• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
0

مسیر سبز خطوط تولید

  • کد خبر : 51048
  • 09 مرداد 1401 - 18:22
مسیر سبز خطوط تولید

بحران‌های زیست محیطی که جهان با آن مواجه شده، طی یکی دو دهه اخیر روند رو به رشدی را به خود گرفته است. از سمت دیگر جامعه بین‌الملل برای مقابله با این روند، ابتکارات و فعالیت‌های گسترده‌ای را آغاز کرده است. شرکت سامسونگ به عنوان یکی از کسب‌وکارهای فعال بین‌المللی، موضوع محیط زیست را به عنوان اولویت کاری خود برگزیده و تلاش‌های گسترده‌ای را به منظور پایداری بیشتر محصولاتش در تمامی حوزه‌ها انجام داده است.

در ادامه بخشی از مهم‌ترین اقدامات اخیر زیست محیطی سامسونگ در بخش راهکارهای محصول‌محور (Device Solutions) این شرکت را مرور کرده‌ایم.        

سامسونگ تلاش خود را در زمینه تولید محصولات نیمه‌هادی بر دو بخش متمرکز کرده است: صرفه جویی در انرژی و کاهش مصرف گاز. این شرکت با تنظیم فرآیند تولید، مقاوم‌سازی و تعویض تجهیزات و همچنین تغییر قطعات و بهینه سازی روند مصرفی، در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند. گسترش تاسیسات تصفیه گازها و افزایش راندمان تصفیه، بهینه‌سازی گاز مورد استفاده برای فرآیندهای رسوب‌گذاری و توسعه گاز‌ها از جمله روش‌های موثری است که سامسونگ در بخش راهکارهای محصول‌محور خود برای کاهش انتشار کربن از آنها بهره می‌برد.

گسترش استفاده از منابع‌ انرژی تجدیدپذیر در بخش راهکارهای محصول‌محور نمونه‌ای از تلاش‌های مستمر شرکت سامسونگ در جهت کاهش تولید گاز‌های گلخانه‌ای و اثرات مخرب زیست‌محیطی آن است. به طوری که در سال ۲۰۲۰ سایت‌های تولیدی شرکت سامسونگ در ایالات متحده و چین توانستند ۱۰۰ درصد انرژی مورد نیاز خود را از منابع تجدید‌پذیر تامین کنند. همچنین بخش‌های کارگاهی این شرکت در کشور کره‌جنوبی نیز با نصب تأسیسات خورشیدی استفاده خود از انرژی‌های تجدیدپذیر را افزایش داده‌اند.

کیم کی‌وون عضو تیم مدیریت محیط‌زیست سامسونگ درباره مشارکت مصرف‌کنندگان درکاهش تولید گازهای گلخانه‌ای می‌گوید: «ما با تولید و توسعه محصولاتی با بازده بالای انرژی این امکان را برای مصرف‌کنندگان فراهم کرده‌ایم تا صرفاً با استفاده از آن محصولات در کاهش انتشار کربن سهیم باشند. یکی از این محصولات قطعات نیمه‌هادی کم مصرف است که با کاهش مقدار انرژی استفاده شده در مراکز داده در سراسر جهان، به کاهش تولید و انتشار کربن کمک می‌کند».

تولید الکتریسته برای خنک‌سازی تجهیزات در مراکز داده یکی دیگر از عوامل انتشار کربن است اما با استفاده از محصولات نیمه‌هادی کم‌مصرف، انرژی کمتری در عملیات مرکز داده صرف می‌شود، که نتیجه آن تولید گرمای کمتر و در نهایت کاهش نیاز به الکتریسیته برای خنک‌سازی می‌شود. ضمن اینکه در ادامه این زنجیره میزان انرژی  مصرف شده توسط کاربران نهایی محصولات نیز کمتر می‌گردد.      

مدیریت موفقیت‌آمیز سامسونگ در کنترل انتشار کربن تولید شده در حوزه قطعات نیمه‌هادی سبب شد تا دو  محصول کلیدی این شرکت، حافظه و سیستم راهکارهای LSI موفق به دریافت گواهینامه‌ «Carbon Footprint» و «کاهش CO2» از موسسه Carbon Trust شوند. Carbon Trust مجموعه‌ای مستقل و تخصصی است که به سازمان‌ها برای کاهش کربن مشاوره‌ می‌دهد تا از محصولات آینده کربن‌زدایی شود. گواهینامه «کاهش CO2» تایید می‌کند که اثرگذاری کربن یک محصول بر محیط زیست با گذشت زمان کاهش می‌یابد. براساس گواهینامه کاهش CO2 میزان کربن کاهش یافته در فرآیند تولید، معادل مقدار کربنی است که سالانه توسط تقریباً ۱۰۰ میلیون درخت کاج ۳۰ ساله جذب می‌شود.     

در سال ۲۰۲۰، میزان کاهش گازهای گلخانه‌ای در کارگاه‌های بخش راهکارهای محصول‌محور تقریباً ۵٫۶۸ میلیون تن بود. با این حال شرکت سامسونگ در تلاش است تا با افزایش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، بهبودکارایی فرایند تصفیه گاز، روند کاهش انتشار کربن و اثرات منفی زیست محیطی آن را تسریع بخشد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=51048

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.