• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

رونمایی از سامانه‌ پایگاه داده هوشمند صنعت بیمه در حاشیه جلسه هیأت امنای پژوهشکده بیمه

  • کد خبر : 24213
  • 22 شهریور 1400 - 15:32
رونمایی از سامانه‌ پایگاه داده هوشمند صنعت بیمه در حاشیه جلسه هیأت امنای پژوهشکده بیمه

در حاشیه نوزدهمین جلسه هیأت امنای پژوهشکده بیمه، بهره‌برداری از سامانه پایگاه داده هوشمند صنعت بیمه آغاز شد.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه،  سامانه‌ «پایگاه داده هوشمند صنعت بیمه» خروجی یک پروژه اجرایی است که مجری آن دکتر فرزان خامسیان عضو هیأت علمی پژوهشکده بیمه و مدیر گروه مطالعات کلان بوده است.
ناهید خیرالدین مدیر فنی و پیاده‌سازی پروژه، کارشناس میز داده‌کاوی پژوهشکده و همکار اصلی این طرح در مراسم رونمایی از این سامانه خاطرنشان کرد: صنعت بیمه یکی از صنایعی است که دارای کلان‌داده می‌باشد و داده‌های شرکت‌های بیمه به صورت منظم و مداوم وارد دیتاورهاوس سنهاب می‌شوند. به منظور بهره‌برداری از انبوه داده‌های سنهاب و با هدف انجام پژوهش‌های کاربردی و اساسی در حوزه بیمه با استفاده از داده‌های مذکور، پژوهشکده بیمه نسبت به طراحی و پیاده‌سازی پایگاه داده هوشمند صنعت بیمه اقدام نموده است. این سامانه شامل سه پنل بیمه‌گر، بیمه‌گذار و پنل داده‌کاوی بوده و بر روی سامانه جامع سنهاب استقرار یافته است.
پنل بیمه‌گر دارای پنج بخش اصلی شامل انواع حق‌بیمه‌ها، خسارت‌ها، مالی، ذخایر شرکت‌های بیمه و سازمانی می‌باشد که داده‌های آن اغلب چارچوب شرکتی دارند و به تفکیک سال، ماه، فصل، رشته‌های بیمه‌ای، شرکت‌های بیمه، استان و شهر قابل گزارش‌گیری است.
پنل بیمه‌گذار شامل دو تقسیم‌بندی کلی رشته بیمه شخص ثالث و سایر رشته‌های بیمه‌ای می‌باشد. در رشته بیمه شخص ثالث از دیتابیس تخصصی این رشته استفاده شده است. در این پنل نمونه‌گیری انجام و حدود ده‌هزار نمونه بیمه‌نامه در قالب فایل اکسل در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. در پنل بیمه‌گذار نیز داده‌ها در هر دو بخش به تفکیک سال، رشته‌های بیمه‌ای، شرکت‌های بیمه و استان قابل دریافت می‌باشند.
پنل داده‌کاوی نیز با هدف طراحی فضای مناسب جهت استفاده از داده‌های سنهاب توسط پژوهشگران در انجام تحقیقات با داده‌های بزرگ، در دست طراحی می‌باشد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=24213

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.