم به نام‌های این شهیدان تزیین شد.

در مراسم نامگذاری این شعب که باحضور مسئولان بانک تجارت و اعضای خانواده این شهیدان همراه بود، برادر شهید فخری زاده با اشاره به مقام فاخر شهدا گفت: یکی از رسالت‌های ما پاسداشت رشادت‌ها و تلاش شهدای این مرز و بوم است و با تغییر نام دو شعبه بانک در استان قم به نام شهیدان فخری زاده و دل آذر گامی در مسیر زنده نگاه داشتن راه شهدا و وفاداری آنان به آرمان‌های انقلاب برداشته شده است.

وی با بیان اینکه اقتدار و امنیت کشور در گرو تداوم راه و هدف شهدا است گفت: همه ما مدیون شهدا هستیم و رشادت‌های آنان به هیچ عنوان قابل جبران نیست. زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا با هر روشی قابل ستایش و ستودنی است.

برادر شهید فخری‌زاده با قدردانی از اقدام بانک تجارت گفت: این اقدام ارزشی و انقلابی مسئولین بانک شایسته تقدیر است و امیدواریم با ادامه راه شهیدان همچنان یادشان را گرامی و راهشان را ادامه دهیم.

شهید دکتر محسن فخری‌زاده دانشمند برجسته فیزیک و مجاهد خستگی‌ناپذیر کشور در عرصه‌های علم و فناوری بود که مدیریت فاخر و مؤثر وی به عنوان رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع، منشأ دستاوردها و خدمات متعددی در حوزه‌های مختلف برای تأمین امنیت و سلامت مردم ایران بود.

سردار شهید دل آذر پس از سال‌ها تلاش انقلابی و شجاعانه و شرکت در عملیات‌های محرم، رمضان، خیبر، والفجر ۴ و بدر، ۱۳ اسفند سال ۱۳۶۴ در عملیات ظفرمند والفجر ۸ در منطقه فاو، بر اثر ترکش خمپاره به آرزوی دیرینه اش شهادت در راه خدا رسید.

در پیام دولت‌آبادی مدیرعامل بانک تجارت به مناسبت شهادت دکتر فخری زاده ذکر شده بود: «میراث گرانبهایی که شهید فخری زاده پس از سه دهه مجاهدت پرثمر و گرانبها در مرزهای دانش دفاعی از خود به‌جا گذاشت باعث برتری‌های راهبردی فراوان برای نظام اسلامی شد و این خدمات بی‌بدیل همچون سرمایه‌ای سترگ در اختیار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.»

بانک تجارت در حوادث پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ۳۸ شهید تقدیم میهن کرده است و کارکنان این بانک همچون سایر هموطنان در هشت سال دفاع مقدس و حمایت از کیان اسلام و وطن، به طور گسترده در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشته‌اند و هم‌اکنون نیز در راستای اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی در سنگر جنگ اقتصادی مجاهدانه در تلاشند تا با ارائه خدمات شاخص و در خور شأن هموطنان، گامی بلند در جهت اعتلای اقتصاد کشور بردارند.

بانک تجارت با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدای این بانک اقدام به تهیه گزارش میدانی از خانواده شهدا و آثار شهیدان در استان‌های مختلف کرده که حاصل این گزارش‌ها به همراه تصاویر و خاطراتشان در قالب کتاب «دیدار در بهشت» منتشر شد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=8765

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.