• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
3

عملیات اجرایی طرح‌های توسعه فولاد بناب اوایل اسفندماه رسما کلید می‌خورد

  • کد خبر : 8877
  • 19 بهمن 1399 - 9:24
عملیات اجرایی طرح‌های توسعه فولاد بناب اوایل اسفندماه رسما کلید می‌خورد

مدیرعامل شرکت گسترش فولاد شهریار اعلام کرد: عملیات اجرایی طرح‌های توسعه فولاد صنعت بناب شروع شده و در اوایل اسفند ماه امسال به صورت رسمی کلید خواهد خورد.

به گزارش رویداد خبربه نقل از روابط عمومی گروه مالی گردشگری، امین رفیعی گفت: طرح‌های توسعه شرکت گسترش فولاد شهریار در ۷ طرح مطالعه و جمع‌بندی شده که تاکنون مجوزهای ۴ طرح گرفته شده و ۳ طرح نیز در دست پیگیری است. همچنین ۴ مورد از قراردادها به پیمانکار برای شروع عملیات اجرایی ابلاغ شده است.
رفیعی با بیان اینکه عملیات تجهیز کارگاه و سایت آغاز شده است، ادامه داد: با اجرای طرح‌های توسعه فولادبناب، تولید فولاد در منطقه به ۳ برابر افزایش یافته و زنجیره تولید فولاد در مجموعه گروه مالی گردشگری و هلدینگ صنایع و معادن ماهان تکمیل می شود .
وی تصریح کرد: با اجرای طرح‌های توسعه مجتمع فولادصنعت بناب برای حدود ۱۰۰۰ نفر اشتغال مستقیم و برای ۲۰۰۰ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می شود ضمن اینکه رونق اقتصادی و عمرانی منطقه، تربیت نیروی فنی ماهر، افزایش صادرات و تامین ارز مورد نیاز کشور از نتایج مستقیم این طرح‌ها خواهد بود.
مجری طرح‌های توسعه مجتمع فولاد صنعت بناب با اشاره به اینکه یکی از عوامل توسعه یک منطقه، وجود راه‌های ارتباطی و تسهیل شرایط دسترسی مراکز تولید به شریان‌های ارتباطی کشور است، گفت: موقعیت جغرافیایی شرکت گسترش فولاد شهریار به دلیل نزدیکی به خط ریلی تهران-تبریز امکان بهره‌مندی از این امتیاز را داشته و یکی از طرح‌های این شرکت را احداث بارانداز در محوطه و اتصال مجموعه به خط آهن تشکیل می دهد.
به گفته رفیعی، حمل و نقل ریلی مطمئن‌ترین و ارزان‌ترین روش حمل و نقل بوده و استفاده از آن باعث کاهش هزینه تولید و افزایش راندمان طرح خواهد بود.
وی از همکاری مقام‌های استانی و محلی و همچنین نماینده شهر بناب در مراحل مطالعات و صدور مجوزها تشکر کرد و افزود: طرح‌های توسعه شامل طرح زیرسقفی ذوب شاهین، احداث بارانداز ریلی اختصاصی مجتمع، ایجاد اکسیژن پلنت با ظرفیت تولید سالانه ۹۰ میلیون مترمکعب، احداث کارخانه فروآلیاژ، فروسیلیس و سیلیکو منگنز با ظرفیت سالانه ۵۰ هزار تن، طرح آبرسانی، ذوب یک میلیون و ۴۵۰ هزار تنی برای تولید اسلب و بیلت و همچنین احداث خطوط نورد ورق یک میلیون و ۴۵۰ هزار تنی است.
رفیعی طرح های ایجاد واحد اکسیژن پلنت، طرح توسعه زیر سقفی ذوب شاهین و همچنین ایجاد بارانداز راه‌آهن از اولویت‌های اجرایی طرح‌های توسعه برشمرد و پیش‌بینی کرد: طرح احداث خط ریلی به عنوان نخستین طرح از طرح‌های توسعه، اواخر سال ۱۴۰۰ به مرحله افتتاح برسد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=8877

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.