• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
3

فلسفه شکل‌گیری شرکت فولاد مبارکه براساس پیشرو بودن در صنعت کشور است

  • کد خبر : 33883
  • 11 دی 1400 - 16:40
فلسفه شکل‌گیری شرکت فولاد مبارکه براساس پیشرو بودن در صنعت کشور است

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه طی سال‌های اخیر به‌رغم تمام فشارها و تحریم‌های ظالمانه دست از اهداف خود برای رشد و تعالی سازمانی برنداشته و گام‌های مؤثری در این زمینه برمی‌دارد؛ چراکه فلسفه شکل‌گیری این بنگاه صنعتی براساس پیشرو بودن در صنعت کشور بوده است.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان، شنبه چهارم دی‌ماه، آیین افتتاحیه ارزیابی جایزه ملی تعالی سازمانی با حضور ویدئوکنفرانسی تیم ارزیابی، مدیرعامل، معاونین و تنی چند از مدیران شرکت فولاد مبارکه برگزار شد.
محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در آیین افتتاحیه ارزیابی جایزه ملی تعالی سازمانی اظهار کرد: فولاد مبارکه طی سال‌های اخیر به‌رغم تمام فشارها و تحریم‌های ظالمانه دست از اهداف خود برای رشد و تعالی سازمانی برنداشته و گام‌های مؤثری در این زمینه برداشته است؛ چراکه فلسفه شکل‌گیری این بنگاه صنعتی براساس پیشرو بودن در صنعت کشور بوده است.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به اینکه صنعت فولاد در هر کشور یکی از پیشران‌های اقتصادی آن کشور قلمداد می‌شود، خاطرنشان کرد: پیشران بودن صنعت فولاد در کشور ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و شرکت فولاد مبارکه توانسته پیشران اقتصادی کشور باشد.

پیگیری اهداف متعالی فولاد مبارکه برای تحقق صنعتی سبز
وی با تأکید بر ضرورت توسعه مبتنی بر محیط‌زیست در فولاد مبارکه عنوان داشت: چند روز پیش و درحالی‌که وضعیت کیفی هوای تمامی نقاط کشور آلوده بود، وضعیت کیفی هوای شهرستان مبارکه پاک بود و این امر نشان می‌دهد که فولاد مبارکه با اقدامات خود در زمینه حفظ محیط‌زیست به‌خوبی عمل کرده و اهداف متعالی را برای تحقق صنعتی سبز دنبال کرده است.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به تصفیه‌خانه‌های موجود در شرکت فولاد مبارکه تأکید کرد: ایجاد تصفیه‌خانه استحصال پساب شهرهای اطراف، ایجاد شبکه انتقال و ساخت تصفیه‌خانه پساب شهری توسط فولاد مبارکه با سرمایه‌گذاری زیاد، به‌عنوان بزرگ‌ترین سایت تصفیه پساب در کشور و پیشرفته‌ترین آزمایشگاه پایش پساب، از اقدامات کم‌نظیر این شرکت برای جلوگیری از برداشت آب خام در منطقه است.

فولاد مبارکه در صنعت هوشمند کشور پیشرو است
وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت قوی شدن کشور گفت: شرکت فولاد مبارکه در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، در حوزه تکنولوژی و نوآوری پیشرو است و با وجود همه کارشکنی‌های دشمنان انقلاب اسلامی، مسیر تعالی را با سودآوری و افزایش اشتغال پی گرفته است.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه شرکت فولاد مبارکه در صنعت هوشمند کشور پیشرو است، عنوان کرد: ویژگی برجسته بزرگ‌ترین واحد صنعتی کشور در پیشران بودن خلاصه نمی‌شود، بلکه رویکرد صنعتی هوشمند، سبز و دارای ارزش افزوده همراه با خودکفایی و بومی‌سازی در این سازمان متعالی دنبال می‌گردد.
بومی‌سازی در فولاد مبارکه یک الزام است
وی با بیان اینکه بومی‌سازی در فولاد مبارکه یک رویکرد اقتصادی نیست، بلکه یک الزام است، ابراز داشت: این شرکت با بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا درصدد احداث بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی در کنار نیروگاه سیکل ترکیبی است که میزان مصرف آب در این نیروگاه به‌اندازه یک دویست و پنجاهم نیروگاه‌های فعلی خواهد بود.

