• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

عدالت محوری سرلوحه بودجه ریزی سال آینده منطقه ۸

  • کد خبر : 30353
  • 30 آبان 1400 - 11:52
عدالت محوری سرلوحه بودجه ریزی سال آینده  منطقه ۸

طرح رصدکه با محوریت عدالت برنامه و بوجه‌ریزی در شهر تهران از سوی کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در منطقه ۸ به اجرا در آمد.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۸، این جلسه با حضور میثم مظفر عضو و رئیس کمیته بوجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران، احمد صادقی عضو و رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران، علیرضا نادعلی نائب رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی و سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، فاطمه تنهایی شهردار منطقه ۸  و تیم مدیریت شهری شهرداری منطقه۸ ،اعضای شورایاری محلات منطقه، نخبگان و معتمدان نشست عدالت برنامه و بوجه‌ریزی در شهر برگزار شد.

هدف مدیریت منطقه۸ به اتمام رساندن پروژه های نیمه تمام در منطقه است

فاطمه تنهایی شهردار منطقه۸ در آستانه فصل بودجه ریزی شهرداری تهران گفت: یکی از ویژگی مهم منطقه شب و روز روشن آن است چرا که ۷۵ درصد پهنه مسکونی دارد و سکونت در این منطقه پایدار است تنهایی با اشاره ۵۰ درصد اقلیت های دینی در این منطقه ساکن هستند افزود: با وجود ۲۵۰ هیئت مذهبی ۵۶ مسجد و کلیسا سرانه های فرهنگی ورزشی و فضای سبزی منطقه پایین است.

 وی با اشاره به اینکه اولویت مدیریت منطقه۸ به اتمام رساندن پروژه های نیمه تمام در منطقه است تصریح کرد: پیش‌بینی بودجه ۱۴۰۰ منطقه ثامن بر اساس شعار تهران کلانشهر الگوی جهان اسلام خواهد بود که بواسطه تعامل با  شورایاران معتمدین سرمایه های اجتماعی و نخبگان و شهروندان نیازمندی ها احصا و بودجه برای آن پیش بینی خواهد شد.

تعامل شهردار منتخب در ارتباط موثر با شورایاران منطقه۸

 محسن حدادیان رابط دبیران شورایاری منطقه ۸ در این جلسه ضمن تشکر از تعامل شهردار منتخب در ارتباط موثر با شورایاران منطقه و تشکر از اقدامات جهادی شهردار در مدت کمتر از دو ماه گفت: مهمترین درخواست مردمی شهروندان در ادوار گشته احداث کلانتری، بیمارستان دولتی  در منطقه است.

محوریت مسجد محله و مدرسه در شهر تهران

 نادعلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی فرهنگی و سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در این نشست بر همسو بودن سیاست‌ها و اهداف شورای اسلامی شهر تهران و دکتر زاکانی شهردار تهران مبنی بر در اداره محوریت مسجد محله و مدرسه شهر تهران تاکید کرد و افزود: حمایت از کتابخانه های کوچک در مساجد و پارک ها و فرهنگ سازی در این خصوص و ترویج فرهنگ مشارکت و توجه به نقاط بی دفاع شهری به ویژه در کنار پل ها و بوستان ها مورد نظر قرار گیرد.

این عضو شورای شهر ادامه داد: با توجه به بافت شهری منطقه و اینکه سرانه فضای سبز در منطقه۸ پایین است، پیشنهاد کنیم در داخل محلات و حتی در داخل کوچه ها به این مسئله پرداخته شود و از مشارکت مردم در این جهت نهایت استفاده به عمل آید و همچنین باید با کارشناسی مناسب به زیباسازی و فضای سبز برخی اماکن این منطقه مانند میدان نبوت (هفت حوض) و خیابان شهید آیت که محل مراجعه شهروندان سایر مناطق است توجه بیشتری شود.

 سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: خانم تنهایی تنها منصوب بانوی شهردار تهران در دوره مدیریت جدید است و انتظار می رود ایشان با روحیه مادرانه و نگاه اجتماعی و فرهنگی به روح منطقه در کنار کالبد آن توجه داشته باشد.

بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران و متناظر با بخش وسیعی از تقاضاهای شهروندان

میثم مظفر رئیس کمیته بوجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه «طرح رصد» رد منطقه ۸ گفت: کمیته برنامه ریزی و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در طرح رصد مسائل و مشکلات هر منطقه از طریق مراجعه به شورایاری‌ها معتمدان نخبگان مدیران سرای محلات فعالین اجتماعی فرهنگی احصا می شود و تلاش می کنیم با توجه به ترجیحات شهروندان هر منطقه در بودجه ۱۴۰۱ بودجه ریزی مناسبی داشته باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در این منطقه ۶۳ درخواست برسی و ثبت شده است که برنامه ریزی مناسبی برای حل مشکلات با بودجه ریزی مناسب صورت خواهد گرفت.

 وی تاکید کرد: دکتر تنهایی شهردار منطقه ۸ جزء انتصابات بسیار خوب آقای دکتر زاکانی است، ایشان در حوزه‌های اجتماعی فرهنگی ذی مدخل  بودند و ما از ایشان حمایت می‌کنیم

وی با اشاره به گزارش شهردار منطقه۸ گفت: در ۲ ماهی که خانم تنهایی به عنوان شهردار منطقه منصوب شده اند و در این فرصت کوتاه به مسائل منطقه اشراف پیدا کرده‌اند و این جای بسیار امیدواری است که به نظام مسائل و اولویت های منطقه را مسلط شده اند

منطقه۸ دارای اصالت جمعیتی و انسجام اجتماعی فرهنگی است

دکتر احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر در پایان جلسه گفت: ما در طرح رصد مهمترین دغدغه شهروندان را در بازید میدانی و جلسه‌ای که با نخبگان و اعضای شورایاری و معتمدین و نخبگان محلی برگزار می کنیم احصا می کنیم و انتصاب سرکار خانم تنهایی که یک بانوی توانمند در حوزه مدیریت شهری هستند نشان از توجه این دوره مدیریت شهری به بانوان شایسته و توانمند برای اداره شهر است.

وی تاکید کرد:  این منطقه دارای اصالت جمعیتی است انسجام اجتماعی فرهنگی دارد وضعیت نخبگانی خوبی دارد و بیکاری کمی در شهر تهران در این منطقه مشاهده می شود معماری ساخت این منطقه هویت خاصی به این منطقه داده است و طراحی صد میدان هویتی بی نظیر در منطقه ۸ ایجاد کرده است که معضلات ترافیکی فضای سبز و دسترسی ها را حل کرده و موجب انسجام محلی شده است و به محلات آن هویت داده است بنابراین پروژه های شهری باید در جهت حفظ این هویت و اصالت بومی منطقه باشد.

عضو و بودجه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد:  ازآنجاکه منطقه ثامن، منطقه خانواده محور مطرح شده است می بایست در کنار سه “میم” محله، مسجد و مدرسه، منزل را نیز اضافه کنیم چرا که خانواده در تحقق اهداف مدیریت شهری است و از خانم تنهایی که خود ایده مدار هستند انتظار داریم  به یک مدل الگو برای شهر تهران در این منطقه برسند.

گفتنی است همچنین در این نشست دبیر شورایاری محله زرکش نیز به بیان دیدگاه ها و چالش های منطقه پرداختند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=30353

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.