• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

روش بخشودگی جرایم معوقات بانکی

  • کد خبر : 8793
  • 18 بهمن 1399 - 8:54
روش بخشودگی جرایم معوقات بانکی

معاون مدیرعامل در امور حقوقی و پیگیری وصول مطالبات بانک مسکن روش استفاده از تخفیف مربوط به جرایم ناشی از معوقات تسهیلات بانکی را توضیح داد.

به گزارش رویداد خبر، داود خلجستانی، معاون مدیرعامل در امور حقوقی و پیگیری وصول مطالبات بانک مسکن در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا در خصوص یکی از رایج‌ترین سوالات مشتریان بانک مسکن توضیحاتی ارائه کرد.

وی که روز گذشته به مناسبت دومین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی در مرکز ارتباط با مشتریان-کال سنتر- بانک مسکن حضور یافته و به سوالات مشتریان بانک مسکن و عموم مردم در خصوص مسائل مرتبط با حوزه حقوقی، وصول مطالبات و تسهیلات پاسخ داد، توضیحاتی را ارائه کرد.

خلجستانی با بیان اینکه بیشترین میزان سوالات مطرح شده در بازه زمانی تعیین شده برای متقاضیان و مشتریان بانک مسکن پیرامون اطلاع از پاسخ پرسش‌های مربوط به حوزه حقوقی ووصول مطالبات بانک مسکن به مهلت‌های تعیین شده برای بازپرداخت تسهیلات دریافتی و اقساط تسهیلات بوده است، گفت: صبح دیروز بیشترین میزان سوالات مطرح شده در تماس‌های تلفنی مشتریان بانک مسکن با مرکز ارتباط با مشتریان مربوط به پرداخت اقساط تسهیلات و درخواست متقاضیان از بابت اعطای فرصت بیشتر برای پرداخت معوقات بود.

وی توضیح داد: عمده افرادی که صبح دیروز با مرکز ارتباط با مشتریان بانک مسکن پیرامون امور حقوقی و وصول مطالبات تماس گرفته و به آن‌ها پاسخ داده شد، خواهان اطلاع از این موضوع بودند که آیا امکان اعطای مهلت از جانب بانک میسر می باشد و می‌توانند اقساط خود را با تاخیر پرداخت کنند؟

خلجستانی گفت: در واقع بسیاری از این افراد تقاضا داشتند با توجه به شرایط رکود اقتصادی و شیوع بیماری کرونا که کسب و کارها با مشکل و رکود مواجه شده‌اند مهلت بیشتری برای پرداخت اقساط به آن‌ها داده شود ودر واقع اقساط معوق با جرایم همراه نشود.

وی ادامه داد: در پاسخ به این گروه از افراد باید گفت در ابتدای شیوع بیماری کرونا در یک مرحله برای تسهیلات قرض الحسنه، مهلت سه ماهه از طرف بانک مرکزی تعیین شد و به تسهیلات گیرنده‌ها این مهلت داده شد تا اقساط خود را با تاخیر پرداخت کنند اما هم‌اکنون چنین امکانی وجود ندارد و متقاضیان باید در اسرع وقت نسبت به پرداخت اقساط خود اقدام کنند.

وی این محدودیت را ناشی از مقررات و قوانین بانکی اعلام کرد وگفت: با این حال همواره طرح‌هایی از سوی بانک مسکن برای بخشودگی جرایم تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده است و هم‌اکنون نیز این امکان در بانک مسکن در دسترس مشتریان و تسهیلات گیرنده‌هایی که به واسطه تاخیر در پرداخت تسهیلات بانکی دارای اقساط معوق و جرایم بانکی هستند، قرار دارد که بتوانند نسبت به استفاده از امکان ایجاد شده برای بخشودگی جرایم تسهیلاتی اقدام کنند.

خلجستانی توضیح داد: طرح مهراندیش بانک مسکن که هم‌اکنون در حال اجراست این امکان را برای افرادی که دارای جرایم ناشی از تاخیر در بازپرداخت تسهیلات هستند فراهم می‌کند تا این افراد با مراجعه به شعب بانک مسکن و واریز یکجای معوقات بانکی، مشمول بخشودگی جرایم شوند.

به گفته وی این طرح تا پایان سال جاری ادامه دارد واز این طریق افرادی که دارای معوقات تسهیلاتی هستند می‌توانند با استفاده از این طرح، از بخشودگی جرایم بهره مند شوند.

معاون مدیرعامل در امور حقوقی و پیگیری وصول مطالبات بانک مسکن همچنین سایر سوالات مطرح شده صبح دیروز در مرکز ارتباط با مشتریان را مربوط به سقف تسهیلات مسکن، روش اخذ تسهیلات و طرح‌های تسهیلاتی بانک اعلام کرد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=8793

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.