فولاد مبارکه موتور محرک فناوری و نوآوری کشور
وی تأکید کرد: شرکت فولاد مبارکه با حفظ جایگاه خود در حوزه‌های زیرساختی، ورود به کسب‌وکارهای نوین و ایجاد نوآوری، در نظر دارد به‌عنوان موتور محرک فناوری و نوآوری کشور، نه‌تنها در بخش صنایع فولادی، بلکه در دیگر بخش‌های کشور با سرمایه‌گذاری براساس مدل‌های پیشرفته جهانی درصدد تحقق این مهم باشد.
طیب‌نیا در پایان بیان داشت: شرکت فولاد مبارکه علاوه بر بهینه‌سازی مصرف انرژی درصدد است تا در آینده‌ای نزدیک، سازگاری با محیط‌زیست را در همه ابعاد این شرکت به منصه ظهور برساند و در این راستا از دانش متخصصان داخلی بهره گیرد.

تعالی شرکت فولاد مبارکه نتایج متوازن در همه حوزه‌های مرتبط با سازمان و ذینفعانش را در بردارد
بنا بر این گزارش محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در ادامه و در جلسه اختتامیه ارزیابی تعالی سازمانی که در روز پنجشنبه ۹ دی‌ماه به‌صورت ویدئوکنفرانس با حضور ارزیابان و معاونین شرکت برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد گفت: از نگاه منصفانه و جامع ارزیابان این دوره تشکر می‌کنم. درعین‌حال از لطف خداوند متعال سپاسگزارم که در مجموعه‌ای کار می‌کنیم که سازمانی متعالی است و این موضوع را لطفی از جانب الهی به خودم و تمام همکارانم می‌دانم. ما در شرکت فولاد مبارکه با تیمی همراه هستیم که با انگیزه، دانا، مطلع و متعهد به سازمان هستند. تعالی این مجموعه نتایج متوازن در همه حوزه‌های مرتبط با سازمان و ذی‌نفعانش را در بردارد.
وی با اشاره به جمع‌بندی مقدماتی ارزیابان در جلسه اختتامیه گفت: به توصیه تیم ارزیابی، اولویت ما فقط تولید نخواهد بود و قطعا توسعه پایدار، نوآوری، سرمایه‌گذاری در سرمایه‌های انسانی و تعهد ما به سبز بودن صنعتمان و محیط‌زیست به‌عنوان یک صنعت الگو نیز مدنظر ما خواهد بود. امیدواریم با الگوگیری از بهترین‌ها مسیری را که تا اینجا طی شده نیز در ادامه دنبال کنیم و آموخته‌هایی را که در این دوره ارزیابی داشته‌ایم مدنظر داشته باشیم تا در آینده بیش از پیش مسیر تعالی را طی کنیم و دستاورد ارزشمندی برای فولاد مبارکه کسب کنیم تا افتخاری دیگر بر افتخارات این مجموعه افزوده شود.

فولاد مبارکه با ارزیایی مستمر فرصت‌های بهبود تولید را ارتقا می‌دهد
محمد ناظمی هرندی، معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه نیز در جلسه اختتامیه اظهار کرد: شرکت فولاد مبارکه همواره خود را در محک ارزیابی قرار می‌دهد تا فرصت‌های بهبود را شناسایی کند و ارتقا دهد؛ چراکه بر این باوریم این صنعت افتخار ملت است.
وی با بیان اینکه از سال ۱۳۸۲ تاکنون فرایند ارزیابی به‌صورت مستمر در شرکت فولاد مبارکه انجام شده است، افزود: حفظ تعالی سازمانی از دستیابی به آن مشکل‌تر است و تلاش داشته‌ایم از سال ۹۱ که برای اولین بار تندیس زرین تعالی سازمانی در کشور را کسب نمودیم با به‌کارگیری الگوها و رویکردهای موفق جهانی مسیر رشد و تعالی را حفظ کنیم.

