• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

صدور بیمه نامه‌های جدید در بیمه رازی/ اعلام خسارت بیمه بدنه به صورت برخط

  • کد خبر : 44204
  • 07 اردیبهشت 1401 - 16:07
صدور بیمه نامه‌های جدید در بیمه رازی/ اعلام خسارت بیمه بدنه به صورت برخط

معاونت فنی بیمه‌های غیر زندگی بیمه رازی از صدور بیمه‌نامه‌های جدید در بیمه رازی خبر داد و گفت: در سال جاری شرکت بیمه رازی به دنبال ارائه خدمات به صورت برخط است که اعلام و ارزیابی خسارت بیمه بدنه اتومبیل یکی از این اقدامات است.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بیمه رازی، علی اصغر اصلان‌بیگی- معاون فنی بیمه‌های غیرزندگی این شرکت که مهمان سی و چهارمین سه‌شنبه‌های پاسخگویی بود، با اشاره به دستاوردهای قابل قبول این شرکت در سال گذشته گفت: بیمه رازی در سال‌های گذشته به واسطه رونق بازار بورس و فرابورس از عملیات‌های بیمه‌ای فاصله گرفته بود و این موضوع عاملی شد تا در سال گذشته در بخش فنی نیاز به تقویت زیرساخت احساس شود.
او ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ زیرساخت بخش درمان بیمه رازی تقویت شد و با تکیه بر سامانه سیناد فرآیند دریافت اطلاعات، ارزیابی و پرداخت خسارت به شدت کاهش یافت و بعد از تائید خسارت درمان ظرف مدت ۷۲ ساعت هزینه به بیمه‌گذار پرداخت می‌شود و این در حالی است که بیمه‌گذار نیازی به حضور در شعب بیمه رازی ندارد.
معاون فنی بیمه رازی تصریح کرد: در راستای ارائه خدمات نوین سامانه جدیدی برای اعلام خسارت بیمه بدنه خودرو طراحی و تحت آزمون‌های اولیه قرار گرفته که طبق برنامه ریزی صورت گرفته این خدمت در خردادماه به صورت برخط عرضه خواهد شد.
اصلان‌بیگی با اشاره به مسئولیت اجتماعی بیمه رازی در حفظ و نگهداری محیط زیست، گفت: محیط کارت رازی در روزهای گذشته طراحی و رونمایی شد که این کارت از قطع درخت و استفاده بیش از حد کاغذ جلوگیری خواهد کرد؛ این کارت موجب آن خواهد شد تا افراد به صورت برخط تمام اطلاعات بیمه‌ای خود را رصد کنند و در آینده نزدیک به عنوان یک کارت بانکی از آن در کنار خدمات بیمه‌ای استفاده خواهد شد.
وی در پاسخ به سوالی در رابطه با بیمه‌های درمانی گفت: بیمه‌های درمان یک سری پوشش‌های اصلی دارد که با توجه به خواسته بیمه گذار، خدمات اضافی به آن ارائه خواهد شد که در زمینه خدمات پوست باید گفت که اگر جنبه درمانی داشته باشد از سوی بیمه هزینه پرداخت خواهد شد و تنها خدمات زیبایی در شرایط بیمه‌های درمانی قرار نمی‌گیرد.
اصلان‌بیگی در ادامه در رابطه با افزایش حدود اختیارات خاطرنشان کرد: در سال گذشته با توجه به تفکر حاکم بر سازمان اختیار شعب و برخی از نمایندگان افزایش یافت که بررسی‌ها نشان از آن دارد که اختیارات تنفیذ شده در بیمه رازی بیش از دیگر شرکت‌های صنعت بیمه است.
معاون فنی بیمه رازی نرخ حق بیمه مالی شخص ثالث و بدنه اتومبیل بیمه رازی را رقابتی دانست و بیان کرد: شرایط در بیمه رازی به گونه‌ای است که نمایندگان امکان رقابت در بازار بیمه را داشته باشند و طی یک سال گذشته در دو مرحله شرایط صندوق نمایندگان به نفع آن‌ها تغییر کرد.
او در رابطه با پیشنهادی مبنی بر استفاده از نمایندگان به عنوان ارزیاب خسارت در شهرستان‌ها گفت: بنابر قوانین بیمه مرکزی امکان استفاده از نمایندگان به عنوان ارزیاب خسارت نیست زیرا طبق قانون افراد همزمان نمی‌توانند به صدور بیمه نامه و ارزیابی خسارت بپردازند.
اصلان‌بیگی از ارتقاء سامانه‌های برخط بیمه رازی خبر داد و یادآور شد: در گذشته برخی سامانه‌ها به صورت بومی سازی شده در بیمه رازی استفاده شده که خروجی خوبی نداشت اما با این وجود به دنبال داخلی سازی برخی سامانه‌ها هستیم و در کنار آن افزایش سرعت و کارایی سامانه فناوران در دستور کار قرار گرفته است.
معاون فنی در انتها خبر از صدور بیمه حیوانات خانگی و دوچرخه داد و اظهار کرد: در بیمه حیوانات خانگی دو حیوان سگ و گربه تحت پوشش بیمه امراض و تلفات قرار می‌گیرند و در کنار آن بیمه نامه دوچرخه نیز صدمات وارده به دوچرخه، راکب و شخص ثالث را پوشش می‌دهد.
در سال جاری به دنبال آن هستیم تمام خدمات و بیمه ها به صورت برخط به شبکه فروش و بیمه گذار ارائه شود و فعالیت شرکت بر پایه خدمات برخط صورت گیرد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=44204

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.