• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
0

شرکت چوب فشرده خزر با حمایت بانک صنعت و معدن پس از قریب به دو دهه به بهره برداری می رسد

  • کد خبر : 34828
  • 19 دی 1400 - 11:44
شرکت چوب فشرده خزر با حمایت بانک صنعت و معدن پس از قریب به دو دهه به بهره برداری می رسد

شرکت چوب فشرده خزر در غرب مازندران با حمایت بانک صنعت و معدن پس از قریب به دو دهه با اختصاص ۱۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش راه اندازی می شود.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، دکتر حسین مهری مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و هیأت عامل این بانک که برای بازدید از چند واحد صنعتی و اقتصادی در غرب مازندران روز گذشته هجدهم دیماه به این استان سفر کرده بودند، با حضور در شرکت چوب فشرده خزر سلمانشهر برای تکمیل این پروژه چاره اندیشی نموده و قول مساعدت دادند.
در این بازدید که با حضور دکترشمس الدین حسینی نماینده مردم رامسر، تنکابن و عباس‌آباد به انجام رسید، مدیران شرکت چوب‌فشرده خزر مشکلات پیش روی خود برای تکمیل پروژه یاد شده را مطرح کردند.
این شرکت سال ۱۳۸۲ در سلمانشهر به منظور تولید ام‌دی‌اف با روکش ملامینه زیر نظر سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران و با پشتیبانی فنی و مالی بانک صنعت و معدن تاسیس شد، اما در طرح توسعه با وجود اجرای بخش ابنیه مجموعه جدید به دلیل نوسان‌های نرخ ارز در تامین دستگاه‌های مورد نیاز دچار مشکل شد و به بهره ‌برداری نرسید.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور در جلسه حل مشکل شرکت چوب فشرده خزر گفت: برای بررسی مشکلات صنعت و معدن غرب استان به منطقه آمدم، این مجموعه با حمایت مالی بانک صنعت و معدن تاسیس شد و متاسفانه سال‌هاست که در مراحل پایانی بهره‌برداری متوقف شده است و راه اندازی آن به دغدغه مسؤلان منطقه تبدیل شده است.
دکتر مهری افزود: پیش‌بینی ما این است که این واحد بزرگ صنعتی با ۸۲۰ میلیارد ریال دیگر به بهره‌ برداری برسد و ما هم تا تکمیل مجموعه همکاری می کنیم. پس از بازدیدی که داشتیم قرار شد تا مبلغ ۱۲۰۰میلیارد ریال تسهیلات در قالب یک تفاهمنامه به این مجموعه پرداخت شود.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن خاطرنشان کرد: نیاز سالانه کشور به ام‌دی‌اف ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب است که در حال حاضر یک میلیون متر مکعب با واردات تامین می‌شود. با راه‌اندازی این واحد می‌توان بخشی از نیاز کشور را تأمین کرد. به همین دلیل راه‌اندازی این مجموعه برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی افزود: وقتی مجموعه‌ای داریم که می‌تواند نیاز کشور به واردات را کاهش دهد به بهره‌ برداری نرسیدن آن ظلم به کشور است. سعی می‌کنیم ظرف دو هفته پرداخت تسهیلات را آغاز کنیم. امیدواریم با تزریق سرمایه به این مجموعه تا پایان سال شاهد بهره‌ برداری آن باشیم.
وی خاطرنشان کرد: معتقدم که محرومیت‌های مازندران را باید زیر برگ‌های سبز آن یافت، به ویژه غرب مازندران که از نظر صنعت فقیر است و وظیفه داریم صنایع این منطقه را پوشش دهیم.
نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد نیز در این نشست گفت: خوشبختانه نگاه مدیران بانک صنعت و معدن نیز به تکمیل این مجموعه مثبت است و موافقت‌های لازم برای پرداخت تسهیلات تکمیل این کارخانه دریافت شد.
سید شمس‌الدین حسینی اظهار کرد: بهره ‌برداری از این مجموعه برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است و انتظار داریم مسؤلان بانک صنعت و معدن با توجه به نقشی که این واحد در اشتغال‌زایی منطقه دارد برای به سرانجام رساندن آن همکاری کنند.
وی افزود: مقرر شد بانک صنعت و معدن، تسهیلات برای راه‌ اندازی خط ملامینه این کارخانه در سه مرحله پرداخت کند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=34828

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.