• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
3

مجوز افزایش سرمایه شرکت ملی صنایع مس صادر شد

  • کد خبر : 28992
  • 16 آبان 1400 - 9:54
مجوز افزایش سرمایه شرکت ملی صنایع مس صادر شد

مدیر مالی شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: تقاضای افزایش سرمایه شرکت ملی صنایع مس ایران به عنوان بزرگترین افزایش سرمایه فعلی تاریخ بورس ایران مورد موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار قرار گرفت.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از مس پرس، امیدعلی معیری مدیر مالی شرکت ملی صنایع مس ایران افزود: برای اولین بار شرکت مس از لحاظ سرمایه، بزرگترین سرمایه را در بین تمام شرکت‌های بورسی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه در اجرای قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران (مصوب آذر ماه ۱۳۸۴) تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت ملی صنایع مس ایران در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت گفت: در همین راستا، بر اساس رسیدگی انجام شده مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقررات مربوطه در انتشار سهام ملاحظه نشده است و افزایش سرمایه شرکت مس با رعایت قوانین و مقررات مربوطه از نظر سازمان بورس و اوراق بهادار بلامانع اعلام شد.
معیری در ادامه سرمایه فعلی شرکت ملی صنایع مس را ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تعداد سهام قابل انتشار ۲۰۰ میلیارد سهم به ارزش اسمی هر سهم هزار ریال و مبلغ افزایش سرمایه ۲۰۰ هزار میلیارد ریال است.
به گفته وی منبع این تامین سرمایه  ۲۰۰ هزار میلیارد ریالی از محل سود انباشته شرکت ملی مس خواهد بود.
معیری با تاکید بر اینکه این افزایش سرمایه با هدف تامین بخشی از منابع موردنیاز برای تکمیل طرح‌های توسعه ای شرکت و اصلاح ساختار مالی انجام می گیرد، گفت: این در حالی است که در خصوص برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده برای تصویب افزایش سرمایه و اجرایی کردن آن رعایت قوانین و مقررات سازمان خصوصی‌سازی ضروری است.
مدیر مالی شرکت ملی صنایع مس ایران تأکید کرد: با توجه به افزایش سرمایه، اصلاح ساختار مالی و میسرشدن امکان تأمین مالی پروژه‌های مس، شرکت مس برای رشد تولید پایدار آمادگی کامل دارد.
وی افزود: این امر به به افزایش سودآورری منجر شده و می‌توان به سهامداران نوید داد که در بلندمدت در یک سرمایه‌گذاری بنیادی و قوی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=28992

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.