• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

سیستم عامل iPadOS 15 معرفی شد – بهبود صفحه اصلی و مولتی تسکینگ

  • کد خبر : 16486
  • 18 خرداد 1400 - 10:21
سیستم عامل iPadOS 15 معرفی شد – بهبود صفحه اصلی و مولتی تسکینگ

شرکت اپل در کنفرانس امشب خود از سیستم عامل جدید iPadOS 15 برای تبلت‌های آیپد خود رونمایی کرد. برای جزئیات بیشتر سیستم عامل iPadOS 15 با ما همراه باشید.

ویژگی‌های جدید سیستم عامل iPadOS 15

تاکنون با توجه به چیزی که اپل در کنفرانس خود نشان داده، در سیستم عامل iPadOS 15 شاهد بهبود کنترل صفحه اصلی HomeScreen هستیم که انعطاف پذیری بیشتر ویجت‌ها را فراهم می‌کند. اکنون شما می توانید آن‌ها در هر موقعیت مکانی صفحه اصلی قرار دهید (این ویژگی در نسخه ۱۴ این سیستم عامل به ان اضافه شد و درنسخه جدید به تکامل رسیده است). شرکت اپل در حال اضافه کردن تجربه App Library به iPadOS 15 است. همانطور که در آیفون شاهد آن بودیم، اکنون برنامه‌هایی که به ندرت از آن‌ها استفاده می‌کنید به صورت خودکار در پوشه‌ای جدا سازماندهی می‌شوند تا به آسانی در مورد آن‌ها تصمیم گیری کنید و در صفحه اصلی شما قرار نگیرند.

ویژگی مولتی تسکینگ نیز یکی دیگر از مواردی است که بهبود یافته است. اکنون آیکون‌های جدید شما را به آسانی در حالت مولتی تسکینگ قرار می‌دهند و همچنین ویژگی جدید به نام Shelf سبب شده تا سوییچ کردن بین برنامه‌ها (در حالت مولتی تسکینگ) برای شما آسان‌تر شود. این ویژگی کم و بیش در نسخه قبلی هم بود اما در نسخه جدید شاهد بروزرسانی و بهبود عملکرد بهتر آن‌ها هستیم. برنامه Quicknote نیز به شما این امکان را می‌دهد تا نکات و موارد مورد نیاز خود را بر روی صفحات وب و یا سایر برنامه‌ها و محیط سیستم عامل جدید تبلت‌های اپل بچسبانید.

تماس‌های FaceTime اکنون از صدایی طبیعی و واقعی پشتیبانی می‌کنند. ویژگی جدید بعدی که به آیپدهای اپل اضافه خواهد شد ویژگی Shareplay است که برای FaceTime معرفی شده است. به واسطه این قابلیت شما می‌توانید ویدیو، موزیک و .. را در حین تماس تصویری با یکدیگر به اشتراک بگذارند. این ویژگی از قابلیت‌های تصویر در تصویر و iMessage برای تجربه همزمان در چندین دستگاه و به صورت بی وقفه استفاده خواهد کرد. اکنون برای اعلانات زیادی که در طول روز برای شما ظاهر می‌شود یک بخش خلاصه اعلانات در نظر گرفته شده است. همچنین می‌توانید نوتیفیکیشن‌های خود را دسته بندی کنید تا هر کدام که از اولویت بالاتری برای شما برخوردار است را نگاه کنید.

خاطرات عکاسی و فیلمبرداری شما در برنامه Photos با آهنگ‌‌ و فیلتر انتخابی شما به نمایش در می‌آید و حتی می‌توانید ورق زدن صفحات را با صدای آهنگ همگام سازی کنید.  

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=16486

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.