• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
2

مشکل ویندوز ۱۱ در اجرای برنامه های داخلی – آپدیت تعمیری در راه است

  • کد خبر : 28714
  • 13 آبان 1400 - 8:56
مشکل ویندوز ۱۱ در اجرای برنامه های داخلی – آپدیت تعمیری در راه است

یک خبر دیگر از ویندوز ۱۱ و یک باگ دیگر از این سیستم عامل نسل جدید مایکروسافت که با ایرادات متعدد خود کاربران ویندوزهای قدیمی‌تر را برای ارتقا به نسخه جدید دلسردتر از گذشته می‌کند. مشکل ویندوز ۱۱ در اجرای برنامه های داخلی جدیدترین موردیست که اکنون از سوی کاربران این سیستم عامل گزارش می‌شود. با تمام امیدهایی که از ویندوز ۱۱ می‌رفت، در نهایت این سیستم عامل اصلا شروع خوبی نداشت و اگر چه انتظار می‌رفت مایکروسافت با تجربه های کسب شده از انتشار ویندوز ۱۰، یک عرضه بی عیب و نقص از ویندوز جدید خود داشته باشد، اما در نهایت این نسخه از ویندوز نیز با با‌گ‌های مختلف در دسترس کاربران قرار گرفته و برای رسیدن به سطح خوبی از پایداری و رفع ایرادات به زمان مناسبی نیاز دارد.

به طور کلی عملکرد ویندوز نسل جدید خصوصا بر روی سخت افزارهای نسل جدید مناسب بوده اما باگ‌های آزار دهنده بر تجربه کاربری کاربران تاثیر منفی گذاشته است. ویندوز ۱۱ بیش از آنچه که یک نسخه جدید باشد، بیشتر شبیه به یک آپدیت تغییر رابط کاربری برای ویندوز ۱۰ می باشد که مایکروسافت آن را به عنوان سیستم عامل جدید ارائه داده است.  پس در هسته، ویندوز نسل جدید با نسل قدیم هیچ تفاوت خاصی ندارد. حتی باگ‌هایی که در ویندوز ۱۰ وجود داشت را در ویندوز ۱۱ نیز بعضا مشاهده می‌کنیم. خصوصا در چند هفته گذشته گزارش‌های بیشتری از ایرادات نرم افزاری سیستم عامل جدید مایکروسافت را شاهد بوده‌ایم.

مشکل ویندوز 11 در اجرای برنامه های داخلی

مشکل ویندوز ۱۱ در اجرای برنامه های داخلی

به طور مثال باگ پرینتر که در ویندوز ۱۰ نیز وجود داشت و کاربران را دچار مشکل کرد، حالا در ویندوز ۱۱ هم به همان شکل خود را نشان داده است. از دیگر ایراداتی که کمتر از سوی کاربران گزارش می‌توانیم به نشت حافظه در File Explorer در زمان باز بودن چندین پنجره در کاربری روزمره اشاره کنیم. این مشکل باعث می‌شود مقدار رم کمتری در اختیار دیگر برنامه‌های در حال استفاده قرار بگیرد. یکی دیگر از باگ‌های تازه کشف شده ویندوز ۱۱ این است که این سیستم عامل قابلیت ساخت هزاران پوشه خالی بر روی هارد دیسک یا SSD سیستم شما دارد. در حالی که فضای خاصی از درایوهای شما اشغال نمی‌کند. چنین مشکلی را کاربران در ویندوز ۱۰ نیز تجربه کرده‌اند.

اما این هفته تعداد از کاربران جدیدترین نسخه ویندوز ۱۱ متوجه شده‌اند که امکان برخی از برنامه‌های داخلی مانند Get Started، Tips، Sniping Tool، Touch Keyboard، Voice Typing، Emoji Panel و رابط کاربری Input Method Editor وجود ندارد. کاربران Windows 11 S نیز در اجرای صفحه اکانت‌های کاربری و صفحه Settings با مشکل مواجه شده‌اند. به گفته مایکروسافت این باگ را صرفا کاربرانی که آپدیت KB5006746 که در تاریخ ۲۱ اکتبر منتشر شده، نصب نکرده‌اند تجربه کرده‌اند. همچنین مایکروسافت اعلام کرده این باگ بیشتر کاربران Windows 11 S را تحت تاثیر قرار داده است. کاربرانی که این بروزرسانی را دریافت نکرده‌اند، به صورت دستی می‎‌توانند آن را دریافت و نصب کنند. همچنین می‌توانند منتظر بروزرسانی November Patch Tuesday که به زودی منتشر می‌شود و آپدیت مذکور را نیز شامل می‌شود بمانند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=28714

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.