• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: امسال ۴۰ هزار میلیارد تومان وام ودیعه مسکن برای گروه های خاص مانند خانواده شهدا و ایثارگران در قانون بودجه در نظر گرفته شده است.

  • کد خبر : 44209
  • 07 اردیبهشت 1401 - 16:58
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: امسال ۴۰ هزار میلیارد تومان وام ودیعه مسکن برای گروه های خاص مانند خانواده شهدا و ایثارگران در قانون بودجه در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهر‌های جدید گفت: دارندگان زمین در خارج از شهر می‌توانند برای ساخت شهرک به سامانه خدمات الکترونیک مراجعه کنند و درخواست تاسیس شهرک خصوصی دهند.

به گزارش رویداد خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما علیرضا جعفری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداو سیما درباره ایجاد سامانه‌ای برای ثبت نام سرمایه گذاران ساخت شهرک گفت: یکی از تکالیف ما در طرح نهضت ملی مسکن، ساماندهی زمین‌های رها شده دولتی و خصوصی در کشور است.
وی ادامه داد: هر شخصی که زمین در خارج از شهر‌ها دارد درصورت تمایل می‌تواند در سامانه shahrak.ntdc.ir ثبت نام کند. با بارگزاری مدارک در سامانه، پرونده بررسی و به متقاضی پیامک ارسال می‌شود تا مدارک لازم را برای صدور پروانه ارائه دهد.

جعفری گفت: هیچ محدودیتی برای متقاضیان ساخت شهرک خارج از حریم شهر‌ها وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد استان‌ها ظرفیت ساخت شهرک را دارند تصریح کرد: در حال حاضر ۴۰ نقطه برای ساخت شهرک در استان‌های مختلف شناسایی شده و بسیاری از نهاد‌ها و دستگاه‌های دولتی اعلام آمادگی کردند.
وی ادامه داد: در ابتدای سال ۹۹ دستورالعمل شهرک سازی مصوب شد، اما هنوز از این ظرفیت برای تامین مسکن استفاده نشده است. وزیر راه و شهرسازی تکلیف کرده تا از ظرفیت شهرک‌ها برای ساخت مسکن استفاده شود.

جعفری گفت: ساخت شهرک‌ها فرصت مناسبی برای ساماندهی زمین‌های خارج از محدوده شهری است و به نوعی با برنامه ریزی و ساماندهی مانع زمین خواری می‌شود.
جعفری با اشاره به اینکه براساس طرح آمایش سرزمین، مدیریت زمین و توزیع جمعیت از تکالیف شهرسازی است افزود: شهرک سازی، فرصتی ایجاد می‌کند تا فضای مسکونی مناسب را متناسب با الگوسازی شهر‌های ایرانی اسلامی بسازیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در نهضت ملی مسکن طرح خودمالکی وجود دارد که با ساماندهی زمین‌های رها شده، در قالب طرح نهضت ملی، شاهد تقویت تولید مسکن خواهیم بود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=44209

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.