• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

روابط عمومی، کار دشواری که باید هنرمندانه و همراه با عقلانیت و عطوفت باشد

  • کد خبر : 58572
  • 29 آبان 1401 - 6:41
روابط عمومی، کار دشواری که باید هنرمندانه و همراه با عقلانیت و عطوفت باشد

رئیس جمهور در همایش ملی جهاد تبیین و اطلاع‌رسانی هنرمندانه با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ضرورت جهاد تبیین، از روابط عمومی ها به عنوان کسانی که در جهت روشنگری، تبیین و تنویر افکار عمومی نقش دارند قدردانی کرد و گفت: «کار جهادی معنا و مفهومی دارد که در مبانی ما با کار عادی فرق می‌کند.»

به گزارش رویداد خبر به نقل از دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست؛ سید ابراهیم رئیسی در همایش ملی جهاد تبیین و اطلاع‌رسانی هنرمندانه که با حضور روابط عمومی های تمامی دستگاه های اجرایی دولت روز پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ در سالن اجلاس سران برگزار شد با تاکید بر اینکه همه مدیران روابط عمومی باید نیروهای کارآمد، متعهد، هنرمند را بکار گیرند، افزود: روابط‌عمومی‌ها نقش مهمی در مقابله با تلاش دروغ‌پردازان برای گمراه‌سازی جامعه دارند.
وی روشنگری و بازکردن گره‌های ذهنی افکار عمومی، را وظیفه افراد آگاه، مطلع و متخصص در نهاد های روابط عمومی‌ خواند و گفت: این گره‌های ذهنی به مرور زمان به ادراک نادرست و تصمیمات ناصحیح تبدیل می شود.

آیت الله رئیسی، با بیان اینکه نهاد روابط عمومی پل ارتباطی میان مردم و مسئولان است، اظهار داشت: کار دشوار روابط عمومی و اطلاع‌رسانی، هم پیشتازانه است، هم پیشگیرانه. هم دفاع است، هم تهاجم که باید هنرمندانه و همراه با عقلانیت و عطوفت، برای مردم جاذبه ایجاد کند.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت تبیین اقدامات و دستاوردهای دولت از سوی روابط عمومی‌ها، گفت: برابر تاکیدات مستمر، اقدامات دولت باید با پیوست رسانه‌ای، اطلاع‌رسانی زمان‌شناسانه و متعهدانه همراه باشد تا برای افکار عمومی جامعه به خوبی تبیین شود.

وی با اشاره به اهمیت کار اقناعی از سوی روابط عمومی‌ها، افزود: اقناع افکار عمومی صرفاً با صدور اطلاعیه و بیانیه میسر نیست و باید با اصلاح نواقص روش‌ها و برطرف‌سازی کمبود ابزارها و امکانات به شیوه درست و صحیح انجام شود.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه روابط‌عمومی‌ها باید اولین، جامع‌ترین، گویاترین و قانع‌کننده‌ترین روایت را ارائه کنند گفت: در غیر این صورت کار برای اقناع‌سازی افکار عمومی سخت و منفعلانه خواهد شد.

 رئیس جمهور در ادامه ضرورت زمان‌شناسی در اطلاع‌رسانی، ادراک‌سازی و پاسخ تبیینی به شبهات را مورد تأکید قرار داد و گفت: در شرایطی که دشمن به صورت دقیقه‌ای و ثانیه‌ای به بمباران فکری جامعه اقدام می‌کند، زمان و زبان مناسب در اقناع‌سازی یکی از ضرورت‌هاست که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی در اختیار داشتن بودجه، امکانات و برنامه‌ریزی صحیح را از شروط لازم، اما ناکافی در موفقیت امر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانست و گفت: پیش از همه این موارد وجود یک مدیر پرتلاش، باانگیزه و با روحیه جهادی در راس مجموعه روابط عمومی مؤثر است و معطل گذاشتن امر اطلاع‌رسانی به بهانه نبود بودجه و امکانات پذیرفتنی نیست.

رئیس جمهور با اشاره به مطالبه قرار گرفتن شغل روابط عمومی در زمره مشاغل سخت و زیان‌آور توسط فعالان این عرصه، افزود: حقیقتاً کار روابط عمومی‌ها جزو کارهای سخت است، اما اقناع و تبیین سخت و زیان‌آور بودن این شغل با عملکردها و اقدامات انجام شده نیز به عهده خود روابط عمومی‌هاست.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=58572

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.