• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

روند بازار ارز در هفته‌ دوم خردادماه چگونه بود؟

  • کد خبر : 16373
  • 15 خرداد 1400 - 18:24
روند بازار ارز در هفته‌ دوم خردادماه چگونه بود؟

بررسی تغییرات نرخ ارز در هفته گذشته نشان می دهد بهای دلار آمریکا در شش روز فعالیت بازار، با افزایش نسبی همراه بوده است.

به گزارش ایبِنا؛ این تغییرات به گونه ای بوده است که شاخص ارزی از کانال بیست و دو هزار تومان در هفته نخست خردادماه به کانال بالاتر در پایان هفته گذشته رسیده است.

بر این اساس هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور در این مدت از نرخ ۲۲۶۵۲ تومان در معاملات روز پنج شنبه ششم خردادماه به رقم ۲۳۳۳۸ تومان در معاملات روز گذشته (پنج شنبه سیزدهم خردادماه) افزایش یافته است.

رشد ۶۸۶ تومانی نرخ فروش دلار آمریکا در حالی است که یورو دیگر ارز پرطرفدار بازار نیز در این مدت با افزایش ۷۷۴ تومان یک کانال افزایش داشته است. به گونه ای که نرخ فروش یورو در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور از رقم ۲۷۷۲۴ تومان در معاملات هفتم خردادماه به رقم ۲۸۴۹۸ تومان در روز پنج شنبه سیزدهم خردادماه رسیده است.

تغییرات شاخص ارزی در هفته های اخیر در شرایطی بوده است که حضور پرقدرت بازارساز و استفاده از ابزارهایی نظیر بازار متشکل ارزی، از جهش های ناگهانی دلار و سایر ارزها تحت تاثیر سیگنال های غیراقتصادی جلوگیری کرده است.

همچنین به گفته کارشناسان اقتصادی، ریسک بالا در بازار ارز از فاکتورهای مهمی است که باید قبل از ورود به این بازار مدنظر قرار داد. در این میان، بازارساز همواره با هدف از بین بردن تقاضای کاذب در بازار، با حضور پرقدرت در سمت عرضه و تقاضا، برنامه نوسان گیران و دلالان ارزی را نقش بر آب کرده است. در نتیجه روند کلی بازار ارز مدت اخیر نشان از احتیاط در رفتار معامله گران در بازار دارد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=16373

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.