• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

علت حادثه سقوط پرواز هواپیمای اوکراین از زبان دادستان نظامی تهران

  • کد خبر : 6850
  • 20 دی 1399 - 17:12
علت حادثه سقوط پرواز هواپیمای اوکراین از زبان دادستان نظامی تهران

دادستان نظامی تهران در برنامه بدون تعارف ٢٠:٣٠ ، شنبه ١٩ دی ماه در خصوص علت حادثه سقوط پرواز هواپیمای اوکراین توضیح داد و گفت: فرمانده سامانه پدافندی برخلاف مقررات، بدون اجازه و براساس تشخیص اشتباه تصمیم به شلیک گرفته است.

غلامعباس ترکی، دادستان نظامی تهران در خصوص علت حادثه سقوط پرواز هواپیمای اوکراینی در برنامه بدون تعارف ۲۰:۳۰ گفت: بعد از سه روز از سانحه سقوط هواپیما با بررسی‌های اولیه مشخص شد که این حادثه بر اثر شلیک پدافند خودی اتفاق افتاده است، ستاد کل نیروهای مسلح مسئولیت شلیک را پذیرفت و مراتب را به مراجع قضایی اعلام کرد. از آن تاریخ پرونده به دادستانی نظامی ارجاع شد و ما امروز در کمتر از یک سال به طور قطعی می توانیم در مرحله دادسرا یافته های خود از این تحقیقات را مطرح کنیم.

وی با اشاره به اینکه مجموعه ای از علل و عوامل و و زنجیره ای از خطاها باعث رقم خوردن این سانحه شده است، بیان کرد: خطاها عمدتا به عملکرد کاربران سامانه پدافندی مربوط می‌شود به لحاظ دستورالعمل‌های تاکتیکی فرمانده خودروی رزمی باید هر از گاهی موقعیت خود را جابه جا می کرد و بعد از هر جابه جایی ابتدا باید موقعیت شمال را تنظیم کند تا در صفحه رادار اشیای پرنده را در موقعیت های دقیق مشاهده کند.

دادستان نظامی تهران ادامه داد:متاسفانه فرمانده سامانه پدافندی در آخرین جابه جایی تنظیم موقعیت شمال را فراموش کرده و همین موضوع باعث می شود که از نظر جهت و سایر مختصات اهداف پرنده را در موقعیت های غیر واقعی مشاهده کند. این فرد هدف را به صورت نزدیک شونده ، خارج از مسیر پروازی و یک هدف متخاصم تلقی کرده است که از نظر او به دلیل ارتفاع شباهت‌هایی نیز به موشک کروز داشته است که برخلاف مقررات، بدون اجازه و براساس تشخیص اشتباه تصمیم به شلیک گرفته است.

علاقه مندان جهت مشاهده کامل این گفت و گو که در برنامه بدون تعارف ۲۰:۳۰ پخش شد، می توانند به شبکه تیوا به آدرس www.tva.tV مراجعه کنند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=6850

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.