• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

سیگنال چیست؛ چگونه به‌راحتی از واتساپ به سیگنال مهاجرت کنیم

  • کد خبر : 7111
  • 23 دی 1399 - 16:32
سیگنال چیست؛ چگونه به‌راحتی از واتساپ به سیگنال مهاجرت کنیم

با رسانه‌ای شدن سیاست حریم خصوصی واتساپ، تمایل مردم به استفاده از سیگنال بیشتر شده است؛ اما چگونه می‌توان به سیگنال مهاجرت کرد؟

واتساپ (WhatsApp) محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسان دنیا است و امروزه بیش از دو میلیارد کاربر در سراسر دنیا دارد. واتساپ از سال ۲۰۱۶ سیاست حریم خصوصی جدیدی روی کار آورده است که باعث می‌شود داده‌های خصوصی کاربران در دسترس فیسبوک قرار بگیرد.

این سیاست از هفته‌ی گذشته به ‌شکل شفاف‌تری به کاربران توضیح داده شده و همین موضوع نگرانی آن‌ها را به‌شدت بالا برده است . حقیقتی که خیلی‌ها نمی‌دانند این است که واتساپ به ‌احتمال زیاد از سال ۲۰۱۶ داده‌های شخصی آن‌ها را به فیسبوک می‌دهد.

به‌ دنبال انتشار بیانیه‌ی واتساپ، استقبال مردم از پیام‌رسان‌های جایگزین آن نظیر سیگنال (Signal) و تلگرام (Telegram) افزایش پیدا کرده است.

بر اساس اعلام رسمی، از تاریخ ۸ فوریه‌ی ۲۰۲۱ (۲۰ بهمن ۱۳۹۹)، تمامی کاربران باید با سیاست‌های جدید موافقت کنند؛ در غیر این صورت امکان کار با واتساپ را از دست می‌دهند. امروزه پیام‌رسان‌های دیگری به ‌غیر از واتساپ پیدا می‌‌شوند که امنیت بیشتری دارند و به ‌نظر می‌رسد ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، با استفاده از سیگنال به ‌جای واتساپ موافق است.

سیگنال یکی از بهترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان محسوب می‌شود و از همان سیستم رمزنگاری سرتاسری (End-to-End Encryption) واتساپ استفاده می‌کند تا امنیت بسیار زیادی برای چت‌های کاربران ارائه دهد. 

برخی تحلیلگران می‌گویند به ‌غیر از قابلیت‌های امنیتی جالب سیگنال، مهم‌ترین نکته درباره‌ی این اپلیکیشن، وابسته نبودن به فیسبوک است. سیگنال داده‌های کاربرانش را به هیچ شرکت‌ تبلیغاتی متفرقه نمی‌فروشد. سیگنال توسط جک دورسی، مدیرعامل توییتر نیز مورد تمجید واقع شده است.

سیگنال افزون ‌بر چت‌های دونفره و گروهی، یک‌ سری قابلیت دیگر نظیر تماس صوتی و تماس ویدئویی ارائه می‌دهد. می‌توانید از سیگنال به‌عنوان اپلیکیشن پیش‌فرض برای ارسال SMS در گوشی استفاده کنید. نکته‌ی دیگر این است که استفاده از سیگنال هیچ هزینه‌ای در پی ندارد. سیگنال شرکتی غیرانتفاعی است و برای ادامه‌ی توسعه‌ی اپلیکیشن، تهیه‌ی سرور و تأمین هزینه‌های پهنای باند، به کمک‌ مالی تکیه دارد. 

اکنون که اطلاعات کافی درباره‌ی سیگنال دارید، می‌توانید بهتر درباره‌ی استفاده از آن تصمیم بگیرید. اگر به استفاده از سیگنال تمایل دارید و می‌خواهید به‌راحتی از واتساپ به آن مهاجرت کنید، با این مقاله که در اندروید سنترال منتشر شده است ما را همراهی کنید.

پیش از اینکه بتوانید به سیگنال مهاجرت کنیم، باید آن را دانلود و نصب کنید. سیگنال به‌رایگان در پلی استور قابل ‌دسترس است و بعد از نصب اپلیکیشن، تمامی کارهایی که باید بکنید اضافه کردن شماره موبایل و قرار دادن PIN روی حساب کاربری است. پس از اینکه فرایند راه‌اندازی اپلیکیشن تمام شد، مراحلی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم انجام بدهید.

۱) سیگنال را روی گوشی خود باز کنید.

۲) روی سه‌ نقطه‌ی عمودی بالای صفحه ضربه بزنید تا وارد منو شوید.

۳) گزینه‌ی New group را انتخاب کنید

۴) در این مرحله باید حداقل یک ورودی به فهرست مخاطبان خود بیفزایید تا بتوانید گروهی در سیگنال ایجاد کنید. 

۵) روی آیکون پیکان آبی‌رنگ (که جهتش به سمت راست است) ضربه بزنید.

۶) نامی برای گروه انتخاب کنید و روی گزینه‌ی Create ضربه بزنید تا فرایند تشکیل گروه در سیگنال تمام شود.

۷) در پنجره‌ی مربوط به گروه، روی سه نقطه‌ی سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید تا منو باز شود. 

۸) روی گزینه‌ی Group settings ضربه بزنید.

۹) روی گزینه‌ی Group link ضربه بزنید.

۱۰) وضعیت گزینه‌ی Group link را به ‌حالت روشن (On) تغییر دهید.

۱۱) روی گزینه‌ی Share ضربه بزنید تا لینک ویژه و قابل‌ اشتراک‌گذاری برای گروه شما ایجاد شود.

۱۲) روی گزینه‌ی Copy ضربه بزنید تا URL منحصربه‌فرد گروه سیگنال شما کپی شود.

در این‌جا باید URLـی که در مرحله‌ی دوازدهم کپی کرده‌اید، در گروه واتساپ خود پیست کنید تا همه‌ی کاربران بتوانند به‌راحتی با کلیک روی لینک وارد گروه سیگنال شوند.

یکی از سخت‌ترین کارها در رفتن به سراغ پلتفرم‌های پیا‌م‌رسان جدید، متقاعد کردن اطرافیان به استفاده از پلتفرم جدید است. در ایران واتساپ به‌صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد و قطعا کمتر کسی پیدا می‌شود که به‌راحتی به کنار گذاشتن آن متقاعد شود.

خوشبختانه سیگنال فرایند راه‌اندازی بسیار ساده‌ای دارد و نکته‌ی مهم‌تر این است که به‌خوبی روی گوشی‌های ارزان‌قیمت اندرویدی هم کار می‌کند. به‌علاوه علاقه‌مندان می‌توانند از سیگنال روی iOS و ویندوز و مک استفاده کنند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=7111

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.