ارائه نقشه استراتژیک فولاد مبارکه برای تبیین اهداف این شرکت در زنجیره ارزش فولاد
وی با تأکید بر ضرورت پایداری تولید در فولاد مبارکه عنوان داشت: در راستای پایداری تولید و اطمینان‌بخشی به سهام‌داران و ذی‌نفعان شرکت فولاد مبارکه برای هرگونه چالش اعم از محدودیت انرژی و تأمین مواد اولیه پایدار چاره‌اندیشی و برنامه‌ریزی شده است.
معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه بیان کرد: در گزارشی که به تیم ارزیاب تقدیم شده نقشه استراتژیک فولاد مبارکه ارائه شده تا اهداف این شرکت در زنجیره ارزش فولاد و مزیت رقابتی آن تبیین شود.

توجه تعالی سازمانی مبتنی بر نگاهی جامع در همه حوزه‌هاست
معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه در جلسه اختتامیه نیز گفت: توجه و تمرکز مفهوم تعالی سازمانی بر این است که سازمان‌ها مبتنی بر نگاهی جامع در همه حوزه‌ها به‌صورت پایدار و با رعایت حقوق همه ذی‌نفعان اقدام کنند.
ناظمی هرندی افزود: در هفته‌ای که گذشت فولاد مبارکه مشغول فرایند ارزیابی تعالی سازمانی بر اساس مدل ملی تعالی سازمانی ویرایش ۱۴۰۰ بود. توجه و تمرکز مفهوم تعالی سازمانی بر این است که همه برنامه‌ها و اقدامات سازمان با موضوعات مورد انتظار ذینفعان مختلف هم‌راستا باشد.
وی افزود: شرکت فولاد مبارکه از سال ۸۲ که موضوع تعالی سازمانی در کشور شروع شد در این مسیر حرکت کرده و در سال‌های ۹۱، ۹۳ و ۹۸ موفق به کسب تندیس زرین تعالی گردیده است.
ناظمی هرندی خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه امسال نیز در این ارزیابی شرکت کرد و نهم دی‌ماه روز اختتامیه این فرایند بود و گزارش تیم ارزیابی ارائه شد.
وی در پایان گفت: واحد تضمین کیفیت شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان تسهیل‌گر این ارزیابی‌ها، به‌خوبی ارزیابی را برگزار کرد که از این تیم و سایر همکاران در سازمان که در این برنامه حضور جدی داشتند تشکر می‌کنم. امیدواریم با استفاده از نکاتی که در ارزیابی‌ها به آن اشاره شد بتوانیم مسیر تعالی را با شتاب بیشتری ادامه دهیم.

فولاد مبارکه کاندیدای جایزه ملی تعالی
۷ نفر از ارزیابان دبیرخانه جایزه ملی تعالی سازمانی، در قالب ۴۲ نفر روز ارزیابی، تحقق شاخصه‌های الگوی ملی تعالی سازمانی را در فولاد مبارکه ارزیابی کردند.
سیامک شجاعی رئیس سیستم‌های مدیریت و سرآمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد در مورد ارزیابی جایزه ملی تعالی سازمانی گفت: در این دوره از ارزیابی‌ها که از ۴ تا ۹ دی انجام شد، ۷ نفر از ارزیابان از طرف دبیرخانه جایزه ملی تعالی سازمانی ایران حضور داشتند. نزدیک ۴۲ نفر روز ارزیابی در قالب ۲۰ جلسه ارزیابی به‌صورت آنلاین در حوزه‌های تخصصی و براساس معیارهای مدل برگزار و با بیش از ۵۰ نفر از کارکنان در گروه‌های مختلف از رده‌های عملیاتی تا مدیریتی مصاحبه انجام شد.
بنا بر این گزارش،‌ در ابتدای جلسه اختتامیه رضا بهرامی به‌عنوان ارزیاب ارشد و آقایان نادر نعمت‌پور، حمید مقدم، جمال اسماعیلی، هادی خواجه، جعفر زنگنه و بهروز میرزایی به‌عنوان دیگر ارزیابان این جایزه به ترتیب به ایراد نکاتی پرداختند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=33883

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.