• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

طرح جهش تولید مسکن به رونق این بخش ختم می شود

  • کد خبر : 21537
  • 30 مرداد 1400 - 18:42
طرح جهش تولید مسکن به رونق این بخش ختم می شود

عضو هیات ‌رییسه مجلس در ارزیابی‌های خود از عملکرد شبکۀ بانکی در حوزه پرداخت تسهیلات مسکن و ارایه خدمات نوین بانکی در عصر کرونا، بانک مسکن را حایز جایگاه مناسب در این حوزه‌ها دانست.

عضو هیات ‌رییسه مجلس در ارزیابی‌های خود از عملکرد شبکۀ بانکی در حوزه پرداخت تسهیلات مسکن و ارایه خدمات نوین بانکی در عصر کرونا، بانک مسکن را حایز جایگاه مناسب در این حوزه‌ها دانست.

به گزارش رویداد خبر ، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و همچنین عضو هیات رئیسه مجلس در گفت‌وگو با پایگاه خبری بانک مسکن، اعلام کرد: یکی از شاخص‌های بررسی عملکرد بانک‌ها در حوزه ارائه خدمات عمومی، میزان رضایت یا نارضایتی شهروندان از شبکه بانکی است. این شاخص در حال حاضر بیانگر گلایه مردم نسبت به سخت‌گیری‌های زاید در حوزه ارائه ضامن برای دریافت تسهیلات است. این در حالی است که بیشترین میزان رضایت از بانک ها در خصوصِ این شاخص، مربوط به خدمات بانک مسکن است.

دلیگانی تصریح کرد : بانک مسکن تنها بانک تخصصی در حوزه ارایه تسهیلات ساخت‌وساز و خرید مسکن است و شاید به همین علت است که خدمات تخصصی و برتر این بانک به متقاضیان تسهیلات باعث شده کمترین نارضایتی مربوط به این بانک باشد؛ بنابراین می‌تواند کارنامه تسهیلاتی بانک مسکن را مطلوب ارزیابی کرد.

نماینده مردم اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به هیبناگفت: انتظار مجلس از شبکه‌ بانکی برای رونق بخشی به حوزۀمسکن و ساختمان، توجه و تعهد به تحقق اهداف طرح جهش تولیدمسکن است. این طرح تحول اساسی در بخش مسکن و ساختمان به واسطه سیاست‌های درج‌شده در آن ایجاد می کند. مهم‌ترین بخش این طرح تدارک ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات بدون سپرده است. در این مسیر به نظر می رسد بانک مسکن با کوله‌باری از تجربه پرداخت تسهیلات در طرح مسکن مهر و همین‌طور مسکن ملی می‌تواند کمک بزرگی کند.

عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد، مطابق طرح جهش تولید و عرضۀ مسکن بانک‌ها باید حداقل ۲۰ درصد از کل تسهیلات سالانه پرداختی را به بخش مسکن و ساختمان اختصاص دهند در غیراین صورت مشمول جرایم مالیاتی خواهند شد. این در حالی است که طی سال‌های اخیر سهم مسکن از تسهیلات شبکۀ بانکی به شکل باورنکردنی، زیر ۱۰ درصد بوده است.افزایش این سهم باعث رونق بخش مسکن می شود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=21537

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.