• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

ضرورت توجه مشتریان به نکات امنیتی در استفاده ازخدمات بانکداری الکترونیکی

  • کد خبر : 15815
  • 08 خرداد 1400 - 14:44
ضرورت توجه مشتریان به نکات امنیتی در استفاده ازخدمات بانکداری الکترونیکی

مدیر امور مشتریان بانک شهر با اشاره به استقبال روزافزون شهروندان و مشتریان شبکه بانکی ازخدمات بانکداری الکترونیکی، بر ضرورت توجه به تمامی نکات امنیتی در این خصوص تاکید کرد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بانک شهر، حمیدرضا عظیمی گفت: متاسفانه باوجود تاکید های متعدد شبکه بانکی بر توجه همگان در استفاده ایمن و صحیح ازخدمات بانکداری الکترونیک اما همچنان شاهد سوء استفاده کلاهبرداران از کمبود آگاهی هموطنان در این خصوص هستیم.
وی تصریح کرد: امروزه برخی سوء استفاده‌های اینترنتی به منظور دسترسی به اطلاعات محرمانه بانکی به روش‌های گوناگونی همچون فیشینگ (Phishing) توسط کلاهبرداران از طرق مختلف مانند: ایجاد وب‌سایت های جعلی مشابه وب ‌سایت‌های اصلی، ارسال پیامک و ایمیل به منظور سرقت اطلاعات محرمانه و سوء‌استفاده از آن‌ها انجام می شود.
عظیمی با بیان اینکه نکات امنیتی مهم و البته کاربردی از سوی مشتریان برای افزایش امنیت عملیات بانکی همواره می بایست رعایت شود، تصریح کرد: در همین خصوص توجه به درگاه پرداخت اینترنتی، استفاده از برنامه‌های معتبر پرداخت، جلوگیری از انتشار اطلاعات بانکی در فضای مجازی، خرید اینترنتی از فروشگاه‌های مطمئن و … در استفاده ازخدمات بانکداری الکترونیکی ضروری است.
مدیر امور مشتریان بانک شهر ادامه داد: معتقدیم اصلی ترین راه مقابله با این پدیده، آموزش مشتریان نسبت به استفاده صحیح ازخدمات بانکداری الکترونیکی می باشد که بانک شهر از تمامی ابزارهای خود برای این مهم استفاده کرده است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=15815

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.