• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

فعالیت ۴۳۷۶ مرکز نیکوکاری کمیته امداد در مساجد سراسر کشور

  • کد خبر : 21525
  • 30 مرداد 1400 - 16:46
فعالیت ۴۳۷۶ مرکز نیکوکاری کمیته امداد در مساجد سراسر کشور

 به گزارش رویداد خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، علیرضا عسگریان با بیان اینکه بیش از نیمی از مراکز نیکوکاری کمیته امداد در مساجد کشور مستقر است، افزود: بنا داریم در آینده مراکز فعال نیکوکاری در تمامی مساجد دایر شود. معاون توسعه مشارکت‌های مردمی  کمیته امداد با گرامیداشت روز جهانی مساجد، گفت: عمل به […]

 به گزارش رویداد خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، علیرضا عسگریان با بیان اینکه بیش از نیمی از مراکز نیکوکاری کمیته امداد در مساجد کشور مستقر است، افزود: بنا داریم در آینده مراکز فعال نیکوکاری در تمامی مساجد دایر شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی  کمیته امداد با گرامیداشت روز جهانی مساجد، گفت: عمل به مسئولیت اجتماعی مساجد بسیاری از مشکلات محلات اعم از مادی و معنوی را مرتفع می‌کند و همین کارکرد، مساجد را تبدیل به رهبران اجتماعی محلات کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر کمیته امداد ۷۷۷۶ مرکز فعال نیکوکاری در سراسر کشور دارد که ۴۳۷۶ مراکز نیکوکاری ما در مساجد مستقر هستند و ۳۴۰۰ مرکز دیگر در مراکز دانشگاهی، صنایع و اصناف فعالیت می‌کنند. عسگریان در خصوص انگیزه فعالیت بیش از نیمی از مراکز نیکوکاری در مساجد تاکید کرد: از سال ۷۵ یعنی در زمان تشکیل هسته‌های مردمی و بعد از آن امداد محله، همه نگاه‌ها و رویدادهای خیرخواهانه در کمیته امداد با رویکرد مساجد بوده و تاکید بر این بود که هسته‌های مردمی در مساجد تشکیل شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی  کمیته امداد با تاکید بر این که امروزه مساجد به معنای واقعی کلمه رهبری اجتماعی جوامع اسلامی را برعهده دارند، گفت: امروز می‌بینیم هر فرد یا خانواده‌ای در هر محله که دارای مشکل است اولین مراجعه‌اش به مساجد است.

اشتغال، معیشت، تسهیلات و هرگونه نیاز فردی و خانودگی رویکرد و منظرش را در مساجد می‌بینیم. وی ادامه داد: معتمدان محلی و امنای مساجد به درستی نیازهای محله را می‌شناسند و بر اساس آن نیازها فعالیت می‌کنند. آشنایی به مشکلات محله و ارائه خدمات به نیازمندان حقیقی کارکردی بسیار ارزشمند است که مساجد آن را برعهده گرفته‌اند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی  کمیته امداد با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه پویش احسان عمومی با محوریت مساجد فعالیت کند، افزود: مراکز نیکوکاری که در مساجد فعال هستند ضمن اینکه در تمام سال فعالیت دارند، در همه مناسبت‌های مذهبی و ملی خدمات رسانی می‌کنند که شاهد این خدمات رسانی‌ به ویژه در ایام عاشورا و تاسوعا، عید غدیر، قربان و دیگر پویش‌ها بوده‌ایم.

عسگریان در ادامه با اشاره به کارکرد مهم دیگر مساجد در زمینه خدمات‌رسانی به محرومان گفت: مراکز نیکوکاری در مساجد همچنین به محلی برای اتحاد خیرین تبدیل شده است؛ این اتحاد هم برای برنامه‌ریزی، هم تامین منابع و هم رفع سریع مشکلات مردم شکل گرفته است. وی با بیان این مطلب که برنامه کمیته امداد راه‌اندازی مراکز نیکوکاری در تمام مساجد است، ادامه داد: یکی از تاکیدات ما به کار گیری شیوه‌های نوین جمع آوری کمک‌های مردمی است که این موضوع در همه مساجد به کار گرفته شده است و خیران و آحاد مردم محله می‌توانند نذورات خود را به مسجد محل ارائه دهند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=21525

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.