• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

سپاهان بیمار است/ نویدکیا بیش از حد خون سرد است!

  • کد خبر : 44295
  • 10 اردیبهشت 1401 - 10:33
سپاهان بیمار است/ نویدکیا بیش از حد خون سرد است!

بازیکن پیشین سپاهان می‌گوید تیم به بیماری دچار شده‌ و انگار نرمال نیست.

فرشید طالبی در گفت‌وگو با ایسنا درباره شکست پر گل سپاهان مقابل الدحیل اظهار کرد: سپاهان را یک تیم بیمار دیدم. انگار این تیم نرمال نیست و نمی‌شود از نظر فنی درباره این تیم صحبت کرد. در اوایل بازی الدحیل انگار به سپاهان گفته بود بیایید و به ما گل بزنید. بعد به خودشان گفتند که چرا سپاهانی‌ها گل نمی‌زنند! روند این تیم بسیار غیرعادی است. من در ۸ دوره لیگ قهرمانان آسیا شرکت کردم و تجربه خوبی دارم.

او ادامه داد: وقتی مسابقات را با عملکرد بسیار خوبی شروع می‌کنید، قاعدتا با روحیه مضاعف این عملکرد را ادامه می‌دهید اما واقعا نمی‌شود درباره این تیم صحبت کرد. پس از پیروزی درخشان مقابل پاختاکور، بازی بعد گل نمی‌زند و شکست می‌خورد. همه دارند به تک بازیکنان سپاهان و ساختار دفاعی گیر می‌دهند اما دیگر از این مشکلات گذشته است و انگار که تیم بیمار است.

مدافع پیشین سپاهان با بیان این‌که همیشه از این تیم حمایت کردم و اکنون هم حمایت می‌کنم، گفت: اما باید بگویم نویدکیا بیش از حد خون سرد است. بازیکن باید بفهمد که خوب بازی نمی‌کند. مربی به بازیکن مسئولیت می‌دهد و بازیکن باید تا پای جان کار کند. یک بار ندیدم نویدکیا از بازیکنانش انتقاد کند. من هنوز هم از نویدکیا حمایت می‌کنم چون دوست دارم بازیکنانی که در یک باشگاه ریشه دارند موفق شوند. موفق شدن فرهاد مجیدی در استقلال، یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس و نویدکیا در سپاهان اتفاق خوشایندی است.

او ادامه داد: این باعث می‌شود نقش دلالان کم رنگ شود و کسانی که خاک یک تیم را می‌خورند موفق شود اما با همه احترامی که برای سپاهان قائل هستم، برخی اوقات مسائلی پیش می‌آید که دیگر نمی‌توان از عملکرد تیم دفاع کرد. امید نورافکن و دانیال اسماعیلی‌فر بهترین بازیکنان سپاهان هستند اما ببینید در این مسابقات چه عملکردی داشتند. به نظر من مشکلات روحی و روانی دارند.

طالبی اضافه کرد: در سیستم ۳-۳-۴ مدرن دفاع تکی نداریم و هر بازیکنی که توپ از دست می‌دهد باید توپ را پس بگیرد. بزرگ‌ترین ضعف سپاهان این است که وقتی توپ در اختیارشان نیست به بدترین شکل ممکن در زمین قرار می‌گیرند. بدبین‌ترین هوادار هم فکر نمی‌کرد سپاهان در ۶ بازی ۱۲ گل بخورد. ساختار دفاعی سپاهان در حال هشدار دادن است. سپاهان در لیگ برتر هم کلین شیت زیادی نداشته است و خیلی از مسائل مشهود است. سپاهان مجبور است با این شرایط لیگ را تمام کند.

او با بیان این‌که مدیریت کار اشتباهی نکرد که ثبات را در تیم حفظ کرد، گفت: ۶ بازی تا پایان لیگ مانده است و این بازی‌ها بسیار برای باشگاه مهم خواهد بود چون ادامه راه را مشخص می‌کند. سپاهان بیمار بود و باید تغییر روند دهد. این بازیکنان در زمانی که توپ ندارند به شدت دچار ضعف‌ و در جای‌گیری‌ها ضعیف هستند. تیم یک رهبر ندارند و این معضل درون سپاهان وجود دارد. آن‌ها نیاز به یک لیدر قوی دارند و به شدت از نبود این بازیکن بزرگ دارند ضربه می‌خورند.

بازیکن پیشین سپاهان گفت: در تمرینات توپ را کنار بگذارند و بدون توپ و با سوت مربی حرکت کنند. بازیکنان نباید اینقدر عشق توپ داشته باشند. گواردیولا می‌گفت موفقیت تیمش به خاطر مسی نیست. آن‌قدر بازیکنان دیگر خوب حرکت می‌کردند که فضا خوبی برای مسی ایجاد می‌شد. فوتبال دنیا حرکت بدون توپ است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=44295

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.